ER6-tråden

kommer inte ihåg hundra men tror den var tre liter när lampan tänds (som SKA ske runt 25-26 mil om allt e rätt) så du kommer typ 7 mil på reserven om du kör normalt.
Hoppas du har skoj med hojen :)
 
Tänkte kolla om det är nån som vet någe om nån fartspärr vid 200 på er6, går upp relativt lätt till 195-200, sen går det inte längre, ligger nånstans mellan 8-9rpm

Jag har iofs en F men att det skulle finnas någon fartspärr har jag vääldigt svårt att tro; inga problem alls att komma upp i 220 km+ på mätaren på min...
 
Ner på tanken för att minimera luftmotståndet så slipper du "fartspärren" och kan "enligt en kompis" plocka minst 20 km/h till :tummenupp


Någon som vet hur stor skillnaden är mellan N och F?

Va ute och drog en sväng idag, va precis som du sa, fick iaf upp han närmare 220=D...Tack för svaret==)
 
Hejsan...

Fick mitt körkort i fredags och har hämtat ut min efterlängtade kawasaki.
Är påväg ut på en långtur snart men vet inte hur stor reservtanken är, har försökt kolla runt men utan framgång. Finns det nån som har koll ?


Vad jag vet så har du 5 liter kvar i tanken när lampan börjar blinka.
 
Nån som har Power Commander och effekt rör, ev annan drevning på sin er6a?
Blir det stor skillnad, acc? tophastighet??...hört att dom blir lite ostabilare på vägen med effekt rör pga vikten, är det något som man märker stor skillnad på?
 
Nån som har Power Commander och effekt rör, ev annan drevning på sin er6a?
Blir det stor skillnad, acc? tophastighet??...hört att dom blir lite ostabilare på vägen med effekt rör pga vikten, är det något som man märker stor skillnad på?

Har inte satt på mindre drev fram än men pc3 o rör har jag, visst e det skillnad men om det bara är bättre vet jag inte, ljudet gör att man förvillas lite oxå ska försöka få tid att mappa om den imorrn o se om det blir nåt bättre.
Kan väl inte direkt påstå att den blev ostabilare av slipon, vikten sitter så lågt så att det skulle påverka är nog mest inbillning, är ju bara några kilo det handlar om.
Men med kortare rör ska man ju förlora lite bottendrag, det tråkiga är ju att man vill ha mer bottendrag o mer ljud så dom flesta slipon är ju egentligen inte det man är ute efter
 
Nån som har Power Commander och effekt rör, ev annan drevning på sin er6a?
Blir det stor skillnad, acc? tophastighet??...hört att dom blir lite ostabilare på vägen med effekt rör pga vikten, är det något som man märker stor skillnad på?

Jag har kört med PC3,GPR burk och 49bakdrev, och visst är det skillnad mot orginal, nu har ja inte mappat min utan kör på en mapp som följde med.
Den är ju starkare uppe kring topphastighet iallafall.
Körde med 49es drev då fick ja se 240på mätaren, men då är det ju en diff på 20-25km/tim gissar jag.

Nu har jag bytt till orginal drev igen, kom på mig själv med att ligga på fyran i 90, varvade ungefär samma som 6an och annat drev :tungan
Skiter i att jag aldrig får se över 220 på mätaren, det duger :)
Är lite sugen på att mappa, men vet inte om det är värt 2-3t för några extra hk :confused:
 
Är lite sugen på att mappa, men vet inte om det är värt 2-3t för några extra hk :confused:

Vi får väl se hur det går för Robban och hans lamdapryl, får han ordning på't och lämnar redogörelse för hur det går till så blir det ju en billig väg till hemmamappning iaf.
 
Vi får väl se hur det går för Robban och hans lamdapryl, får han ordning på't och lämnar redogörelse för hur det går till så blir det ju en billig väg till hemmamappning iaf.

hehe jepp trodde jag skulle få den idag men istället dök det upp ett expresscard till datorn från hong kong... lite trist överraskning.:rolleyes:
 
Nån som har Power Commander och effekt rör, ev annan drevning på sin er6a?
Blir det stor skillnad, acc? tophastighet??...hört att dom blir lite ostabilare på vägen med effekt rör pga vikten, är det något som man märker stor skillnad på?

Har pc3 + slipon på på nu. Ett filter och mindre framdrev liggandes på hyllan. Jag har inte hittat någon passande map till min kombo av filter och slipon så jag kör med org. filter nu tills jag hittar tillräckligt med pantbukar för en "expert"-mappning.

Här är mina erfarenheter i den ordning jag monterat/laborerat:
1) Slipon gav mig tokigt gôtt ljud och ojämnare gång + tydliga avgasknallar

2) Slipon + PC3 jämnade ut gången och jag tyckte mig känna en effektökning på toppen och lite bättre respons genom hela registret

3)Slipon + PC3 +sportfilter gav märkbart bättre respons genom hela registret och gissningsvis någon extra travare i effekt men återigen orolig gång och mycket avgasknallar.


Att balansen i hojen skulle bli lidande av en lättare ljuddämpare lämnar jag till var och en att bedöma. Själv har jag över huvud taget inte märkt ett minsta dugg av försämrad balans.

Drevet har jag inte monterat då jag inte känner för att monera ytterligare en elektronikbox för att få mätaren att visa rätt.

P.S.
Någon som har en map för K&N-filter till salu?
 
Last edited:
Har pc3 + slipon på på nu. Ett filter och mindre framdrev liggandes på hyllan. Jag har inte hittat någon passande map till min kombo av filter och slipon så jag kör med org. filter nu tills jag hittar tillräckligt med pantbukar för en "expert"-mappning.

Här är mina erfarenheter i den ordning jag monterat/laborerat:
1) Slipon gav mig tokigt gôtt ljud och ojämnare gång + tydliga avgasknallar

2) Slipon + PC3 jämnade ut gången och jag tyckte mig känna en effektökning på toppen och lite bättre respons genom hela registret

3)Slipon + PC3 +sportfilter gav märkbart bättre respons genom hela registret och gissningsvis någon extra travare i effekt men återigen orolig gång och mycket avgasknallar.


Att balansen i hojen skulle bli lidande av en lättare ljuddämpare lämnar jag till var och en att bedöma. Själv har jag över huvud taget inte märkt ett minsta dugg av försämrad balans.

Drevet har jag inte monterat då jag inte känner för att monera ytterligare en elektronikbox för att få mätaren att visa rätt.

P.S.
Någon som har en map för K&N-filter till salu?

borde funka lika bra för vilket öppet filter som helst, skiljer nog inte särskilt i flöde, dna filtren är i stort sett likadana.
Vad har du för slip-on?
 
Att balansen i hojen skulle bli lidande av en lättare ljuddämpare lämnar jag till var och en att bedöma. Själv har jag över huvud taget inte märkt ett minsta dugg av försämrad balans.

Du kan betrakta JohnVanB's uttalande som en total galenpannas internet hoax. :D Han har väl alltid varit motståndare till att byta ut originalljuddämparen och nu hittade han väl på (bokstavligen talat) en anledning till att låta bli. I klass med konspirationsteorierna angående månlandningens vara eller icke vara och World Trade Center. :D
 
Jag har kört med PC3,GPR burk och 49bakdrev, och visst är det skillnad mot orginal, nu har ja inte mappat min utan kör på en mapp som följde med.
Den är ju starkare uppe kring topphastighet iallafall.
Körde med 49es drev då fick ja se 240på mätaren, men då är det ju en diff på 20-25km/tim gissar jag.

Nu har jag bytt till orginal drev igen, kom på mig själv med att ligga på fyran i 90, varvade ungefär samma som 6an och annat drev :tungan
Skiter i att jag aldrig får se över 220 på mätaren, det duger :)
Är lite sugen på att mappa, men vet inte om det är värt 2-3t för några extra hk :confused:

Jag kan tala om direkt att det är stor skillnad mellan N och F i hastighet! ca: 10-15km/h i skillnad o dem som har en N som gör 220 har förmodligen en Hastighetsensor som behöver kalibreras! eller så väger personen väldigt liten och är en pygme alla Dani Pedrosa!
Har satt på ett Leovince nu har redan pipercross filter, och mappat PC3 n fetare för E85 och den går rätt duktigt nu! skulle vara trevligt att få jämnföra mot ngn annars får det väl bli en kollega! skall skicka in några bilder på hojen strax!
 
Bilder på Hojen!

mycket nöjd med Hojen ! och den lilla orginal stänkan fram gör susen!:tungan
 

Bifogat

  • Bild007.jpg
    Bild007.jpg
    52.2 KB · Visningar: 115
  • Bild008.jpg
    Bild008.jpg
    62.5 KB · Visningar: 110
  • Bild009.jpg
    Bild009.jpg
    62.4 KB · Visningar: 125
  • Bild010.jpg
    Bild010.jpg
    61.8 KB · Visningar: 113
  • Bild011.jpg
    Bild011.jpg
    62.8 KB · Visningar: 110
Jag kan tala om direkt att det är stor skillnad mellan N och F i hastighet! ca: 10-15km/h i skillnad o dem som har en N som gör 220 har förmodligen en Hastighetsensor som behöver kalibreras! eller så väger personen väldigt liten och är en pygme alla Dani Pedrosa!
Har satt på ett Leovince nu har redan pipercross filter, och mappat PC3 n fetare för E85 och den går rätt duktigt nu! skulle vara trevligt att få jämnföra mot ngn annars får det väl bli en kollega! skall skicka in några bilder på hojen strax!


Vad toppar din F då?
235?
 
Jag kan tala om direkt att det är stor skillnad mellan N och F i hastighet! ca: 10-15km/h i skillnad o dem som har en N som gör 220 har förmodligen en Hastighetsensor som behöver kalibreras! eller så väger personen väldigt liten och är en pygme alla Dani Pedrosa!
Har satt på ett Leovince nu har redan pipercross filter, och mappat PC3 n fetare för E85 och den går rätt duktigt nu! skulle vara trevligt att få jämnföra mot ngn annars får det väl bli en kollega! skall skicka in några bilder på hojen strax!
Maxade ur min N och den kom upp i 227 på mätaren men då låg jag med huvet på tanken. :tungan Har ett slipon på, annars är allt original. Har iof en liten vindkåpa, vet inte hur mkt den gör.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top