Klx eller tt600r?

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Lindsdal kalmar
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Tjena,sugen på motard och har ägt en klx 650-93c innan,som jag var skitnöjd med förutom effekten och vikten!
Funderar på ev,en tt600r med motardhjul.
Vad tror ni,skulle jag bli besviken?
 
klart mycket bättre om du orkar kicka.. kanske likn effekt men mycket lättare,
ttr,n ska ju få och gå mycket bättre med lite tips o trix :)
 
Hade en TTR med motardhjul på innan, inte så lätt att få tag på motardhjul (jag fick iaf leta länge). Så försök hitta en som redan har motardhjul. Annars har jag bara gott att säga om TTR:n, förutom kanske lite svampig fjädring (även om man har den inställd på det hårdaste) för motardkörningen, men kanske mest en smakfråga. Min TTR va dessutom lite knäpp att starta om den va fes-ljumen, men annars otroligt lättstartad när den va kall eller helt varm. Men med lite övning så får man snart in tekniken.

Har aldrig kört KLX så kan inte uttala mej om den...
 
Hade en TTR med motardhjul på innan, inte så lätt att få tag på motardhjul (jag fick iaf leta länge). Så försök hitta en som redan har motardhjul. Annars har jag bara gott att säga om TTR:n, förutom kanske lite svampig fjädring (även om man har den inställd på det hårdaste) för motardkörningen, men kanske mest en smakfråga. Min TTR va dessutom lite knäpp att starta om den va fes-ljumen, men annars otroligt lättstartad när den va kall eller helt varm. Men med lite övning så får man snart in tekniken.

Har aldrig kört KLX så kan inte uttala mej om den...

Köper bara om det finns motardhjul på eller följer med.
Annars blir den nog i prisklass med en ktm typ 640 sm.
Får se hur det blir med kickningen,men kan andra så kan väl jag.
Vad tror ni om en äldre ktm? typ 620 med motardhjul årsmodell -96-00?
Håller dom eller är det mycket meck och lite köra?
 
Köper bara om det finns motardhjul på eller följer med.
Annars blir den nog i prisklass med en ktm typ 640 sm.
Får se hur det blir med kickningen,men kan andra så kan väl jag.
Vad tror ni om en äldre ktm? typ 620 med motardhjul årsmodell -96-00?
Håller dom eller är det mycket meck och lite köra?

Jag tyckte då min TTR var skitskoj vad gäller väghållning och så.
Bra bottendrag har den men det är väl ingen raket.

Sök på TT600R på blocket. Jag har sett flera stycken från 00-04 med motardhjul med låga mil och rätt pengar.
 
Köper bara om det finns motardhjul på eller följer med.
Annars blir den nog i prisklass med en ktm typ 640 sm.
Får se hur det blir med kickningen,men kan andra så kan väl jag.
Vad tror ni om en äldre ktm? typ 620 med motardhjul årsmodell -96-00?
Håller dom eller är det mycket meck och lite köra?

Kör en KTM 620 -97 motard, lr igentligen en lc4 400 -96a med en 620 -97 motor.
Tycker den håller bra, har inte behövt byta annat än slitdelar på den och har kört iaf 500mil sedan jag bytade motor i vintras.

(Fast meckar rätt mycke även när allt funkar:))
 
Kör en KTM 620 -97 motard, lr igentligen en lc4 400 -96a med en 620 -97 motor.
Tycker den håller bra, har inte behövt byta annat än slitdelar på den och har kört iaf 500mil sedan jag bytade motor i vintras.

(Fast meckar rätt mycke även när allt funkar:))

Ok,tycker dom ser coola ut och om jag har fattat allt rätt så går dom bra också?
Vet du/ni om det är något speciellt man ska kolla på dom?
 
Ok,tycker dom ser coola ut och om jag har fattat allt rätt så går dom bra också?
Vet du/ni om det är något speciellt man ska kolla på dom?

Jaa det första du bör göra är att kolla försäkrings kostnaden och sjävlrisk på stöld. Många bolag verkar få stora självan när dem hör Motard och KTM i samma mening. Annars så vet jag inte mer än att kolla att servicen är ordentligt gjord och att alla dekar sitter fast.
Kolla också att tändningslåsets bultar inte har gått av och någon har gjort en egen fastsättning modell grottmek.
I övrigt har jag inte mer erfarenhet av KTM än att serva LC4an.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top