KGK
1200
Jag har aldrigt ägt en BMW men kollade lite BMW sidor, de verkar vara lite problem med tappade skruvar, fel moment på skruvar från fabrik osv., vågar man köpa en BMW?, en annan har bara kört japs och det har aldrig varit problem...
får man räkna med mycket strul?
ett ex. från nätet
"Tappade nedre skruven på högra oket igår när jag var ute körde känns inte bra har inte fått något brev från BMW.
Håll koll på skruvarna!
Ni som har fått problemet åtgärdat vad gjordes då på kampanjen?
Sitter här med en hoj som nu rullat ca 200mil, facit: Vänstra skruven som håller lyktan, tappad... Den högra var på god väg att lämna mig den också. Långa främre skruven som håller "motorskyddet" i plast, borta/tappad... och så där ser det ut.
Har ersatt tappade skruvar och efterdragit en hel del skruvförband nu då jag ledsnat att köpa nya skruvar efter några rundor. Men det är klart, detta är min första BMW hoj, så jag vet inte om det normalt ska levereras Loctite vid leverans, jag fick ingen och jag frågade inte heller då jag inte trodde att det behövdes...
"Andra noterade saker är att bakdämparens retur dämpning inte dämpar retur, det blev en yster dans på semestern med hustrun bakpå. Det blev dock en "skitaning" bättre då jag drog igen dämpskruven helt. Felet noterat på verkstaden och bakdämparen ska bytas på garantin. Främre gaffelbenen verkade ha en initial kärvhet som förbryllade ett tag till jag insåg att styrkronorna var åtdragna av Berlins starkaste skiftarbetare, kul att något satt fast. Men inte så BMW, inte så. Det är en upsidedown gaffel.
Sur? Ja, speciellt om man tänker på att den kostar en hel del mer, än andra liknande hojar¨på marknaden.
Är jag petig? Kanske, men i min värld så är det för mycket negativa saker som drar ner känslan av att äga/köpa en NY hoj vilket är synd."
får man räkna med mycket strul?
ett ex. från nätet
"Tappade nedre skruven på högra oket igår när jag var ute körde känns inte bra har inte fått något brev från BMW.
Håll koll på skruvarna!
Ni som har fått problemet åtgärdat vad gjordes då på kampanjen?
Sitter här med en hoj som nu rullat ca 200mil, facit: Vänstra skruven som håller lyktan, tappad... Den högra var på god väg att lämna mig den också. Långa främre skruven som håller "motorskyddet" i plast, borta/tappad... och så där ser det ut.
Har ersatt tappade skruvar och efterdragit en hel del skruvförband nu då jag ledsnat att köpa nya skruvar efter några rundor. Men det är klart, detta är min första BMW hoj, så jag vet inte om det normalt ska levereras Loctite vid leverans, jag fick ingen och jag frågade inte heller då jag inte trodde att det behövdes...
"Andra noterade saker är att bakdämparens retur dämpning inte dämpar retur, det blev en yster dans på semestern med hustrun bakpå. Det blev dock en "skitaning" bättre då jag drog igen dämpskruven helt. Felet noterat på verkstaden och bakdämparen ska bytas på garantin. Främre gaffelbenen verkade ha en initial kärvhet som förbryllade ett tag till jag insåg att styrkronorna var åtdragna av Berlins starkaste skiftarbetare, kul att något satt fast. Men inte så BMW, inte så. Det är en upsidedown gaffel.
Sur? Ja, speciellt om man tänker på att den kostar en hel del mer, än andra liknande hojar¨på marknaden.
Är jag petig? Kanske, men i min värld så är det för mycket negativa saker som drar ner känslan av att äga/köpa en NY hoj vilket är synd."