Byta tändstift på Suzuki bandit 600?

henk82

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Suzuki
Hej

Ska byta tändstift på min bandit 600- 99 men jag har ett litet problem.
Vad ska man använda för typ av tändstiftsnyckel? Köpte en på jula för 19 spänn som passar det nya stiftet och så, men den tändstiftsnyckeln vill inte gå ner i topplocket när jag ska skruva ut dom gamla, antingen är den för kort eller så är den för fet eller nåt för hålet, hmm. Är det någon special verktyg man måste ha? Tändstiftsnyckeln som skulle medfölja i hojens verktygsboxe medföljde inte heller=/
Ni som har/har haft en bandit och bytt stift får gärna svara vad jag behöver.

Tack på förhand

//nybliven hojägare

I särklass bästa är faktiskt orginal tändstiftshylsan, då det är trångt i tändstiftsbrunnarna. Det är iofs samma på en hel drös suzuki, så om du ringer till någon av hojskrotarna i stickyn i början av denna forumsdel kan det finnas begagnade. Orginalverktygssatsen heter 09800-21037 och kostar 38$ dvs 235 kronor på tex http://alpha-sports.com/ dvs runt 700:- här hemma.

SÅ vanliga tändstiftsnycklar med 16 mm hylsa går inte ner i tändstiftsbrunnen? Jag hitta suzuki verktygssatsen för 32 dollar på en sida men det verkar ju helt otroligt att man inte kan köpa en tändstiftsnyckel här i sverige med rätt hylsa och sen skruva loss skiten, varför ska allt krångla hela tiden så fort man ska mecka lite med bilar och nu hojar:huvet

Angående hoj skrotarna så hittade jag inga här på sidan, har du några länkar?

Tack

I särklass bästa är faktiskt orginal tändstiftshylsan, då det är trångt i tändstiftsbrunnarna. Det är iofs samma på en hel drös suzuki, så om du ringer till någon av hojskrotarna i stickyn i början av denna forumsdel kan det finnas begagnade. Orginalverktygssatsen heter 09800-21037 och kostar 38$ dvs 235 kronor på tex http://alpha-sports.com/ dvs runt 700:- här hemma.

en vanlig 1/4 16 mm tändstiftshylsa passar-finns på alla järnhandlare-
jag har en gsx 600 f
det passar på den !!!!:yoparty

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT