Jag får kyrilliska tecken i Firefox. Bugg eller virus?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
På senare tid får jag allt oftare fenomenet att sidor visas med kyrilliska tecken. Jag har inte gjort några som helst inställningar för att få det så.
Nuförtiden tvingas jag t.ex. surfa TPB på ryska...
Även google fås med detta (för mej oläsbara) alfabet. Ibland blir google.com på kyrilliska, ibland skickas jag vidare till google.ru.

Är det en bugg, har jag fått ett virus, eller börjar jag kanske bli kommunist? :jisses

Att googla efter svar har inte hjälpt, man får bara upp en massa sidor om folk som VILL ha sitt firefox på kyrilliska.

Har du råkat ställa att din dator är "ryss"? Kika i Kontrollpanelen --> Nationella inställningar å sen under Plats. Din burk kanske funderar på att emigrera? =)

Har du råkat ställa att din dator är "ryss"? Kika i Kontrollpanelen --> Nationella inställningar å sen under Plats. Din burk kanske funderar på att emigrera? =)
Inga ändrade inställningar. Jag tror problemet ligger i att jag har dynamiskt IP p.g.a. mobilt bredband.
Vissa sidor identifierar IP-numret som ryskt och visar därför sidan på ryska, trots att jag sitter i Sverige.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back