Blinkers/elproblem på Hornet 900

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Halloj
Dags för besiktning av hojen (hornet 900 -03, 1700 mil), därav håller jag på att skifta tillbaks till orignalenheten i bak, med blinkers, skyltbelysning och reflex..

Fick hjälp av en elektriker att koppla om, sitter en clear alternatives lcd-lampa i bak med integrerade blinkers i bak, monterad av mc-varuhuset med tillhörande motstånd.

Problemet var att det till en början blinakde för fort när allt var omkopplat(vi körde utan motståndet för att slippa koppla om i onödan). Därefter började det blinka svagare på ena, sen andra sidan.

Nu när jag försöker starta så låter det "SPRRRRR", och startmotorn går inte runt och det känns allmänt illa. även "FI"(fel)indikatorn lyser när startknappen trycks in. Detta efter att allt ska vara tillbakakopplat "som från början" enl. elektrikern.

Vad har hänt, vad ska jag göra???!

Ladda batteriet.
...och kolla om det läcker ström ur batteriet när "allting" är avstängt.
Batteriet funkade ju innan och varför skulle det falla ihop bara för att nån micklat lite med elen (förhoppningsvis bra jobb.. fast man undrar ju:confused: ..)

...och kolla om det läcker ström ur batteriet när "allting" är avstängt.
Batteriet funkade ju innan och varför skulle det falla ihop bara för att nån micklat lite med elen (förhoppningsvis bra jobb.. fast man undrar ju:confused: ..)

..eller så har någon inte fått på batteripolen ordentligt...

Mja, startmotorn gör inte ens en anstas till att gå runt, halvljus och helljus är det fullt fräs på. Tror således inte att det har med batteriet att göra.

Varför skulle det låta "SPRRRRRRR" för att batteriet är slut?

Grejen som inte stämmer är ju att inte startmotorn ens gör minsta lilla ansats till att gå runt.

Någon mer som kan ha någon idé??

Vill ju kunna köra på semestern..:huvet Och helst inte bli av med massa tusenlappar i verkstadspengar om det inte verkligen behövs.

Mja, startmotorn gör inte ens en anstas till att gå runt, halvljus och helljus är det fullt fräs på. Tror således inte att det har med batteriet att göra.

Varför skulle det låta "SPRRRRRRR" för att batteriet är slut?

Grejen som inte stämmer är ju att inte startmotorn ens gör minsta lilla ansats till att gå runt.

Någon mer som kan ha någon idé??

Vill ju kunna köra på semestern..:huvet Och helst inte bli av med massa tusenlappar i verkstadspengar om det inte verkligen behövs.

Har du provat att ladda battriet ?

En lampa drar ingenting jämfört med startmotorn,det som gissninsvis låter "sprrrr" är solenoiden (magnetisk kontakt) som slår till startmotorn,men då det inte finns kräm nog för att få den att gå runt så studsar bara selonodien in/ut.

Du skulle ju kunna prova att kabla igång den och se om det är batteriet som är dåligt.

Last edited:
Har du provat att ladda battriet ?

En lampa drar ingenting jämfört med startmotorn,det som gissninsvis låter "sprrrr" är solenoiden (magnetisk kontakt) som slår till startmotorn,men då det inte finns kräm nog för att få den att gå runt så studsar bara selonodien in/ut.

Du skulle ju kunna prova att kabla igång den och se om det är batteriet som är dåligt.

Absolut, åker ut i eftermiddag och laddar, återkommer så fort jag provat!

Tack så mycket för hjälp sålänge:yoparty

Absolut, åker ut i eftermiddag och laddar, återkommer så fort jag provat!

Tack så mycket för hjälp sålänge:yoparty

Laddade batteriet och chansade på att blinkfrekvensen skulle bli långsammare om jag satte dit orginalblinkers i stället för diodminiblinkerserna. Det blev bingo :tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D