Filmfråga - Longshot

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Såg delar ur en film för nåt år sedan. Har bara vaga minnen vad den handla de om.

Genren är lite karatefilm.... Lite smårolig sådär.
Handlingen.. Ööh. Ja, den handlade om nån liten by där invånarna ställde till trubbel för the bad guys. Någonstans i filmen slåss hjälten med en skurk högt uppe på nån fristående plattform (på ett torg ?)

Rätt snyggt filmat och förvånansvärt bra kvalitet med tanke på att det inte var en amerikansk storproduktion (?)

Inte mycket att gå på, men har nån en aning om vilken film det kan ha varit?

Edit: Namnet plingade upp i mitt huvud från ingenstans. Kung Fu Hustle heter filmen. Sevärd. Jag tankarrr...

Jag lånar tråden lite, för länge sedan (när VHS var nytt) såg jag en film som var en ripoff/parodi på James Bond

Jag har absolut inga minnen av filmen förutom att en av skurkarna var en strippa med rakblad istället för tofsar på brösten, hon satte snurr på dom och gick mot hjälten som försökte skydda sig med en pinnstol då hördes ljudet av en cirkelsåg och bilden fylldes med sprutande sågspån...

Jag skrattade så jag grät när jag såg den filmen...
Förmodligen skulle man tycka att den var skitkass om man såg om den, men jag måste ge den en chans till.

Det är inte "Austin Powers - The spy who shagged me" du tänker på?

Jag lånar tråden lite, för länge sedan (när VHS var nytt) såg jag en film som var en ripoff/parodi på James Bond

Jag har absolut inga minnen av filmen förutom att en av skurkarna var en strippa med rakblad istället för tofsar på brösten, hon satte snurr på dom och gick mot hjälten som försökte skydda sig med en pinnstol då hördes ljudet av en cirkelsåg och bilden fylldes med sprutande sågspån...

Förmodligen skulle man tycka att den var skitkass om man såg om den, men jag måste ge den en chans till.

Kung fu hustle är skitrolig. Speciellt efter ett gäng bira så den kinesiska, mysko, humorn kommer till sin rätt.

Finns en liknande som du också ska se. Shaolin soccer. Samma typ av skruvad humor, med häftiga effekter.

En annan grym film i samma variat är iron Monkey om du kan få tag på den. Bästa jag sett hittills i genren. grymt bra stunts också för övrigt.

Just den scenen minns jag inte men som mindre gillade jag en film som heter "Top Secret" och utspelar sig bland någon motståndrörelse mot nazityskland. Lite James Bond stuk kanske.

Just den scenen minns jag inte men som mindre gillade jag en film som heter "Top Secret" och utspelar sig bland någon motståndrörelse mot nazityskland. Lite James Bond stuk kanske.

Haha, "Top Secret", den är ju för go! Finns många sköna scener. Te.x *blink* *Beep beep* med motorcykeln. :D

Näe, det är ingen av er som ens kommer nära, alla filmer ni beskriver är för nya.

Jag har för mig att den hette något i stil med "Agent 00*" för att antyda släktskapet, men det kan ha varit en undertitel på filmen.

Vi snackar inte ens B-rulle utan snäppet sämre än så, fast fruktansvärt kul!

Jag lånar tråden lite för ett riktigt longshot.. När jag va liten detta borde varit runt 86-87 kanske så gick en film på tv.. detta va en kväll när jag hade varit snäll å satt uppe med morsan sent å kolla på tv när jag va en 5-6 år..

Det va någon indianfilm.. minns att några av dessa skulle in till civiliserat ställe å dom måste över ett staket å gör detta i elledningar varav en bränns ihjäl.. har för mig att dom va rödmålade i den scenen men kan ha hur fel som helst.. Som sagt har alltid velat se den filmen sedan dess då jag tyckte den va så fruktansvärt häftig då :yoparty

Jag lånar tråden lite för ett riktigt longshot.. När jag va liten detta borde varit runt 86-87 kanske så gick en film på tv.. detta va en kväll när jag hade varit snäll å satt uppe med morsan sent å kolla på tv när jag va en 5-6 år..

Det va någon indianfilm.. minns att några av dessa skulle in till civiliserat ställe å dom måste över ett staket å gör detta i elledningar varav en bränns ihjäl.. har för mig att dom va rödmålade i den scenen men kan ha hur fel som helst.. Som sagt har alltid velat se den filmen sedan dess då jag tyckte den va så fruktansvärt häftig då :yoparty

Är det inte den som kan heta "Amazonas..." ngt sånt. En viting unge blir glömd i skogen eller liknande när han är liten o växer upp i en idianstam osv. I den vill jag minnas att en indian blir grillad

Är det inte den som kan heta "Amazonas..." ngt sånt. En viting unge blir glömd i skogen eller liknande när han är liten o växer upp i en idianstam osv. I den vill jag minnas att en indian blir grillad

NU när du säger det så kan nog detta mycket väl stämma.. Det e iaf klart värt att kolla upp det spåret :D

E det denna filmen så är det helt otroligt :pannkyss

En till filmfråga..... Finns en thriller med folk som spelar, om sina liv. Lite rysk roulett blandat med scener när de springer för allt de har i skogen med förbundna ögon. Vad heter den?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg