En liten fundering. Om gängorna är trasiga i ena hålet för bulten som håller locket till oljefiltret. Kan det verkligen börja läcka olja mellan motorhalvorna runt detta hål bara för att det har blivit gängpaj långst in i hålet?
Det är alltså gängorna som sitter längst in i vänstra motorblocket som är skadade.
Det sitter ju tätningsmassa mellan blocken som även borde täta runt hålen så jag tycker inte att det borde läcka olja över huvudtaget bara för att det har blivit gängpaj där. Givetvis så skulle jag kunna tänka mig att det läcker vid locket till ojefiltret där oringen sitter. Detta bara för att det sitter med en bult istället för med 2, men inte borde det läcka längre in än så?
Ge mig gärna tips på vad ni tror.
Det är alltså gängorna som sitter längst in i vänstra motorblocket som är skadade. Det sitter ju tätningsmassa mellan blocken som även borde täta runt hålen så jag tycker inte att det borde läcka olja över huvudtaget bara för att det har blivit gängpaj där. Givetvis så skulle jag kunna tänka mig att det läcker vid locket till ojefiltret där oringen sitter. Detta bara för att det sitter med en bult istället för med 2, men inte borde det läcka längre in än så?
Ge mig gärna tips på vad ni tror.