Kinnekulle 20080716, Actionpics....

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Ett klipp som visar hur man konsekvent hänger av fel...:D

Fast kul var det, filmat i snabb grupp på onsdagen.
Tyvärr så pallade kameran inte riktigt, därav det något hackiga ljudet.

Klicka här för lite film

eller på tuben [YOUTUBE-ID]8BDVPAjqQHk[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ChSaLDwo5Cc[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
J.porta: Du som har filmen i lite bättre upplösning. Kan du se vad det är för hoj som kör om dig på höger sida vid 07.41?

Kul med lite annorlunda vinklar än bara "kameran på tanken"-perspektiv! :tummenupp
 
J.porta: Du som har filmen i lite bättre upplösning. Kan du se vad det är för hoj som kör om dig på höger sida vid 07.41?

Kul med lite annorlunda vinklar än bara "kameran på tanken"-perspektiv! :tummenupp

Det är en Potateoskille som brakar om där....

Ett klipp till. Fast tyvärr är ljudet lite hackigt. [YOUTUBE-ID]ChSaLDwo5Cc[/YOUTUBE-ID]
 
Jag har en hel del film att gå igenom, kommer nog nåt mer klipp med lite mer "trafik" :)

Jo jag tyckte de blev bra tider men nåt pass körde du om dock utan kamera på :gnissla

F-n, åkte du hem utan att säga Hej först?:mad:
Klart ja inte gjorde, jag ska länsa ditt fina förråd först, du har mycket yamahagodis som slappa vill ha :tungan
 
Last edited:
Det är en Potateoskille som brakar om där....

Ett klipp till. Fast tyvärr är ljudet lite hackigt. [YOUTUBE-ID]ChSaLDwo5Cc[/YOUTUBE-ID]

Det va jag som kom körandes där.Låg bakom dej ett par kurvor och kika
vilka spår du tar.Du körde snuggt.Synd att jag själv inte hade kamera så skulle du få se hur du körde när jag låg bakom.
Snuggt filmat mannen:tummenupp :tummenupp
 
Det va jag som kom körandes där.Låg bakom dej ett par kurvor och kika
vilka spår du tar.Du körde snuggt.Synd att jag själv inte hade kamera så skulle du få se hur du körde när jag låg bakom.
Snuggt filmat mannen:tummenupp :tummenupp

Tackar, får kliva på gasen lite tidigare så skall jag nog fart på trajan.....nån gång...:gnissla
 
Alltid kul med film och ännu roligare om man själv är med på den! :tummenupp

Nu var jag inte där denna gången men tänkte bara fråga om ni är lika kritisk till när ni ser er själva köra som jag brukar vara då jag själv råkar komma med på film någon gång? :va

En kort reflektion från filmen bara! Har du sett hur du vrider huvudet i kvarnböjen, som för övrigt hör till en av de svårare kurvorna på de banor vi har i sverige rent blickmässigt sett (ja, ja, jag vet det finns fler men kvarnböjen och karusellen på A-torp är låååååånga vilket kräver lite fler referenspunkter än normalt).

Mvh!
// Niklas
 
Alltid kul med film och ännu roligare om man själv är med på den! :tummenupp

Nu var jag inte där denna gången men tänkte bara fråga om ni är lika kritisk till när ni ser er själva köra som jag brukar vara då jag själv råkar komma med på film någon gång? :va

En kort reflektion från filmen bara! Har du sett hur du vrider huvudet i kvarnböjen, som för övrigt hör till en av de svårare kurvorna på de banor vi har i sverige rent blickmässigt sett (ja, ja, jag vet det finns fler men kvarnböjen och karusellen på A-torp är låååååånga vilket kräver lite fler referenspunkter än normalt).

Mvh!
// Niklas

Jo, visst vrider man på huvudet.....eller tycker du att jag inte tittar "igenom" kurvan?:) Säger som jag sa en gång i tiden till min körskolelärare....-Jag flyttar blicken utan att vrida huvudet :D
 
Jo, visst vrider man på huvudet.....eller tycker du att jag inte tittar "igenom" kurvan?:) Säger som jag sa en gång i tiden till min körskolelärare....-Jag flyttar blicken utan att vrida huvudet :D


Nog vrider du på huvudet alltid! Det jag tänkte på var snarare var du tittar!? Vilket jag naturligtvis inte kan se från filmen, du vet naturligtvis, men vad jag KAN se är att du vrider huvudet fram och tillbaks som om du tittar igenom kurvan och sedan tillbaks för att kort efter åter igen titta igenom kurvan för att kort efter titta närmare igen!

Inget ovanligt med det utan bara en reflektion jag fick när jag såg filmen...och jag vet också varför man gör så! :D

Mvh!
// Niklas
P.S Jag gör själv så emellanåt när jag inte är riktigt säker på vart hojen är på väg :arsele :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top