Få bromsoksadapter tillverkad

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Någon som vet ett företag/person man kan vända sig till för att få en bromsoksadapter tillverkad?

Gasgas EC -01 som ska ha en 320skiva med ISR 6-kolvsok. Har gjort en plastprototyp genom solidworks och 3d-skrivare så jag vet hur den ska se ut men kan inte tillverka den själv (åtminstone inte under sommarlovet)

Tack på förhand

Finns färdiga att köpa, tex motomaster. Vet att funbike i Västerås tar hem såna. Kostar 900 kr.

Oj, hoppsan, läste lite snabbt/slarvigt... ursäkta.

Edit: Är inte ISR-oket gjort så att distansen ska vara enkel att tillverka? När jag skulle ha dit ett motomaster-ok på TTR:n så behövdes det bara en plan aluminiumplatta med fyra gängade hål i. Borde nog gå att göra ganska enkelt med en borrmaskin och sticksåg bara du får tag i en lämplig alu-bit och är noggrann och har lust/tid/ork.

Last edited:
Oj, hoppsan, läste lite snabbt/slarvigt... ursäkta.

Edit: Är inte ISR-oket gjort så att distansen ska vara enkel att tillverka? När jag skulle ha dit ett motomaster-ok på TTR:n så behövdes det bara en plan aluminiumplatta med fyra gängade hål i. Borde nog gå att göra ganska enkelt med en borrmaskin och sticksåg bara du får tag i en lämplig alu-bit och är noggrann och har lust/tid/ork.

Vet inte vad som klassas svårt/lätt när man gör bromsoksadaptrar, men eftersom oket inte är (så vitt jag vet åtminstone) modellspecifierat så är det nog inte riktigt så enkelt.

Om det nu är så att det är gjort för en specifik modell har jag strulat till det för mig själv då jag har köpt Honda-hjul :D

Skickar en bild på hur den ska se ut, ungefär.
Alla radier osv är inte viktiga

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    26 KB · Visningar: 91
Testa o vända dig direkt till ISR. Har säkert inget färdigt men kan alla gånger tillverka efter din mall. Annras är det ju bara vända sig till närmsta verkstad med rätt material (om jag nu bara kunne komma på namnet på den alu-legeringen, duro? ja ja) och fräs.

Vet inte vad som klassas svårt/lätt när man gör bromsoksadaptrar, men eftersom oket inte är (så vitt jag vet åtminstone) modellspecifierat så är det nog inte riktigt så enkelt.

Om det nu är så att det är gjort för en specifik modell har jag strulat till det för mig själv då jag har köpt Honda-hjul :D

Skickar en bild på hur den ska se ut, ungefär.
Alla radier osv är inte viktiga
Motomaster-oket är inte heller modellspecifierat...

Gjorde en distans för ett brembo-ok till en WR450 förrut och då satte jag distansen på utsidan av fästena... blev inte snyggt men var enkelt att tillverka och funkade bra. Skickar med ett par bilder:

Bifogat

• motomaster_ttr.jpg
    motomaster_ttr.jpg
    55.2 KB · Visningar: 109
  • brembo_wr.jpg
    brembo_wr.jpg
    82.6 KB · Visningar: 151
Testa o vända dig direkt till ISR. Har säkert inget färdigt men kan alla gånger tillverka efter din mall. Annras är det ju bara vända sig till närmsta verkstad med rätt material (om jag nu bara kunne komma på namnet på den alu-legeringen, duro? ja ja) och fräs.
Skadar väl inte at höra av sig till ISR

Problemet är att jag vet ingen verkstad med fräsar, skolan min har men det är sommarlov och jag vill ut och köra så fort som möjligt :)

Motomaster-oket är inte heller modellspecifierat...

Gjorde en distans för ett brembo-ok till en WR450 förrut och då satte jag distansen på utsidan av fästena... blev inte snyggt men var enkelt att tillverka och funkade bra. Skickar med ett par bilder:

Även den varianten kräver mer än vad jag har tillgång till tyvärr

Ring till Acke Rising på ISR i Tullinge.

Har du hans ok är det nog inga problem att få adaptern tillverkad.
Han har gjort åt mig bl.a.

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back