Poliser i Tyresö på onsdagar

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Ni kanske har bättre koll än vad jag har men varför är det 6-7st polisbilar/mc-poliser utanför mcdonalds/tyresörakan? Det har varit så nästan varje onsdag jag har varit där

Om man åker 10min längre bort till skogskyrkogården är det inte en enda polis...

Är det folk från kommunen som har klagat lr?:va

Dom har godare donuts i Tyresö eller så har dom grupprabatt för folk i uniform på onsdagar där.

Hamnar Tyresö och Skogskyrkogården under samma polisdistrikt förresten ?

Sånt kommer vi att få se en hel del av framöver.......

Kallas för "punktmarkering".
Där "Buset" håller till ska Polisen göra "Särskilda Insatser" för att få ner
brottsintensiteten.

Det är säkert "allmänheten" som klagat hos sina "folkvalda" i kommunen,
som via sin lokala representationen i "Polisstyrelsen" för distriktet, fått
polisen att starta ett program för "Säskilda insatser".

Det kallas för DEMOKRATI, folket har möjlighet att via sina valda ombud
påverka vad de gemensamma resurserna skall användas till.

Här där jag bor har dessa "Särskilda insatser" används bla. till att minska
inbrott och knarkrelaterad verksamhet, skitbra för oss som vill ha våra
grejor ifred, mindre bra för dom som vill använda dom till att finansiera sitt
missbruk.

KentW
(En av dom som pratade med de valda ombuden.)

Dom fanns på skogskyrkogården också ! (Förstahands information:))

Det stog en mc-snut vid korsningen mellan Rapido och Fryshuset igår, stod uppe på cykelbanan, gränslandes sin hoj. Rätt klent både med donuts å kaffe där :va

Nåt ska de väl ha i sidoväskorna..? :D Termos och 12-pack donuts..

Polisen var nog där för att både hojar och bilar använder den rakan som dragstrip varje onsdag

det är typ EN gubbe som inte kan sova kl 21 på sikvägen. Förra året var det iallafall lite show där. Det är kul att man får sitt regnummer plåtat till något olagligt register när man ska käka på donken en onsdag. Man vill ju bara rycka ifrån dom kameran och mosa den mot asfalten. Vi har ju ingen lokaaaal föfan! upp till kamp

Last edited:
kort o gott

Jaha då var de min tur!!! körkortet flög sin kos igår på Tyresövägen vid 16.15.
Kan inte begripa det då jag klockades på 131km/på 90 sträcka, :confused: "Ja jag körde om en buss o vann! :yoparty ".
Synd!!, så är det någon i Stockholm som har en 30moppe till salu för 2000kr så hör av er.
Terje

Det stog en mc-snut vid korsningen mellan Rapido och Fryshuset igår, stod uppe på cykelbanan, gränslandes sin hoj. Rätt klent både med donuts å kaffe där :va

Nejdå, Rappe har både gott kaffe och färska bullar. Och bra burgare också för den delen...

Har jag missat nåt? :va

Polisen går runt och fotar registreringsskyltarna på motorcyklarna och bilarna som står och tittar på "race:et". Allt det här gjorde dom utanför mcdonalds egna parkeringsområde i början, nu åker dom in på mcdonalds egna parkering och skriver upp registreringsnummer på motorcyklar som står parkerade där :va

De är säkert snart över med deras hårdbevakning :arsele

Polisen går runt och fotar registreringsskyltarna på motorcyklarna och bilarna som står och tittar på "race:et". Allt det här gjorde dom utanför mcdonalds egna parkeringsområde i början, nu åker dom in på mcdonalds egna parkering och skriver upp registreringsnummer på motorcyklar som står parkerade där
Sedan hamnar man i det allmänna spaningsregistret.
Och skulle det sedan någon gång göras en slagning på dig där så får man fram "deltagit i streetrace" eller dylikt.

Allmänt spaningsregister (ASP)
ASP är ett databaserat system för registrering, lagring, systematisering och återvinning av spaningsinformation. Registret tillförs uppgifter från bl.a. spaningspromemorier, spaningsuppslag, förundersökningsprotokoll, minnesanteckningar och brottsanmälningar. Registret uppdateras lokalt.

Kan inte begripa det då jag klockades på 131km/på 90 sträcka, :confused: "Ja jag körde om en buss o vann! :yoparty ".
Synd!!, så är det någon i Stockholm som har en 30moppe till salu för 2000kr så hör av er.
Terje

tråkigt att höra dude :( när får du tillbaka det?

Terje

Shit vad trist Terje:huvet :huvet

Men då e vi två som inte kan/får köra.. Gips för min del i x antal veckor till, men jag börjar bli riktigt snabb på kryckor iaf:yoparty

Polisen går runt och fotar registreringsskyltarna på motorcyklarna och bilarna som står och tittar på "race:et". Allt det här gjorde dom utanför mcdonalds egna parkeringsområde i början, nu åker dom in på mcdonalds egna parkering och skriver upp registreringsnummer på motorcyklar som står parkerade där :va

De är säkert snart över med deras hårdbevakning :arsele

Kanske ska skaffa visitkort med regnr på, som man kan dela ut till våra nyfikna vänner :D

Har varit streetrace varje onsdagkväll i ett par år.
Jobbar i Tyresö C och pratade med den lokala polisen (Nacka polisdistrikt) och berättade just att dom är där för att det inte ska bli några race och som tidigare skrivit, fota nummerplåtar.
Lite halvtrist faktiskt, var inte fel att dra en repa på bakan med twinnen när jag åkte hem från jobbet på onsdagarna med folk som satt efter hela rakan och hade "picknick".....

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show