Dyr Försäkring

robban_88

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2008
Hoj
YZF R6 -05
Tjena alla glada åkare...ska snart flytta hemifrån och måste nog göra av med min ögonsten då tyvärr:S (en r6:a) pga att föräkringen blir för dyr (vill ha helföräkring) så tänkte köpa mej en annan 600 kubikare av ej supersport-karaktär som inte kostar lika mycket i försäkring. Får bara köra 25kw :(

Så jag undrar om nån kan dela med sej av tips/erfarenheter från liknande situationer...

ta det lugnt på vägarna vänner / Robban

hornet 600 är väl samma hoj med rakt styre och inga kåpor

Hej, jag har haft ett par xr 600, otroligt driftsäker och jag kan tänka mig att med ett par motard hjul kan en sån vara mycket skoj för pengarna!
Billig försäkring, samt skoj i dyngan på hösten.
Lycka till!

Montera kraschkåpor och halvförsäkra, gjorde jag:)

Jobbigt att hålla på och köpa ny och kanske få regga om den också när du bara har ett år kvar till 21.

Annars är motard billigt att försäkra och är reggad på 14kw:)
|
|
|
|
V

Last edited:
if har märkesförsäkring till den, brukar vara billig.

kör på hornet om du tycker det är en vettig hoj... jag pröjsade 6000 för hel precis när jag tagit kortet och var 21 för en -98...mkt hoj för pengarna!

Den är nog bara reggad som 14 :)

jo, emn det känns ändå dumt att strypa en hoj så hårt för att sedan köra ostrypt... jag menar, snuten lär väl ändå kunna känna skillnad på 14 och ca 30 kw?:D

jo, emn det känns ändå dumt att strypa en hoj så hårt för att sedan köra ostrypt... jag menar, snuten lär väl ändå kunna känna skillnad på 14 och ca 30 kw?:D

Jo fast den skillnaden känner man på en strypt r6a också eller en ostrypt.

Alla levereras reggade som 14kw sen har dom snarare 57kw i verkligheten (i motor)

Kolla om inte www.insplanet.com kan fixa en billig försäkring för dig min R1 kostar 430 kr månaden haft kortet i 1 år dock halvförsäkring hel kostade 1200 kr tror jag.

Se dig om efter en äldre cykel, brukar var billiga att försäkra, funkar utmärkt om man vill ha hoj att köra omkring på. -Om man vill vara posör är det besvärligare..

Jo du, jag provade insplanet och dom hörde av sig efter 2,5 månader och då hade jag redan fixat billigaste försäkringen på annat håll

VA?? skumt har provat dom 2 gånger dom ringde efter max 2 minuter varje gång :va

Finns det någon som har en hyfsat billig helförsäkring på en R6:a skulle ja vara intresserad av att veta vilket bolag du har...the passion lives 4ever :D

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage