R1 eller Gixxer 750 ?

haha för att det är så uppenbart vad jag kommer att skriva.. så jag skiter i det.. men om du verkligen inte förstår så kan jag skriva det MED stora svarta bokstäver:arsele

Last edited:
Jag valde 750 efter mycket tvekande fram och tillbaka mellan 1000 o 750, och jag kan säga att jag skulle gjort desamma nu om jag fick välja igen.

jag upplevde 1000cc (en gixxer 07 iofs) lite tung och stor, kan ju ha med mina blott 170cm att göra.

750in därimot tycker jag är väldigt smidig och lätthanterlig (är ju dock en 07)

och pulver finns de så man klarar sig enligt mig.

Fick tessta en kompis r1 04, visst de e lite annan kännsla med 1000cc mellan bena men de lilla mer man får i pulver väger inte upp busskänslan tycker jag.

Sen e de ju upp till dig att bestäma va du vill ha, gör som nån sa innan tessta, kläm o känn

//Stefan

Mjaaha, jag tycker du ska dricka en låda öl sedan välja vad som verkar bäst.. ( INTE KÖRA DÅ) utan magkänslan :)

edit .

Jag tycker faktiskt att det är så enkelt att man väljer den man vill ha mest och som blir vettigast för ekonomin, ifall man behöver väga in den biten.

många svar blev det, Tack!... nu e det iallafall så att jag köpte mig en R1 -05 uttagen -06 (hade rullat 675mil) för ca 10 dagar sedan.. :tummenupp å den rullar ju på bra så nöjd måste man väl va.. :yoparty
det e mycket olyckor ute på vägarna nu så kör försiktigt :pannkyss

Bifogat

• R1.jpg
    R1.jpg
    92.4 KB · Visningar: 63
*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back