Dubbla rör på rs?

MrGangsta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 - 07
Funderar på att göra ett hemmabygge på min 07:a o fixa ett till avgasrör på andra sidan däcket. Dock så undrar jag om det är någon som vet hur motorn troligtvis skulle reagera på detta.. Tänkte bara bygga till ett enkelt rör o svetsa in de i kröken på ett snyggt sätt. skulle du funka eller skulle den gå sämre?

Den skulle gå sämre. Ljuddämparens innerrörs grovlek och längd samt röret från kröken till ljuddämparen är noga uträknat för att stämma överens.

Finns köpesrör med dubbla dämpare, jag tror det fungerar bättre än ett hembygge

Den skulle gå sämre. Ljuddämparens innerrörs grovlek och längd samt röret från kröken till ljuddämparen är noga uträknat för att stämma överens.

min mt5a gjorde mer med dubbla istället för enkel trimdämpare men den gick ju lite specielt :näsblod

ne ja tycker du inte ska sätta på dubbla dämpare för då kommer du se ut som ett moppefucko för att du ändå bara har en cylle men de gör du som du vill!
sen 1 varning är att de låter mycket mer än vad du kan tänka dig... blir nästan jobbigt att köra :gnissla

min mt5a gjorde mer med dubbla istället för enkel trimdämpare men den gick ju lite specielt :näsblod

ne ja tycker du inte ska sätta på dubbla dämpare för då kommer du se ut som ett moppefucko för att du ändå bara har en cylle men de gör du som du vill!
sen 1 varning är att de låter mycket mer än vad du kan tänka dig... blir nästan jobbigt att köra :gnissla
Och vad var det för krök? Helt optimerad för motorn?

Den behöver inte låta mer. Fördelen med 2 ljuddämpare är att den kan bli tystare men ändå få ut samma effekt ( Om det byggs rätt dvs)

eller om det e utseendet han vill åt e det ju bara att göra en "fejk" rör:P blir dock fult när det ryker/låter bara ur ett ;)

eller om det e utseendet han vill åt e det ju bara att göra en "fejk" rör:P blir dock fult när det ryker/låter bara ur ett ;)

jo visst :) meningslösare kan det inte bli :tungan

Och vad var det för krök? Helt optimerad för motorn?

Den behöver inte låta mer. Fördelen med 2 ljuddämpare är att den kan bli tystare men ändå få ut samma effekt ( Om det byggs rätt dvs)

nja ja hade ett lahuo eller vad de heter... de vanligaste/billigaste trimröret :tungan sant som du säger... finns nog dom som inte låter mer men jag tog det som en fördel att jag fick ut mer effekt ur mina :näsblod

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back