Vart köper man hjälm?

Doohan4ever

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
Hojlös
Jo jag vet! I en MC affär! Men finns det någon speciell affär som ni rekomenderar pga personal kunnig på området eller hjälmar i parti & minut där man kan gå och klämma och känna och frottera sig i många olika märken och modeller. Stort utbud är aldrig fel, men finns det knowhow någonstans? Finns det någon eller några ni litar lite mera på vid hjälmköp?:hojbusa

Vet inte hur mycket kunskap som finns hos AVA, men där köpte jag min hjälm. Jag skall köpa ny innan nästa säsong men vart det får jag se. AVA, yamma haninge, MC varuhuset, MC hörnan, lelles är väl de stora med bra sortiment. tror inte det finns småskuttar med bra sortiment, så åk till en av de stora.

Det finns en tjej på Yamahacenter i Haninge som är jättepåläst och duktig, sedan om hon jobbar eller har semester kan mna ju inte så noga veta!

spara några tusenlappar och beställ över nätet annars.

köpte en sproilans ny kolfiber hjälm (ICON) från USA för 3000:- :tummenupp
kostar väl 7-8 lax i butik i sverige iallafall om det nu ens finns nån återförsäljare av ICON grejer i detta land.

Jag skulle göra mej besväret att åka till Uppsala (lelles) bra urval och kunnig personal!! Och så har dom bra priser:tummenupp

Googla eller dylikt efter tester och info.
Gå till en större affär. Kläm, känn och prova så du vet storleken exakt.
Kolla webben efter en billig försäljare av valt märke modell och beställ

Det vore mitt tips...ja det e ju precis som man kan summera de andra oxå :)

Handla Hjäl här !!

Jag skulle handla på www.fcmoto.com Klockrena priser ! Köpte just mitt nya Alpinestars GP-Plus 2PC Suit från dom i Fredags och fick de på Måndag morron hem kört till dörren av UPS ! / Pris i butik 8995:- till 10000:-

Jag gav 4600:- Årests klipp skulle jag säga :-)

PuttePk :D :tummenupp

Jag kan också rekommendera fcmoto. Jag har precis som PuttePK köpt ett GP-Plus ställ där. :D Funderade på en agv hjälm också men det får vänta! Leta upp en hjälm och storlek som passar i en större butik och beställ den sedan från hemsidan. Riktigt snabb leveranstid också.

Jag skulle handla på www.fcmoto.com Klockrena priser ! Köpte just mitt nya Alpinestars GP-Plus 2PC Suit från dom i Fredags och fick de på Måndag morron hem kört till dörren av UPS ! / Pris i butik 8995:- till 10000:-

Jag gav 4600:- Årests klipp skulle jag säga :-)

PuttePk :D :tummenupp

Jag antar att det inte är den som du har på avataren?

@trådskaparen: Åk till en handlare och prova dig igenom hela sortimentet sen beställer du den hjälm du vill ha från nått u-land så tjänar du massor med deg.

Jag antar att det inte är den som du har på avataren?

@trådskaparen: Åk till en handlare och prova dig igenom hela sortimentet sen beställer du den hjälm du vill ha från nått u-land så tjänar du massor med deg.

:D De stämmer en lite förklädnad bara......:tuttar ha ha
PuttePk

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back