Stötdämparfråga

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Nu är det så att jag funderar på att byta stötdämpare. Har hittat en som är till en hoj utan länkage (KTM) och undrar hur en sådan skulle funka på en med länkage? Längden på dem är samma. :va

Eftersom längden på dem är likvärdig tycker jag också att själva fjädringsvägen borde vara likvärdig. Kanske inte exakt men. Eller tänker jag fel?:confused:

En KTM PDS dämpare i en länkageapplikation kan du glömma det lirar inte alls. Leta upp en dämpare från en annan crosscykel istället.

Vad vill du ha för längd?

En KTM PDS dämpare i en länkageapplikation kan du glömma det lirar inte alls. Leta upp en dämpare från en annan crosscykel istället.

Vad vill du ha för längd?
Okej. Misstänkte att det skulle strula med något. :gnissla

Letar efter en dämpare som är runt omkring 40cm centrum-centrum på fästpunkterna.

Okej. Misstänkte att det skulle strula med något. :gnissla

Letar efter en dämpare som är runt omkring 40cm centrum-centrum på fästpunkterna.

Då föreslår jag en KTM Lc4 dämpare, de finns i olika längder beroende på om det är motard eller offraodvarianten men de är 398-406mm långa och avsedda för länkage. Du kan enkelt ropa in en för några hundra på www.ebay.de.

Vad är det eg du skall bygga?
Jag skall byta stötdämpare på CRMen då den är alldeles för mjuk och svampig original. Och eftersom den nu går som Supermoto så är den alldeles för dålig. Så behöver något hårdare samt om dne är nyare så gör ju inte det heller någonting. :)

Varför inte bara byta fjäder???

Därför att budget gatstötdämpare från tidigt 90-tal är ruskigt dåliga så även den hydrualiska dämpningen borde ses över. Kommer man förbi alla problem med att få dämparen att passa så är detta den bästa uppgraderingen per krona.

Därför att budget gatstötdämpare från tidigt 90-tal är ruskigt dåliga så även den hydrualiska dämpningen borde ses över. Kommer man förbi alla problem med att få dämparen att passa så är detta den bästa uppgraderingen per krona.
Exakt min tanke.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...