R1 och R6-tråden!

Hej. Det är ingen som har en blå framskärm liggandes till en r1:a 03:a? Är i stort behov av en....

mvh Martin S
 
Jag tycker att man får hålla isär begreppen lite. Jag Vande mig vid effekten efter 2-3 dagar men jag har definetivt inte tröttnat på hojjen... Jag har kört tusenkubikare med och kan förstå tjusningen i dom hojjarna med absolut men än så länge nöjjer jag mig med min 600 och när jag kan nyttna den till max kanske jag går upp nån klass !

hur är r6 -08 i karaktären? är lite sugen på en men blev lite less på 600rr -04... lite för dåligt tryck..... vill helst att de ska va lätt till power wheelis.... kanske r1 blir ett måste? eller va tycker du.....? är den lätt att wheela med?:confused:
 
Hej. Det är ingen som har en blå framskärm liggandes till en r1:a 03:a? Är i stort behov av en....

mvh Martin S
...har en blå originalskärm, något skavd där bromsslangarna går upp, pm:a mvh

hur är r6 -08 i karaktären? är lite sugen på en men blev lite less på 600rr -04... lite för dåligt tryck..... vill helst att de ska va lätt till power wheelis.... kanske r1 blir ett måste? eller va tycker du.....? är den lätt att wheela med?:confused:

då är R;1 ett måste,:tummenupp
 
Last edited:
hur är r6 -08 i karaktären? är lite sugen på en men blev lite less på 600rr -04... lite för dåligt tryck..... vill helst att de ska va lätt till power wheelis.... kanske r1 blir ett måste? eller va tycker du.....? är den lätt att wheela med?:confused:

Nä powerwheelis är nog inte R6an främsta kännetecken men orkar du koppla till den så går den upp! =)
 
Har problem med min R1 -01.
Det är så här att den går bara på tre cylindrar till och från, ettans grenrör e kallt/ljummet efter varmkörning. Den har gnista på alla stift, har provat nya stift, spolar och kablar. Har provat med en annan förgasarbrygga, men ingen skillnad.
När den går puffar det till lite baklänges i ettans förgasare då och då, och så är det lite lite sotigt runt spjället i bara den förgasaren.
Har kollat komp och läckage testat alla cylindrar utan att se nån skillnad. Haft ner ventilkåpan och kollat ventilerna så att dom jobbar fint vid körning på startmotorn.
Varför bara ettans cyl? Är det nån skillnad på dom? Har provat skifta tändhatt mellan 1 och 4 men felet är kvar på ettan.

Snälla hjälp!
 
hur är r6 -08 i karaktären? är lite sugen på en men blev lite less på 600rr -04... lite för dåligt tryck..... vill helst att de ska va lätt till power wheelis.... kanske r1 blir ett måste? eller va tycker du.....? är den lätt att wheela med?:confused:

Köp R1a :fakta Skillnaden mellan hondan och r6an du frågar om är ganska ovesentlig om vi pratar powerwheelies Några hästar till men saknar vridet! Varför skulle du inte ha en literhoj om du vill ha kraft? :yoparty
 
jag tycker inte R6an är överdrivet svår att powerwheela med :va

nu var min nerdrevad 2 kugg fram tror jag, men hade upp den på 3an utan koppling
 
jag tycker inte R6an är överdrivet svår att powerwheela med :va

nu var min nerdrevad 2 kugg fram tror jag, men hade upp den på 3an utan koppling

Årsmodell?

-05an går fint på ettan och 2an(om man följer med lite bakåt) och lättar nästan framåtlutad på trean,med -08an är det en helt annan sak.

Känns inte ens lätt i fronten på tvåan om man inte sliter upp den och lättar bara lite lätt på ettan,helt neutral på trean men hell vad fort det går att köra med det chassit.

Till Davva,gillar du pw så är det liter eller äldre 6or som gäller,nya 6an har sittställningen framflyttad och för välbalanserat chassi för det.

Henrik
 
tja! har gått å köpt mig en R6 -02 idag "23/7" Kommer nog att ställa lite fråger ang hojjen när ja får hem den! måste ju byggas om lite:)
 
Har problem med min R1 -01.
Det är så här att den går bara på tre cylindrar till och från, ettans grenrör e kallt/ljummet efter varmkörning. Den har gnista på alla stift, har provat nya stift, spolar och kablar. Har provat med en annan förgasarbrygga, men ingen skillnad.
När den går puffar det till lite baklänges i ettans förgasare då och då, och så är det lite lite sotigt runt spjället i bara den förgasaren.
Har kollat komp och läckage testat alla cylindrar utan att se nån skillnad. Haft ner ventilkåpan och kollat ventilerna så att dom jobbar fint vid körning på startmotorn.
Varför bara ettans cyl? Är det nån skillnad på dom? Har provat skifta tändhatt mellan 1 och 4 men felet är kvar på ettan.

Snälla hjälp!

Va tråkigt att hojen fortfarande inte funkar, läste den här tråden för ett tag sen
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=183740
visade sej vara en en kabel som var sönderskavd och jordade mot blocket.
lycka till:tummenupp
 
H7 är halogen och inte Xenon

Jag har för mig att det är h7 jag köpte 6000 k på biltema till min vilket grymt ljus det blev. enda nackdelen med xenon var att ibland om man körde bakhjul på natten kan ljusbågen slockna om man missar vid nerlägget.. fast de ska mycket till att båda släcks samtidigt...


För din info:
H7 är halogen och inte Xenon. Lampan kan vara en halogenlampa med "xenonliknande ljus".
Om du vill ha starkt ljus kan jag varmt rekommendera X-treme power från Philips.
Lampan är den lampan som ger mest ljus enligt tester i biltidningar.

För övrigt stoltserar biltema med det sämsta ljuset och kortast livslängd. :mad:

Köp kvalitet = Philips
 
Årsmodell?

-05an går fint på ettan och 2an(om man följer med lite bakåt) och lättar nästan framåtlutad på trean,med -08an är det en helt annan sak.

Känns inte ens lätt i fronten på tvåan om man inte sliter upp den och lättar bara lite lätt på ettan,helt neutral på trean men hell vad fort det går att köra med det chassit.

Till Davva,gillar du pw så är det liter eller äldre 6or som gäller,nya 6an har sittställningen framflyttad och för välbalanserat chassi för det.

Henrik


Är en -03a :)

Jo kan tänka mig att chassit gör stor skillnad, men har hört att dom nya är såpass välbalanserade att när du väl har uppe den så håller den sig nästan där av sig själv :tummenupp
 
Har en R1 -06 som är vurpad så att tändningslåset och den lilla antenen till startspärren har gått sönder!:död
Ett nytt lås med anten kostar ca.6000kr plus arbetet för att scana/koda om nycklarna och dom grejerna.

Min fråga är om ni tror att köpa ett beganat lås med anten och sedan scana om systemet?

Eller om ni har nåt annan tipps som är billigare/smidigare än åvanstånde!
 
För din info:
H7 är halogen och inte Xenon. Lampan kan vara en halogenlampa med "xenonliknande ljus".
Om du vill ha starkt ljus kan jag varmt rekommendera X-treme power från Philips.
Lampan är den lampan som ger mest ljus enligt tester i biltidningar.

För övrigt stoltserar biltema med det sämsta ljuset och kortast livslängd. :mad:

Köp kvalitet = Philips

Han menar säkert xenon med H7 fattning jag har det bla på min R6a både på hel och halvljus "riktigt xenon"
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top