Slipon till VFR 800, tips?

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Är på jakt efter ett slipon till min hoj, det är en Honda VFR 800 FI. har fått ögonen på ett GPR-slipon. någon som har hört/har erfarenhet av GPR? priset ligger på 3295.- vilket låter billigt. är det något annat som är bättre?:gnissla
Det jag är ute efter är ett snyggt, högdraget (som på bilden) och välljudande slipon.

H22-1.jpg

Köp kolfiber slip-on, med full genomströmmning, av valfritt märke, låter gött och är riktigt snyggt på VFRen:tummenupp

Köp kolfiber slip-on, med full genomströmmning, av valfritt märke, låter gött och är riktigt snyggt på VFRen:tummenupp

vart hittar jag detta? jag har sett flera med micronkolfiberslipon, men inte hittat något ställe som säljer det..

vart hittar jag detta? jag har sett flera med micronkolfiberslipon, men inte hittat något ställe som säljer det..

GPR finns i både alu och kolfiber, i alla fall till min 125a :tummenupp

Gå in på bikeshop.se (finns även i reklamspalten till vänster) och klicka på "avgassystem" och kolla runt lite. Alternativt maila och fråga vilka ljuddämpare dom har till just din hoj :tummenupp

GPR finns i både alu och kolfiber, i alla fall till min 125a :tummenupp

Gå in på bikeshop.se (finns även i reklamspalten till vänster) och klicka på "avgassystem" och kolla runt lite. Alternativt maila och fråga vilka ljuddämpare dom har till just din hoj :tummenupp

jag har mailat dom, får se vad dom svarar..

är det ingen annan som har erfarenheter kring slipon till min VFR?

Jag hade ett GPR i kolfiber som både va snyggt och lät gött på VFR -98. Kolla med Bo-Ove vilka som är återförsäljare.
Pm:a mig din mail så kan jag maila en bild på min gamla senare i kväll.

Hade Devil SB2 kolfiber på min (högt).

Mer välljudande finns inte!

Supersnyggt också (tills kolfibret börjar de-laminera och bli fläckvis ljust.. :( )
Tyvärr verkar alla kolfiber slip/bolt-on göra så.

jag blir galen på denna djungel!! det finns så mycket att välja på, men ändå inte.

Hur som helst, jag har hittat ett system på www.bikersneed.se som heter "Scorpion". vad är detta för slipon? jag har aldrig hört talas om detta innan = dålig skit/bra skit? det verkar ganska billigt, vilket får mig att fundera om det verkligen håller kvaliten..

hur är bikersneed att handla av?

Jag tänker såhär. En ljuddämpare är en ljuddämpare, Akrapovic eller något okänt märke från Ukraina spelar ingen roll, det mesta funkar och uppfyller ens förväntningar av en ljuddämpare:tummenupp

Scorpion är väl ett rätt så kännt "lågprismärke" bland ljuddämpare, det funkar, annars hade dem inte kunnat sälja skiten:tummenupp

Jag köpte ett Laser slip-on till min, påminde om utblåsen från MV Augusta med 4 pipor, två på varje sida och hade ett sjukt fint ljud.

Lite dyrare med det snyggaste jag sett och hört!

Tja Jippo
Gör inte en sån stor deal av det...tycker jag. Du har fått några bra tips i tråden.
Själv tycker jag
1. Om du inte vet vad du vill ha för ljud - köp ett slip-on - vilket som helst. Du kommer garanterat att bli nöjd.
2. Slip-on till din VFR 800 är ingen rocket science, det GPR som du spanat in funkar med ALL säkerhet helt kanon. Verkar vara ett bra pris.
3. Snövits tips är awesome!!! Laser Deeptone (Quad Pipe tror jag det heter också) ger ett fantastiskt utseende och framförallt ett helt underbart ljud. Helt annorlunda än vanliga slip-on med en burk på varje sida.
4. Gå in på You tube, sök på VFR och slipon (eller liknande) och du hittar en uppsjö av viffrar att lyssna på. Med varierande ljudkvalitet såklart.
Sök på Laser och lyssna in quad pipen!! Grymt!

För din VFR har jag personligen denna lista
Första plats: Laser (så klart!)
Andra plats: Staintune
Delad tredje: Devil, TwoBrothers, Yoshimura

Fridens!!

Jag har ett scorpion på min VFR. I vanligt rostfritt, skulle egentligen köpt ett i kolfiber men efterson dom inte hade på lager så var väntetiden för lång tyckte jag. Fick mitt för 1600 spänn, kostar egentligen 2790 eller däromkring.

Passformen är bra och det låter helt okej tycker jag. Jag tog bort det fula klistermärket som satt. Blev finare då.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back