Bilder: Bulten 080629

Börjar lära mig utrustningen nu och har börjat sätta autofucusareas manuellt beroende på från vilket håll folk kommer .. blir lite stressigt ibland när det kommer från båda hållen nästan samtidigt bara.

Föresten .. ett tips till er som kör i grupp (eller kompiskör ialllafall), håll längre avstånd så kommer fler med på bild. Med 25-50 meter mellan hojarna hinns det inte med att panorera och tillbaks för nästa. Det blir till att välja en av er istället för att ta alla en i sänder ;)

Kanon bilder! Idag fastna man på några! Kul!:yoparty

Kul och schysst bild! Fast ni får fan sätta upp skyltar "ladda nu för nerlägg", blev så överraskad så jag höll på att köra i diket :D

0a36609a_md.jpg
Är inte killen på fel sida och kör :va

Jajjemän! Man har väldigt bra sikt så det fanns ingen risk för möte. Och ja mamma, jag hade flytväst samt hade inte ätit 30 min innan kurvtagningen :tungan

Är inte killen på fel sida och kör :va

Tjohej jag fastnade också, blå triple, du blir bättre och bättre :tummenupp . Keep up the good work !

Kul och schysst bild! Fast ni får fan sätta upp skyltar "ladda nu för nerlägg", blev så överraskad så jag höll på att köra i diket :D

Haha, Helios kom med förslaget att sätta upp en fartkameraskylt. Kanske vore nåt :)

Kul som fan när folk märker att man fotar och kör några snabba vändor fram och tillbaka. Det blir en del väntan ibland annars.

Men att hålla avstånd som nån skrev är ett bra tips. Ibland tappar jag bort mig i sökaren så det är svårt att hinna med andra vågen.

Jajjemän! Man har väldigt bra sikt så det fanns ingen risk för möte. Och ja mamma, jag hade flytväst samt hade inte ätit 30 min innan kurvtagningen :tungan

Skitsnack! det är precis såna som du som jag möter i fel fil precis i den där kurvan!!
Ni blir alltid lika förvånade: "oj kommer det en mötande" och blir så skraja så hela hojen darrar...

Finns ingen anledning att gena i nån av kurvorna - tänk på att det kan komma någon från andra hållet i 100+ och då hinner du inte tillbaka till ditt körfält.

Last edited:
Jag håller inte med då sikten åt vänster är väldigt bra. Jag skär bara kurvor när det känns safe. Idag var lite speciellt pga fotografer, hade lite för låg fart för att få till ett posörnerlägg. Försökte kompensera genom att skära kurvan hårt men det gick inte.

Skitsnack! det är precis såna som du som jag möter i fel fil precis i den där kurvan!!
Ni blir alltid lika förvånade: "oj kommer det en mötande" och blir så skraja så hela hojen darrar...

Finns ingen anledning att gena i nån av kurvorna - tänk på att det kan komma någon från andra hållet i 100+ och då hinner du inte tillbaka till ditt körfält.

Snygga bilder!

Trodde man skulle fastna den här gången men tydligen inte...:gnissla

Körde en vit blade om det ligger en bild och skräpar någonstans!

Man tackar, ser förvisso ut som jag parkerat men man får väl skylla på ett grymt focus:tummenupp

/U

Kul att ni står o tar kort... Prata med både Donj o Conseal idag...Kan ni inte fixa en tråd lr nått som ni skriver upp när ni drar ut o plåtar så man hinner va med på nått kort innan ni packar o drar hem, så kanske man kan fixa nått på slangen oxå:)

//ToMMy

Man tackar, ser förvisso ut som jag parkerat men man får väl skylla på ett grymt focus:tummenupp
/U

Inte alls, skyll på fotografen. Det lär vi oss bara av :)
Du har ju helt rätt. Ser nu i efterhand att jag hade för kort slutartid på en del bilder.

Du har sjuuuukt läcker hoj iallafall :tummenupp

Sammanstråla självklart .. vad händer på onsdag och isåfall när ?
Ja just det Barkarby .. ska försöka. Har ju precis (sedan 30 minuter) ett nytt objektiv (70-200/2,8) som måste invigas ;)

Coolt med era bilder som alltid! :tummenupp
Flera superjusta!

Jag drog förbi er igår på mina svarta fazer!

Var helt säker på att åtminstone en av er fotade mig!

Men icke sa nicke, jag var kanske för snabb! :tungan

Hade varit coolt att se en bild på mig själv också i alla fall! :)

Såg dig där i kurvan (måste vart du då jag känner igen de flesta andra från Rosenhill) stå & mysa. Men jag fick som vanligt inte vara med på bild. Vad måste jag göra? Knäskarpa eller? :4skrika

Jag tror jag ska ställa mig med kameran och då kommer du med på bild, du behöver inte skrapa knän heller. Är det okej? :tummenupp

Jag tror jag ska ställa mig med kameran och då kommer du med på bild, du behöver inte skrapa knän heller. Är det okej? :tummenupp

Börjar bli fullt i buskarna runt Bulten och kanske andra fav. sträckor här i stan:tummenupp
Ju större chans har man ju att råka hamna på en 'actionbil':D
Bara tacka och ta emot mao...
/U

Inte alls, skyll på fotografen. Det lär vi oss bara av :)
Du har ju helt rätt. Ser nu i efterhand att jag hade för kort slutartid på en del bilder.

Du har sjuuuukt läcker hoj iallafall :tummenupp

Man tackar!
Det jag menade men inte sa är ju att man mest är glad att någon fotor in action.
Bilder på bara hojen kan man ju ta själv. Dock kanske inte med den kvalitet som du kan vaska fram. Antar att du har utrustning som är värd namnet...
Skulle faktiskt behöva ett par bilder som jag lovat till en Amerikansk hemsida:tummenupp
/U

Last edited:
Börjar bli fullt i buskarna runt Bulten och kanske andra fav. sträckor här i stan:tummenupp
Ju större chans har man ju att råka hamna på en 'actionbil':D
Bara tacka och ta emot mao...
/U

Ha ha, ja snart kryper väl alla runt i buskarna och ska plåta... hmm... fotografer. :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back