Rd 350 2009

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
96-DR 650SE
Verkar som Yamma planerar att tillverka en ny generation av 2-taktare RD 350
Ganska häftig:
Yamaha-rd-350-2009_OBI_2.jpg

http://www.motorcyclists-online.com/o1_835_Yamaha-RD-350--2-strokes-revival-.html

Verkar också som det finns planer på en kåplös ninja250:
ninja_250r_street_fighter.jpg

Honda planerar en ny VTR250F:
http://issuu.com/motorcyclenews/docs/mcnsampler060808

Kul med nyheter bland småttingarna tycker jag.

Skoj med nya modeller. Skulle va tufft om dom kunde komma med en ylandes 250 rad-4. :kär

RD-konceptet har ju en massa delar från kawa er6. Kolla lyse, sving, hjul, ram och fotpinnebryggor mm.

Skoj med nya modeller. Skulle va tufft om dom kunde komma med en ylandes 250 rad-4. :kär

RD-konceptet har ju en massa delar från kawa er6. Kolla lyse, sving, hjul, ram och fotpinnebryggor mm.

Är det inte en er6 som någon fotoshoppat in en gammal åttiotalsmotor då? Jo det är det:)

Kan inte tänka mig att de skulle marknadsföra 2-taktare igen,,dessutom skall ju 250 klassen i GP försvinna snart..sen att den är ball e en annan femma.

Rd 350 :kär
Den såg ju inte riktigt ut som mina kåplösa 85:a jag hade för länge sedan.
Vore ju lite kul om tillverkarna bestämde sig för att bygga och sälja dessa.
Förhoppningsvis till ett bra pris oxå.
Yamaha-rd-350-2009_OBI_3.jpg

En RD 350 med en direktinsprutad tvåtaktare hade ju varit nå't! Jag har dock svårt att tänka mig att Yamma av alla japsare skulle börja med tvåtakt igen.

Det är nog inte omöjligt tatt något sådant kan vara på gång från Yamaha, men det skulle förvåna mig mycket om vi skulle få se en 350 tvåtaktare på den Svenska marknaden överhuvud taget.

Kawan däremot kan jag tro på. Där finns ju allt redan klart plus att modellen på bilden ser produktionsklar ut och inte photoshoppad ut som Yamahan gör.
Frågan är om det inte vore en smart idé av Kawa att borra upp den till 350-400cc för att göra den mer attraktiv som mellanklassare. Sverige är ju lika kubikfixerat som få andra länder så det skulle nog hjälpa till försäljningen lite utan att den skulle bli dyrare att bygga.

Komiskt värre... Jag har haft 4st RD350 på rad i början av min MC karriär och kärleken till 2t finns kvar. Jag avslutade just ett samtal med en kompis där disskusionen kretsade kring 2t 500cc crossmotor i ett 125cc chassie typ tzr eller ngt liknande. Borde kunna bli en ekonomiskt kul racer med tokigt bra vikt/effektförhållande, körglädje per krona skulle i alla fall få ett nytt ansikte i mitt liv ;-)

75-80Hk till 120-130kg!

Tror knappast att de lanserar en 2-taktare i dessa tider - hur fasiken skall de klara nya euro avgaskraven!?:va
Men ball så in i bollarna skulle den vara, inget snack om saken!:tummenupp

250 Ninja som naken verkar helt klart rätt, priset borde ligga några tusingar under den med kåpa också. ~30 000:- någon?:D

Asså, kan det vara sant? Vore helt underbart med en ny RD350 !!! Vill ha den redan !
Vilken trovärdighet har webbsidan i länken tro?

Sitter här och blir andfådd...

ski-doo(rotax?) har väl en lösning för sina 2-taktsmotorer i skotrarna för att klara avgaskraven? en RD350/500 vore kul

BRP Rotax har en direktinsprutad 600 i höst som heter e-tec. Om viljan fanns så skulle det säkert gå att lösa en båge med e-tec-motor. Fördelarna skulle vara framförallt vikten. Dessutom tänder en 2t-twin som vi vet lika ofta som en 4t- radfyra. 130 kilo sporthoj med 130 hästar, det skulle vara mysigt!

Kul kittlande tanke men inget man kan göra business på idag. Så ni som sitter på fina RD350 i originalskick, behåll dom...det kan bli en hygglig affär nån dag.:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage