GPS till honda cbr 600, 99a

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
Har köpt min första riktiga hoj och har en fråga om gps. Hittar pinsamt dåligt i stockholm därför skulle en gps va kanon., "Garmin Zumo 550 Deluxe"

Frågan är om det är svårt att fästa dessa på sporthojar då det inte finns så mycket plats. Vill inte köpa en innan jag vet då den kostar endel.

Jag har inte provat Zumon så jag kan inte jämföra men jag är nöjd med min TomTom Rider 2.

Det följer med ett riktigt stabilt fäste som i första hand är gjort för montering på ett vanligt styre. Det går att få dit (på en CBR600 -96) ganska skapligt, den hamnar lite nära tanklocket bara.

Jag komer dock att göra en liten platta som jag fäster på gaffelbenet mellan styrkronorna med en slangklämma. Sen kan man skruva fast fästet i plattan och få en bra placering av GPSen.

Jag har inte provat Zumon så jag kan inte jämföra men jag är nöjd med min TomTom Rider 2.

Det följer med ett riktigt stabilt fäste som i första hand är gjort för montering på ett vanligt styre. Det går att få dit (på en CBR600 -96) ganska skapligt, den hamnar lite nära tanklocket bara.

Jag komer dock att göra en liten platta som jag fäster på gaffelbenet mellan styrkronorna med en slangklämma. Sen kan man skruva fast fästet i plattan och få en bra placering av GPSen.

Okej. Ja det blev en tomtom rider 2 för mig med. harhört från många andra att den är kanon. tack för tipset :tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D