slitna bromsbelägg

Orginal är ett säkert kort.

2mm kan dock räcka länge beroende på hur man kör.

Lånar tråden, frugan fick en :mattias på banåkarbesiktningen för 2mm kvar av spåren. Jag fattade fel och hörde 2 mm kvar på själva beläggen så jag svängde förbi handlaren öch köpte på mig ett kit. Bannade mig själv att jag inte märkt detta.

Till saken: det var alltså två millimeter spår kvar, de nya beläggen har gissningsvis 8 millimeter spår (saknade alla sorters mätverktyg) så med andra ord har jag 20-25% belägg kvar?

Cykeln har gått över 2000 mil på beläggen och rullar på bana ett fåtal gånger per år.

Hur gör ni andra? Byter ni när det är såpass "mycket" kvar?
Känns som att slänga 175 spänn i sjön ungefär.

Lånar tråden, frugan fick en :mattias på banåkarbesiktningen för 2mm kvar av spåren. Jag fattade fel och hörde 2 mm kvar på själva beläggen så jag svängde förbi handlaren öch köpte på mig ett kit. Bannade mig själv att jag inte märkt detta.

Till saken: det var alltså två millimeter spår kvar, de nya beläggen har gissningsvis 8 millimeter spår (saknade alla sorters mätverktyg) så med andra ord har jag 20-25% belägg kvar?

Cykeln har gått över 2000 mil på beläggen och rullar på bana ett fåtal gånger per år.

Hur gör ni andra? Byter ni när det är såpass "mycket" kvar?
Känns som att slänga 175 spänn i sjön ungefär.

Det är en j-a skillnad på att köra gata med 2 mm kvar eller komma till en bana för en heldag med belägg som är nästan slut. 2 mm belägg är för bankörning tokslut.

Det är en j-a skillnad på att köra gata med 2 mm kvar eller komma till en bana för en heldag med belägg som är nästan slut. 2 mm belägg är för bankörning tokslut.

Fänx. Är det fler som har åsikter så har jag öronen öppna.

Fänx. Är det fler som har åsikter så har jag öronen öppna.
Det beror helt på hur intensivt man kör. 2 mm kan räcka hela säsongen o 2 mm kan räcka 2 pass. Har du ändå tänkt köpa belägg för 175 kr så byt... har du tänkt köpa för 1750 så hade jag personligen kört slut på dom.

Det beror helt på hur intensivt man kör. 2 mm kan räcka hela säsongen o 2 mm kan räcka 2 pass. Har du ändå tänkt köpa belägg för 175 kr så byt... har du tänkt köpa för 1750 så hade jag personligen kört slut på dom.

Jag har köpte belägg för 700:-, 25% av det fick jag till 175:-.
Det brukar bli lugna gruppen, jag bromsar mest i kurvan efter rakan. S.a.s.

Nu när ni ändå är inne och trampar på bromsar, billiga skivor då mina är sneea fick en prisförfrågan på ca1400 spänn styck orginal tyckte det va lite väl saftigt.. nån som vet nån som säljer billigt till zxr750 -93??

Nu när ni ändå är inne och trampar på bromsar, billiga skivor då mina är sneea fick en prisförfrågan på ca1400 spänn styck orginal tyckte det va lite väl saftigt.. nån som vet nån som säljer billigt till zxr750 -93??

www.louis.de
Klicka på bremsscheiben så har du alla skivorna.:tummenupp

Jag har köpte belägg för 700:-, 25% av det fick jag till 175:-.
Det brukar bli lugna gruppen, jag bromsar mest i kurvan efter rakan. S.a.s.
Ah... Ptja jag personligen skulle fortsätta köra. 2m innan spåret är slut är med mina mått en hel del kvar. Ta med beläggen till nästa bankörning och byt om dom skulle ta slut!

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back