Skydda halsen?

marinmo

Kör med Jofa-hjälm som enda skydd
Gick med
28 May 2008
Hoj
VFR 800 ABS -02
Är det bara jag, eller drar det sjukt mycket runt halsen när man kör? Speciellt någorlunda upprätt sittande då.

Har dragit på mig en ordentlig förkylning tack vare detta nu. Inte skönt. Vad gör ni för att skydda detta parti av kroppen när ni kör? Jag har tänkt på att skaffa ett par polos att ha under stället men det känns så ... Omständigt. Borde finnas någon bättre lösning? Tacksam för alla tips!

Tjena.....
Jag kör alltid med en vanlig Buff:tummenupp
Och det finns ju Buffar med Flis å så (dom ser iaf sköna ut)
å håller nog draget borta....:va :tummenupp

"BUFF" is the shit... finns i varenda mc-butik.

Med risk för att låta som min morsa, att köra utan något på halsen är ett säkert sätt att dra på sig halsinfektioner, heshet, pest, körtelfeber, HIV etc... :)

(Har du förresten provat att borra)

Last edited:
Hjälmhuva som går ner en bit och täcker halsen tycker jag skyddar bäst och är bekvämast.

Vintertid fryser övre delen av halsen och hela hakan till is om man bara har en buff runt halsen.

Du kan istället köra järnskrot och puttra runt i 30km/h, då slipper du garanterat drag runt halsen. Men hur kul är det :va
Halsduk, buff eller en annan hjälm kan också lösa problemet. Krya på dig :tummenupp

Vintertid fryser övre delen av halsen och hela hakan till is om man bara har en buff runt halsen.

Går ju alldeles utmärkt att dra buffen upp över hakan och bakhuvudet vid sådana väder. Den är ju väldigt elastisk.

Körde med buff förra säsongen ett tag, men la av med det efter ha kört rakt in i en bisvärm:gnissla

REV'IT har en vind och vattenavstötande historia (Tube Collar) som funkar kanonbra i alla väder.

Leverantören är Garage24.com, gå in där för att hitta närmaste återförsäljare.

Hälsningar
Kimmerien

Går ju alldeles utmärkt att dra buffen upp över hakan och bakhuvudet vid sådana väder. Den är ju väldigt elastisk.

Så att den inte glider ner när du drar på hjälmen? Visst, med lite skicklighet, tur och pillande efter att hjälmen är på så går det väl.

Min röst faller dock fortfarande på någon form av hjälmhuva. En till sommarväder och en med vindstoppande material till kyligare väder.

Så att den inte glider ner när du drar på hjälmen? Visst, med lite skicklighet, tur och pillande efter att hjälmen är på så går det väl.

Min röst faller dock fortfarande på någon form av hjälmhuva. En till sommarväder och en med vindstoppande material till kyligare väder.

Krävs inte direkt nå skicklighet, tur o pillande... herregud är folk födda igår eller?

Biltema har en underbar lösning på sin Mc avdelning. förutom att det står biltema på den så funkar den kanon. är som en fusk olle (Som en polo tröja fast bara polon och lite ner på kroppen) håller tätt o inte allt för varm

Jag har en gammal buff från den tiden då de använde ett mer elastiskt och mera mjukt material än i dagens buffar. Sjukt skön!

Jag har kört långfärd i mellan -15 och -20 med bara en polarbuff och neoprenansiktsmask. Hals och ansikte frös jag inte om, och då gick det ändå relativt fort långa sträckor. :tummenupp

Man börjar ju fundera iaf. Det är ju svårare att lyckas fucka upp det än att göra som man ska..

http://www.buffsverige.se/buff_film.htm

Precis, fan att man ska behöva ha en skola i hur folk ska göra, man har ju sett mångåriga mc-förare som inte ens lärt sig ta av o på hjälmen ordentligt, haha...

Buff är outstanding, har nästan alltid min på mig, drar upp den över örona precis för då dämpar den vindbruset lagom, har den när jag åker skidor i sälen, skyddar ansiktet precis lagom mkt vid hyffsade temperaturer till skillnad från halsduk som är mest tjocka o jobbiga o skyddar för mkt så man bara blir för varm o inte kan andas :D

Snusnäsduk :tummenupp Hittas lämpligen hemma hos päronen , gratis är gött...

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back