Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Brukar ge ca 1hk och 1nm per 12-15cc större borr
Det enklaste men dyrt är ju att byta till helsystem av något märke och kosta på ett knfilter,
Steg 2 är att endera skaffa mer cc men cyllar o kolvar är ju svindyrt typ 5000-8000krBrukar ge ca 1hk och 1nm per 12-15cc större borr
Billigare ingrepp i motorn som ger mer är då att höja kompet mer genom högkomskolv eller planing eller både och, man bör höja en 450 regält minst till 13,5-1 för att inte tappa så mycket i botten då man även måste byta kam. Man kan då sätta i hotcams som är till 525an förutsatt att man tokhöjt kompet annars blir den tokslö i botten!
Och som vanligt kan man ju porta,,och då kan man välja karaktär på motorn om man vill ha mer bottendrag eller högvarvsdrag eller båda...
Hur stor skillnad gör ett helsystem? ger det bättre effekt på höga eller låga varv? Är akrapovics helsystem bäst?
Någon som bor i/runt Jönköping och vill ha ett portnings jobb? Pm:a
Mvh / Efex
Det är väl kanske inte svaret du vill höra men det finns andra saker att lägga pengar på som kapar varvtider betydligt bättre än att trimma, tex en slipper clutch, men ett slipon eller helsystem bör du väl iaf ha eftersom det sitter exc-dämpare på den orginal(beroende på årsmodell), resten är rätt bortkastat.![]()
Har redan en slipper clutch, wp suspension fjädring samt motomaster,magura bromsar lr hur de nu stavas. Vet du nått mer godis jag kan plocka på? Den som jag köpte den av sa att det va org systemet iaf hehe. Är en 06:a om du har koll då.
Sjysst!
En 14 mm styrkrona gör hojen grymt mycket skönare i kurvorna, 06 var väl ställbar 18/20? Så ställer du den på 18 kommer du iaf en liten bit på vägen, men jag skulle nog köpa ändå, hehe. Har du mycket pengar du vill bli av med? 16,5" framhjul också kanske.
Det står på burken, det borde vara exc om det är 06 orginal, isf borde du byta, gärna dubbelsystem så du kan hålla ner ljudet utan att tappa effekt.Silmoto är riktigt prisvärt, 7000 eller vad det var det kostade.
De har en hemsida men det står inget vettigt på den.
Sök på Google så finns det bilder, det ser inte ut som till SXV, det är ett kolfiber dubbelsystem.
Kolla med Alice Racing, han sålde dem förut och gör det säkert fortfarande.
Har redan en slipper clutch, wp suspension fjädring samt motomaster,magura bromsar lr hur de nu stavas. Vet du nått mer godis jag kan plocka på? Den som jag köpte den av sa att det va org systemet iaf hehe. Är en 06:a om du har koll då.
Verkade gött det helsystemet ju. Nått jag behöver göra med hojen när jag slängt på ett sånt system?
Kolla på sista sidan i allvarligt trimmtråden så ser du vad fint farbror 525 har kapat upp luftburkslocket fint![]()
Verkade gött det helsystemet ju. Nått jag behöver göra med hojen när jag slängt på ett sånt system?
. Se enginehardware ovan.Jag har en 450 SMR med dubbla GPR kolfiberpipor, KN filter och högkompkolv.
Varvar finfint och drar jämt med en Husaberg 650 från start till +130.
Jag antar att det var någon på gamla superbike i göteborg som satte ihop den. Har även en 525 trimkam men den har jag inte vågat sätta dit ännu.
Men vill du ha mycket pulver så skaffar du dig en husa med 644 vev och typ acra system. Se enginehardware ovan.
Och klassbyte samtidigt.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |