Dr350, crm125, dt125.Hjälp!! vilken av de?

Bjänka

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
Honda xr 250
Hej!!!

Jag behöver eran hjälp om vilken av Suzuki Dr350, Honda crm 125,Yamaha dt125 eller något annat(men helst någon av de) som skulle passa som stug hojj. Det lär bli mest efter grusväg och stigar men även lite afsvalt. Jag vill ha en hållbar hojj som man slipper skruva i efter varje körning(som gått som underhållsfri). Den får också inte ta så myket bensin heller. Vilken av mina alternativ passar best?

Skriv så mycket ni kan och vet helst.
Jag blir tacksam för varje svar jag får.

Ta Dr350, skulle jag gjort. CRM och DT är tvåtakt, De drar mer soppa och är mindre pålitliga, om man jämför med en DR350. Själv skulle jag välja DR för att de drar mindra soppa, mindre skruva, mer kubik och 4takt. 125knatter tröttnar man fort på.

Ok . Det blir nog en dr350 för mig då. Har en dr350r hastighetsmätare? vet iaf att s modellen har det.

Ta Dr350, skulle jag gjort. CRM och DT är tvåtakt, De drar mer soppa och är mindre pålitliga, om man jämför med en DR350. Själv skulle jag välja DR för att de drar mindra soppa, mindre skruva, mer kubik och 4takt. 125knatter tröttnar man fort på.

vill inte minnas att jag skruvade min dt125a något under åren jag hade den :tungan . men ja skulle åxå tatt en 4t för att d e lite mer vrid med samma förbrukning typ :)

vill inte minnas att jag skruvade min dt125a något under åren jag hade den :tungan . men ja skulle åxå tatt en 4t för att d e lite mer vrid med samma förbrukning typ :)

Nej såklart, men jämfört med en DR350 räknas mycket service som att hälla i 2taktsolja:D

Nej såklart, men jämfört med en DR350 räknas mycket service som att hälla i 2taktsolja:D

Polarens farsa med en DR350 har servat en del. Fått byta en del grejer i motor och så, så helt underhållsfria är dom inte.

Polarens farsa med en DR350 har servat en del. Fått byta en del grejer i motor och så, så helt underhållsfria är dom inte.

Åhfan! Trodde DR350 var ungefär som en DR650 fast med ännu mindre trimningsgrad och kubik.

Åhfan! Trodde DR350 var ungefär som en DR650 fast med ännu mindre trimningsgrad och kubik.

Det är den säkert, men man kan ha otur och nåt går sönder, sen finns det ju saker som kan behöva göras, helt servicefri är väl ingen hoj

Det är den säkert, men man kan ha otur och nåt går sönder, sen finns det ju saker som kan behöva göras, helt servicefri är väl ingen hoj

Jojo, men risken att det händer nåt med en Dr350 är mindre än med en DT125. När det väl händer nåt så är Dtn lättare att plocka med.

Jag har haft en dr350r 93;a inkl. 2 polare till mig som haft likadana, och kan helt klart rekomendera den, mycket rolig hoj, som man endast behöver byta olja, stift och luftfilter på ibland..
Att kolla ventilerna kan vara bra att göra oxå, hade min i två år, men behövde aldrig justera dom..
Dom tål en hel del stryk och motorn är väldigt slitstark, dom startar i ur och skur, dock tung kickad :) gott om vrid finns det och förvånansvärt hög topphastighet, duger att busa runt med, speciellt på grus och lätt terräng, tex. enduro-spår! Bensinförbrukningen är inte direkt hellet nåt att snacka om, R-modellen saknar hastighets mätare, ryckutjämnare och har annan ljuddämpning, alltså inte lika väganpassad som S-modellen.
Så köp en och ut å kör gärnet :yoparty

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back