Yamaha chopper

Fan va cool, fatbob tank också, det är godis det.

Ska bli kul att följa.

Om nu mitt rockabilly-rejsiga killermattsvarta med röda scallops/vit pinstripe blir nerröstat så röstar jag på Klargul/svart, samt pinstriping på det svarta.

Men Gul/svart då funkar inte scallops, då får det bli en bred rand i mitten med en smalare på vardera sidan, eller Yamaha's classiska upphuggna svarta stripe...

Fan, enklast hade ju varit om du hade gett mig projektet, så hade du kunnat komma förbi och fotografera dig brevid hojen sen när den är klar...

är just nu 20k + en mobil fattigare och utan hojj än så länge.
festivaler har sina nackdelar :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta
så nu gäller det att skrapa ihop nya pengar och hoppas att han kan hålla den.

fyfan jag vill inte leva just nu. allt känns värdelöst.. någonting som var så nära igår är borta med vinden idag.

kul att börja jobba om 4 timmar och inte sovit en blund pga detta

är just nu 20k + en mobil fattigare och utan hojj än så länge.
festivaler har sina nackdelar :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta
så nu gäller det att skrapa ihop nya pengar och hoppas att han kan hålla den.

fyfan jag vill inte leva just nu. allt känns värdelöst.. någonting som var så nära igår är borta med vinden idag.

kul att börja jobba om 4 timmar och inte sovit en blund pga detta

Har du supit upp 20 papp? :skrämd

Lite Husqvarnaracer över avgaseriet.
Gillar!
Har snackat med gubben som bygger kopiorna.

Djäklars vad snygg!!

Ja jag kollade också var rören skulle hamnat när jag fått fram korrekt avstämd längd på mitt nya avgassystem jag byggde i vintras. Det är ju räknat för att peaka vid 6000 rpm. Och hade jag inte vindlat rören runt motorn som jag gjorde så hade det främre rörets megafon slutat vid bakkant på däcket, och den bakre cylinders hade slutat ca 40 cm bakom hojen :D Så både Husqvarnas och Farnells system är säkerligen byggda för max prestanda. Då blir det sådär även på en "modern" stötsstångstwin. Så qvarnorna varvade nog runt 6000 på rakorna den med.

Vad är det för spis han använder i byggena? Original Husqvarna V-twinnar är ju inget folk slänger efter en.

/J

Last edited:
Lite Husqvarnaracer över avgaseriet.
Gillar!
Har snackat med gubben som bygger kopiorna.
husqvarnaracer2.jpg

willowsprings08041.jpg

Den med nr 14 köpte en kompis till brorsan förra sommarn av han som byggt den och tog med den till usa, fick ett foto på den av brorsan.

Bifogat

• Husqvarna.jpg
    Husqvarna.jpg
    93 KB · Visningar: 90
Ooh djäklars, nu vart jag importerad!

Har denne rödskägg ngn hemsida?

Gösta är i sjuttioårsåldern och bygger inte längre (vad jag vet).

Tjatar man på honom så brukar han svara att han "Funderat på att bygga en moderniserad 1200 på 95 hästkrafter och bättre väghållning.
Men jag vill inte."

Råkar du på en Husqvaranracer på museum eller liknande, så är det stor risk att han byggt den.
Husqvarnafabriken godkände cyklarna som autentiska av 1938 års modell (har jag för mig), men tillverkade på -90talet.

Nice!

Nu är jag inte riktigt säker på att jag fattat läget, som vanligt, men om det är så att du inte köpt hojen ännu så se till att få med de papper som SFRO kommer kräva för att du ska få igenom hojen som amatörbyggt eller ombyggt fordon. Det är ramen jag tänker på, materialintyg etc. Tråkigt om den bara ska stå hemma i garaget eller köras olagligt...

Jag håller för övrigt på med ett liknande bygge som jag inte vågat lägga upp här, är ju ingen sporthoj direkt. Men nu verkar det ju som det finns lite intresse för sådana här byggen också :tummenupp

Tjatar man på honom så brukar han svara att han "Funderat på att bygga en moderniserad 1200 på 95 hästkrafter och bättre väghållning.
Men jag vill inte."

Råkar du på en Husqvaranracer på museum eller liknande, så är det stor risk att han byggt den.
Husqvarnafabriken godkände cyklarna som autentiska av 1938 års modell (har jag för mig), men tillverkade på -90talet.

Den nr 14 som brorsans kompis köpte, har jag för mig var/är en 1934 års modell helt unik, enda exet som nybyggd. Han som köpte den är från Skövde, men flyttade till Los Angeles för sisådär 20-25 år sen, han körde då han bodde i skövde en Honda 750cc. Christian Karlsson heter han, om nån här på sporthoj kommer ihåg honom, en kul kille som reta gallfeber på dom flesta. :D

Men jag vill inte."

Ok, man skulle ploppat ut lite tidigare helt klart. :(

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...