dennis18846
Ny medlem
byta till original eller dB killer.
Okej, var kan man få tag på en sådan lättast? Är dom lätta att ta av och på? Det ska passa till ett devil sb2 till min r1:a 01:a.
tack på förhand
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
byta till original eller dB killer.
Hoppas innerligt att bakhjulet går igenom, kollade/mätte och det verkar som att det är ca 1mm på mitten, så det bör gå igenom, om det inte är en riktigt nitisk jäkel.
sen behöver du inte oroa dig om det är en nitisk jävel
BYT DÄCKsen behöver du inte oroa dig om det är en nitisk jävel
![]()
e de någon som vet om kedjeskydd är nödvändigt på besiktningen??
Nope, inte på dom besiktningar jag har gjort iallafall.
Nope, inte på dom besiktningar jag har gjort iallafall.
Det var faktiskt ingen fara, hade nästan inget mönster kvar på mitten, men snubben var snäll och sa bara att jag inte kan köra många mil till på det däcket.
Gick igenom utan anmärkning, eller jo, det stod: Alternativ metod, kontroll av hjullager, på grund av konstruktion.
![]()
![]()
Han skulle tydligen dra upp den på slangen också, men jag sa att det var praktiskt omöjligtNär han hade kört ett varv runt kvarteret kom han fram till mig och sa: Ja, den rullade ju iallafall.
Han var måttligt imponerad av effekten
![]()
![]()
Tyvärr så handlar det ofta just om det.. subjektiv bedömning....handlar ju dock om en subjektiv bedömning...
Nope, inte på dom besiktningar jag har gjort iallafall.
Ska snart besiktiga min mc med för första gången och undrar om det är värt att satsa på att åka dit med ett devil avgas system, eller om man ska byta till orginal varge gång man besiktigar den.Vad det är för typ och så har jag tyvär ingen aning om men mc:n är en yamaha r1 01:a. Jag har försökt få med en bild på det men vet ej om jag lyckades..
frågade idag när jag besiktade angående kedjeskydd,och enligt besiktningsgubbarna ska rörliga delar typ kedja och drev skyddas vid ställen som fötter o liknande kan fastna i så nån form av kedjeskydd vill dom ha vid bakdrevet ,kedjesläpan under svingen skulle inte räcka iallafall,
men finns inget beskrivet om hur det ska se ut så allt är godtyckligt,
gick bra med ett gjort av en plastdunk iallafall
Tycker ändå du ska byta däcket omgående, din och andras säkerhet i blöttväder. Tänk på det med, billig livförsäkring med nya däck =)
Får svänga mer|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |