KTM 690 Smc 2008

Kul att du är nöjd med din hoj!

Konstaterar bara att hojen är för slö för att gasa upp i högre hastigheter, vilket även du bekräftar med din lista på ninjamoves! Skillnaden är att du är nöjd, det är inte jag...

Ninjamoves el inte, jag kan iaf få upp den utan större problem.
Du kan uppenbarligen inte eftersom du måste sitta som en pinne o gå upp på gas.
Nä hur skoj det än är o vara ovanlig, så tror ja verkligen du valt fel hoj.
Men skoj om du lyckas me ditt spec arbete iaf, så lycka till killen.
 
vadå ninja moves? vad yrar du om gubben de e bara o glida bak lite försiktigt ge full gas från 85 på fyran så sticker den upp snabbt o lätt hehe 81 väger jag o vill man inte sitta där bak e de ju bara glida fram när man väl e uppe...

tror du borde köpt en cross hoj eller lärt dig köra om du tycker 690n e för slö.. den e en bra avvägd bra balanserad o bottenstark hoj. de enda jag har att klaga över e all bensin som läcker genon tanklocket när man slangar
 
På en Husa måste man skruva ofta, på 690 kan jag välja. Låter nog värre än vad det eftersom vi har surrat mkt om vad och hur man kan göra.
Sånt är kul att hålla på med, ställa ventiler, serva och byta slitagedelar osv suger.

Om ngn annan tycker att effekten räcker till, skiter jag högaktningsfullt i.
Jag vill ha en annan motorkaraktär än orginal, på min hoj. Så det är vad jag kommer att fixa! Har modifierat i princip alla fordon jag har ägt, köper det jag vill ha och ändrar på det jag inte gillar...
 
vadå ninja moves? vad yrar du om gubben de e bara o glida bak lite försiktigt ge full gas från 85 på fyran så sticker den upp snabbt o lätt hehe 81 väger jag o vill man inte sitta där bak e de ju bara glida fram när man väl e uppe...

tror du borde köpt en cross hoj eller lärt dig köra om du tycker 690n e för slö.. den e en bra avvägd bra balanserad o bottenstark hoj. de enda jag har att klaga över e all bensin som läcker genon tanklocket när man slangar

Bottenstark? Är 690 första mc'n du kör?
 
Ha Ha !

Ni är för gulliga grabbar !

Varför denna hysteri att köra bakhjulet. :va
Är man en en duktig motorcyklista om man kan det ?
Är det inte viktigare att man viktigare att har koll på hojen ?
Är det sant att killar med liten snopp kör mycket på bakhjulet ? :D


Jag har sett exempel på killar som kan köra på bakan, men det är väl också det enda de klarar av.....


Man kan ha mycket effekt till annat än wheela :yoparty
 
Ni är för gulliga grabbar !

Varför denna hysteri att köra bakhjulet. :va
Är man en en duktig motorcyklista om man kan det ?
Är det inte viktigare att man viktigare att har koll på hojen ?
Är det sant att killar med liten snopp kör mycket på bakhjulet ? :D


Jag har sett exempel på killar som kan köra på bakan, men det är väl också det enda de klarar av.....


Man kan ha mycket effekt till annat än wheela :yoparty

de e ju inte de de handlar om.. han hävdar ju att den e för slö att slanga på 3an o jag bara säger jag har inga problem i fyran
 
Skönt att höra:tummenupp Sedan en fråga till, hur körde ni in era hojar, körde ni lungt (enligt instruktionsboken) eller som ni brukar köra (då hojen inte ska köras in)?

Jag körde in min Duke lungt och den drack mycket olja sen! så nog bättre o gasa lite bara man inte ligger och maxvarvar hela tiden :)
 
Skönt att höra:tummenupp Sedan en fråga till, hur körde ni in era hojar, körde ni lungt (enligt instruktionsboken) eller som ni brukar köra (då hojen inte ska köras in)?

Verkar som om alla menar att den ska pinas från första stund. Själv hade jag tänkt att den inte skulle varvas för högt, men vem sjutton kunde hålla sig:D
 
Jag körde in min Duke lungt och den drack mycket olja sen! så nog bättre o gasa lite bara man inte ligger och maxvarvar hela tiden :)

Verkar som om alla menar att den ska pinas från första stund. Själv hade jag tänkt att den inte skulle varvas för högt, men vem sjutton kunde hålla sig:D

Låter som jag kan fortsätta göra som jag gör då:tummenupp
 
Det finns många teorier, vissa säger full mutter från början andra tycker att man ska följa tillverkarens råd...

Fick höra en förklaring om varför man ska följa tillverkarens råd, i helgen:
Om man kör full mutter från början så kommer hojen gå bättre än om man kör in den lugnt. Men bara i början. Man sliter in kolvringarna bra, men härdningen i ringarna försvagas, vilket gör att dem slits snabbt och man tappar alltså effekt.

Kör man in den lugnt, så tar det längre tid att slita in kolvringarna, men i gengäld så behåller ringarna sin härdning och hojen går bättre och bättre ju längre man kör (till en viss gräns så klart).

Lät vettigt, ngn materialkunnig som kan såga eller bekräfta?

Edit: Vridet är en stor anledning till att jag kör enstånka, najs att kunna köra in i kurva på låga varv och bara vrida på utan att behöva växla ner o jaga toppvarv. Att det medför enklare bakhjulsåka oxå najs!
 
Last edited:
Ni är för gulliga grabbar !

Varför denna hysteri att köra bakhjulet. :va
Är man en en duktig motorcyklista om man kan det ?
Är det inte viktigare att man viktigare att har koll på hojen ?
Är det sant att killar med liten snopp kör mycket på bakhjulet ? :D


Jag har sett exempel på killar som kan köra på bakan, men det är väl också det enda de klarar av.....


Man kan ha mycket effekt till annat än wheela :yoparty


Vad har man en motard till ? Att dra från rödljus till rödljus ? Kom till norrköping ska du få välja väg och sen kan ja sätta min hoj på att jag åker ifrån dig! Så kommer du för första gången se en som kan mer än att wheela.
 
Vad har man en motard till ? Att dra från rödljus till rödljus ? Kom till norrköping ska du få välja väg och sen kan ja sätta min hoj på att jag åker ifrån dig! Så kommer du för första gången se en som kan mer än att wheela.

En utmaning ! Heja, heja :yoparty

Men snälla håll er borta från allmänn väg, det är farligt och dåligt på alla sätt :pekfinger
Kom upp till banan i Örebro och gör upp som män istället :tummenupp :)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top