OMRÖSTNING: Olyckstrådens vara eller icke vara

Bör olyckstråden finnas kvar?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Behåll tråden,var och en väljer om man vill läsa eller inte,behov att skriva finns uppenbarligen.

Tror inte att tråden påverkar några andra än de som redan tänker på farorna redan innan de ger sig ut,resten är nog inte påverkbara förrän det händer dom själva eller närstående något och en del inte ens då.

Men detta är MIN personliga inställning och jag kanske har en övertro på folks intelligens då jag vägrar tro att folk faktiskt är så dumma att dom tror dom är odödliga,vare sig dom kör med förstånd eller skiter i att ta med sig hjärnan ut.

Personligen kvittar det om den finns kvar eller inte då jag har en egen vilja och läser det JAG vill,resten låter jag vara.
Skulle dock aldrig komma på tanken att försöka hindra någon annan att läsa/sriva den han/hon vill bara för att jag inte gillar eller tror på det själv,det måste vara upp till var och en.

Henrik

Jag skiter som sagt igentligen i trådens vara eller icke vara.. Den intresserar inte mig så jag läser den inte. Men jag är otroligt less på allt tjafs ang tråden! Tycker det är dax att SH.com tar ett ställningstagande till trådens vara eller ickevara. Så får alla användare snällt infinna sig i det beslutet. Sen raderar moderatorerna allt tjafs som dyker upp efter, samt bannar dom som inte kan sluta tjafsa.

Jag tycker att olyckstråden ska öppnas igen och att det ska ordnas hårdare moderering så att trådens och forumets regler följs.
De som inte vill läsa om mc-relaterade olyckor i ett mc-relaterat forum behöver inte öppna tråden. Än mindre skriva i den, och minst av allt skriva offtopic-strunt i den.
Lyft bort de fåtal som inte förstår detta.

Det är ju bättre att det finns EN olyckstråd där de som vill skriva och läsa kan göra det.

Jag ser inga problem hur det än blir, (jag läser sällan i olyckstråden) men jag tycker att det är tråkigt att trams från enstaka ska få förstöra stämningen på ett forum som jag förövrigt tycker är bra.
Sen kan jag tillägga att om man nu har motorcyklar som intresse och kanske även har ålder inne för att ta körkort så tycker jag att man får tåla att det finns en olyckstråd som man kan ignorera om man vill.
Det borde deltagare på denna typ av forum klara tycker jag.

Det är forumets ägare som bestämmer hur det ska skötas, men jag förstår att det inte är lätt.

Men jag är otroligt less på allt tjafs ang tråden! Tycker det är dax att SH.com tar ett ställningstagande till trådens vara eller ickevara. Så får alla användare snällt infinna sig i det beslutet. Sen raderar moderatorerna allt tjafs som dyker upp efter, samt bannar dom som inte kan sluta tjafsa.
Word! :tummenupp

Jag skiter som sagt igentligen i trådens vara eller icke vara.. Den intresserar inte mig så jag läser den inte. Men jag är otroligt less på allt tjafs ang tråden! Tycker det är dax att SH.com tar ett ställningstagande till trådens vara eller ickevara. Så får alla användare snällt infinna sig i det beslutet. Sen raderar moderatorerna allt tjafs som dyker upp efter, samt bannar dom som inte kan sluta tjafsa.
Bra talat.
Jag håller med helt och hållet.

Förstår inte problemet?
Hur kan en tråd som rapporterar fakta och som faktiskt är valfri
att läsa någonsin vara ett problem.

Öppna upp den igen,att vissa gnällspikar uppenbarligen måste gå
in och läsa den(varför?)och sedan köra ett personligt gnällrace
känns ju faktiskt helt ointressant!

ni får göra som ni vill med den delen... jag bryr mig inte iaf.. jag har aldrig varit inne och läst ändå och jag klarar mig bra andå...

Jo...

Varför startar inte Morsan, Steffo_b med många fler moral&död.com och hycklar där istället?

Fortsätter sh.com utvecklas som det gör så tror jag att många kommer överge det inom kort. Åtminstone kommer jag göra det så fort ett annat - roligare - forum dyker upp.

Jag tycker ni som tjatar på olyckstråden drar ner sh just nu.

Skit i och läs tråden då hur svårt ska det vara.

Om de som läser tråden kör försiktigare och blir mer riskmedvetna av den så är det ju kanon tycker jag.

Det är precis det jag gör just nu, jag låter det bli reaktioner på att tråden är låst och jag kommer lyssna på vad majoriteten vill ska ske runt tråden. Sedan tar jag beslut baserat på åsikterna som luftas. Just nu lutar det åt att tråden öppnas och att de som tjaffsar och förstör tråden, kommer bli nekade tillgång till den, samt inlägg tas bort. Och i värsta fall, banning för att förtydliga att olyckstråden kommer vara kvar även om det klagas hejvillt för att man blir mindre körsugen.

Jag kommer dock försöka minska "effekten" av den och troligen ta bort den från listningen på förstasidan och i sökningarna. Man får istället gå direkt till tråden via forumkategorin.

Det är precis det jag gör just nu, jag låter det bli reaktioner på att tråden är låst och jag kommer lyssna på vad majoriteten vill ska ske runt tråden. Sedan tar jag beslut baserat på åsikterna som luftas. Just nu lutar det åt att tråden öppnas och att de som tjaffsar och förstör tråden, kommer bli nekade tillgång till den, samt inlägg tas bort. Och i värsta fall, banning för att förtydliga att olyckstråden kommer vara kvar även om det klagas hejvillt för att man blir mindre körsugen.

Jag kommer dock försöka minska "effekten" av den och troligen ta bort den från listningen på förstasidan och i sökningarna. Man får istället gå direkt till tråden via forumkategorin.
Självklart ska den vara kvar! Att ha en seriöst allvarsam olyckstråd på ett hojforum av den här storleken kan inte vara ett problem, i så fall finns det drösvis med trådar som borde tas bort innan dom ens startats istället.

Sedan kan jag förstå att du vill få det att fungera för alla, och att det inte är en helt lätt balansgång är klart. Men varför skulle den inte platsa i listningen på förstasidan? Den ligger ju där av samma skäl som alla andra som är där, dvs för att den är uppdaterad? En allvarsam tråd bland nio listade, är det verkligen en för mycket?

Jag föreslog tidigare att du kanske istället skulle kunna utöka listan till säg runt femton trådar, om det nur är möjligt, så att den på så sätt inte "får för mycket fokus" där. Är inte det en väg som är möjlig att gå?

varför använder du dig av sådana personangrepp på dessa personer?

Jag vet inte om det var ett personangrepp.
Tro mig, jag har också, de förvisso få gångerna jag besökt den tråden, förundrats över att en person är så engagerad i denna fråga och jag delar definitivt inte Swedies uppfattning att det garanterat inte är att gotta sig i olycka.

Att ha ett så stort intresse för ond bråd död är allt utom hälsosamt, vad man än påstår är syftet. Sedan kan man undra relevansen i rapporteringen, man kan undra om det är rimligt att folk som inte ens kör sporthoj på sajten sporthoj.com tar ansvar för glädjedöderiet och man kan undra varför tråden över huvud taget finns. Den är som en jävla kavalkad av inklippta tidningsnotiser. Det är så man kunde tro KGK hittat på formatet till den tråden.

Skulle jag läsa allt i det här ämnet skulle det väl ta en vecka typ, vill jag läsa om olyckor så är det bara att slå upp dagbladet det är ju välfyllt med just sånt eller sufa in på wighsnews.:)

Det är ju just vad olyckstråden är. Enbart en spegling av wighnews. Räcker ju att man tittar där.

\Masonit

:yoparty :klappar

återkom när du har gått igenom alla raporteringar och har sammanställt allt info istället för att välja ett inlägg på måfå.

Tråden e ju full med liknade inlägg sida efter sida, så det behövs ingen kärnfysiker för att fatta attt det handlar om en prestigekamp om vem som kan raportera in olykor fortast,

folk sitter ju och scannar av nyhets sidor för att sen klippa och klista.

mer än 50% av alla raporteringar har bara varit publicerade i 30 min innan de poppar upp har, tycker du inte det e ganska tydligt.

En notering eller två.

Det finns ett otal medlemmar som förolyckats vars vänner först sett och hört om det här på SH. Utan denna olycksrapportering skulle vänner och hojåkare inte veta om att deras vän avlidit förrän kanske veckor eller månader senare. Hur många fina trådar har vi inte sett där medlemmar deltagit eller hjälp familjer / närmaste anhöriga, där det uppskattats så pass mycket att det varit i nyheterna / pressen.

Ett stort missförstånd bland många är att vissa här tror att folk "gottar" sig i olyckorna. Det är inte det det handlar om. Ingen sitter och gottar sig i någon annans död, likt några tror här. Sådana som länkar vidare till avrättningar och direkta mord, DET är att gotta sig och ha ett riktigt trasig moraliskt beteende. Ni är avtrubbade likt krigsoffer som sett det ingen ska se.

Problemet enligt mig är att olyckorna är många och det överskuggar övriga "nyheter" eller andra diskussioner. En lösning; diskutera mer annat, lyft upp andra ämnen oftare.

Problemet som sagt är att olyckstråden kommer upp för ofta på trådlistorna, och jag tror inte att ni som skriver att folk gottar sig, egentligen vet vad ni skriver eller för för åsikt. Ni är troligen bara trötta på att mc-kollektivtet innefattar så många olyckor som faktiskt rapporteras in, men har inget konstruktivt att säga, mer än att känslomässigt reagera med svammel om att folk älskar se folk dö i olyckor. Och att sedan se klagotanterna länka till videos, eller bilder av döda människor... det är ett oerhört stort steg... från en TT-nyhet om en MC-olycka som skett och att faktiskt vilja se folk dö eller vara döda.

Olyckstråden är till för att få folk att tänka till att en olycka kan ske alla när man minst anar det eller under olika omständigheter som man kanske först blir varse om efter att läst om hur en olycka gått till. Nästa gång du kör på ett visst ställe, där någon annan dött som du läst om, kanske du tar det lugnare och du klarar ditt liv.

Jag personligen kan gissa att de som varit närmast att dö i trafiken utan att veta "varför", är de som klagar mest över att olyckstråden finns. Ni vågar inte erkänna att olyckstråden är sanningen och att det kanske är ni som kommer benämnas i nästa olycksrapportering. Ni kanske tycker att olycksrapporteringen förstör det roliga i er körning på era favoritvägar?

Jag vill genom att stänga olyckstråden ta upp ämnet för diskussion, och ovan är min åsikt i mängden.

Jag har alternativa lösningar såsom att ta bort olyckstråden ur sökresultatet, men då kommer effekten av olyckstråden inte bli densamma för om ingen läser tråden så finns det inget behov för tråden. Men i med att så många läser den, så FINNS det ett behov för den.

Och precis som jag anar, så är röstningsresultatet enligt vad jag trodde.

Olyckstråden är berättigad.

WORD!:tummenupp

Tråden e ju full med liknade inlägg sida efter sida, så det behövs ingen kärnfysiker för att fatta attt det handlar om en prestigekamp om vem som kan raportera in olykor fortast,

folk sitter ju och scannar av nyhets sidor för att sen klippa och klista.

mer än 50% av alla raporteringar har bara varit publicerade i 30 min innan de poppar upp har, tycker du inte det e ganska tydligt.
Och?
Gillar du inte tråden?
Varför läser du den?
Sluta gnäll för fan!

Vad är det för fel på er??? Låt tråden vara kvar av dom enkla anledningarna den väcker känslor och den är FRIVILLIG att läsa!!! Är du inte intresserad av att läsa den, låt bli då för fan!!!!

Frågan är om det är okej för en eller två personer att ha sitt eget lilla hörn där de gör vad de kan för att förta glädjen.
En olyckstråd i sig är inget fel kanske, den aktuella Olyckstråden är det definitivt.

Frågan är om det är okej för en eller två personer att ha sitt eget lilla hörn där de gör vad de kan för att förta glädjen.
En olyckstråd i sig är inget fel kanske, den aktuella Olyckstråden är det definitivt.
Jamen herregud, är det här ett forum för vuxna eller?

Det är väl för sjutton ingen som sitter i ett hörn och försöker förta glädjen av att åka hoj, och att påstå något sådan är så fruktansvärt omoget och gement så det är inte sant. Vad respektive personer har för anledning till att rapportera mer eller mindre flitigt vet vi inte, och att då utgå ifrån att dom är "si eller så" och kasta skit på dom är tamej sjutton inte klokt.

Olyckstråden är till för att vi ska hålla oss påminda om hur farligt det KAN VARA att åka, vilket förhoppningsvis kan göra att vi förhåller oss lite annorlunda till det, inte för att vi ska avstå eller inte våga. Klarar man inte av att åka hoj och få ut någon glädje av det för att sanningen om dess konsekvenser rapporteras i en tråd (som man kan avstå att läsa i), jag då ska man nog avstå från att åka hoj då.

På vilket sätt kan du göra den annorlunda eller bättre?

Last edited:
Ett stort missförstånd bland många är att vissa här tror att folk "gottar" sig i olyckorna. Det är inte det det handlar om. Ingen sitter och gottar sig i någon annans död, likt några tror här.
Säker?Några verkar ju sjukligt besatta av att rapportera till den tråden.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage