Turkar, åk hem...

Status
Ej öppen för fler svar.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
...och lägg er. Bonntur i en EM-kvartsfinal legitimerar inte en halvtimmes konstant tutande med Galanten eller Corollan utanför mitt fönster, hur glada ni än tror att ni har anledning att vara. Get with the civilization!

Edit: Nu vaknade dottern igen. Har Sverigedemokraterna något i sitt partiprogram om inskränkta tut-rättigheter så har de min röst!

Men vafan, kasta ut en bit skinka eller liknande så springer dom som stuckna grisar (:skratta)..
Hoppas inte jag blir bannad för "Direkt rasistiskt uttalande" nu igen :|...

Aha. Nu förstår jag varför det har tutats på Klarastrandsleden i en timme. Fast i likhet med TS så förstår jag nog ändå inte varför.
Fotboll är verkligen neanderthal.

Alla länder man varit i så blir folket super glada och gör detta när deras land vinner inom stora landskamper. De väljer att fira och visa sin lycka på detta sätt. Och andra saker som gör deras liv lyckiga firar de på mycket bättre sätt än svenska folket som är kalla, avunsjuka och måste supa till det på varenda jävla högtid eller lyckliga stunder i livet. Sill o en massa alkohol på varenda jävla högtid, olika namn på de olika tillfällena bara men samma sak gäller :P

Förstår mig inte på såna som dig, glider de merca så klagas det, åker de bmw samma sak och de olika bilmärkena får olika namn och allt detta för svenska avunsjukan. O nu när de glider toyota, nissan eller what ever ska det ändå klagas. Firar de lycka klagas det, får de inga jobb klagas det, får de jobb o du inte svensken får jobb klagas det det bara klagas. Sköter man sig får man ta skit, missköter man sig får man skit ja vad än man gör får man skit bara för man inte är blond o har en fint svenskt namn.

Tänk igenom ditt liv, res lite o se världen så inser du snart vad felet i ditt huvud/liv är snart. Patetiska, hatiska fis på jorden

Alla länder man varit i så blir folket super glada och gör detta när deras land vinner inom stora landskamper. De väljer att fira och visa sin lycka på detta sätt. Och andra saker som gör deras liv lyckiga firar de på mycket bättre sätt än svenska folket som är kalla, avunsjuka och måste supa till det på varenda jävla högtid eller lyckliga stunder i livet. Sill o en massa alkohol på varenda jävla högtid, olika namn på de olika tillfällena bara men samma sak gäller :P

Förstår mig inte på såna som dig, glider de merca så klagas det, åker de bmw samma sak och de olika bilmärkena får olika namn och allt detta för svenska avunsjukan. O nu när de glider toyota, nissan eller what ever ska det ändå klagas. Firar de lycka klagas det, får de inga jobb klagas det, får de jobb o du inte svensken får jobb klagas det det bara klagas. Sköter man sig får man ta skit, missköter man sig får man skit ja vad än man gör får man skit bara för man inte är blond o har en fint svenskt namn.

Tänk igenom ditt liv, res lite o se världen så inser du snart vad felet i ditt huvud/liv är snart. Patetiska, hatiska fis på jorden
Eller så kanske han inte uppskattar att hans dotter vaknar o börjar grina för att hon egentligen är skittrött och vill sova?

Dom spelade en jä'vla match iväll, men jag hade faktiskt hellre sett kroatien gått vidare. Dom var lite bättre.

Eller så kanske han inte uppskattar att hans dotter vaknar o börjar grina för att hon egentligen är skittrött och vill sova?

Dom spelade en jä'vla match iväll, men jag hade faktiskt hellre sett kroatien gått vidare. Dom var lite bättre.

Det är en jävla natt o snubben ska skriva ett så jävla korkat inlägg att han borde bannas.

Sen vilka som gått vidare eller vad man hellre vill se intresserar inte mig för fotboll bryr jag mig inte om. Men att folk är lyckliga för olika saker här i livet gör mig bara lycklig o glad att se. Trivs han inte så kan han flytta till skogen

Det är en jävla natt o snubben ska skriva ett så jävla korkat inlägg att han borde bannas.

Sen vilka som gått vidare eller vad man hellre vill se intresserar inte mig för fotboll bryr jag mig inte om. Men att folk är lyckliga för olika saker här i livet gör mig bara lycklig o glad att se. Trivs han inte så kan han flytta till skogen

Finns det inte vettigare sätt att visa lycka än att åka runt och tuta?

De kanske är okey med dig om jag ställer mig utanför din fina lilla frisörsalong o tutar ett par timmar såfort jag blir glad.
Hoppas verkligen det annars så har du nog blivit lite för mkt svensk om du ska gnälla över det.

Och hur fan läser du som då?

Vart i hans inlägg finns det överhuvudtaget nånting som är stötande?

Turkar? Nej, för det är det dom är.

Dotter? Nej, det är det hon är.

Så ta och vakna till lite innan du yttrar dig.

Lugn min vän! :krama
Jag hade tyckt det var lika obegripligt att ta bilen till stan och tuta i timmar om det var Sverige som hade vunnit. (Har absolut inget mot turkar eller kroater eller några andra.) Men så begriper jag mig inte på fotboll heller. Jag tycker att fotboll mest står för en massa skit. På läktarna skriks det rastiska, homofobiska och kvinnoförnedrande saker. Supporterklubbarna våldsdyrkar, och spelarna är ofta omskrivna i våldtäktsmål.

Mina egna intressen (träbåtsrenovering, motorcykel- och bilbygge) har har jag sedan tonåren fått hyra egna lokaler till fullt marknadspris för skattade lönepengar för att kunna utöva. De fotbolls- och ishockeyintresserade har landet byggt anläggningar till överallt. Jag tycker att det är en skitsport.

Dessutom verkar fotboll så torftigt kommersialiserad nuförtiden: supportrarna gaddar (som förr) in namnet på sitt lag och dyrkar det fullständigt livet ut medans spelarna däremot kan byta till motståndarlaget nästa dag om de där får ett bättre kontrakt med några miljoner mer.

Motorsporter som tex speedway är ju rena motsatsen med hjälpsamhet mellan konkurrenter i depån om ngn har problem osv.

Last edited:
Om du läser topiken så skriver han "turkar, åk hem...."
och sedan kläcker han ur sig en massa trams om sverigedemokraterna.

Vem som helst kan räkna ut vad han tycker om invandrare/turkar fast än han skriver efteråt "....och lägg er"

Jag hade tyckt det var lika obegripligt att ta bilen till stan och tuta i timmar om det var Sverige som hade vunnit. (Har absolut inget mot turkar eller kroater eller några andra.) Men så begriper jag mig inte på fotboll heller. Jag tycker att fotboll mest står för en massa skit. På läktarna skriks det rastiska, homofobiska och kvinnoförnedrande saker. Supporterklubbarna våldsdyrkar, och spelarna är ofta omskrivna i våldtäktsmål.

Mina egna intressen (träbåtsrenovering, motorcykel- och bilbygge) har har jag sedan tonåren fått hyra egna lokaler till fullt marknadspris för skattade lönepengar för att kunna utöva. De fotbolls- och ishockeyintresserade har landet byggt anläggningar till överallt. Jag tycker att det är en skitsport.

Dessutom verkar det så torftigt kommersialiserad nuförtiden: supportrarna gaddar (som förr) in namnet på sitt lag och dyrkar det fullständigt livet ut medans spelarna däremot kan byta till motståndarlaget om de där får ett bättre kontrakt med några miljoner mer.

Motorsporter som tex speedway är ju rena motsatsen med hjälpsamhet mellan konkurrenter i depån om ngn har problem osv.
Men jag gissar att du inte riktigt får in samma summor i åskadarintäkter som dom som bygger arenorna? ;)

Vem som helst kan räkna ut vad han tycker om invandrare/turkar fast än han skriver efteråt "....och lägg er"
Vem som helst med en gnutta ironi i kroppen kan räkna ut att killen har humor, trots att hans dotter vaknar.

Jag tycker det verkar vara du som har problem som tänder så väldigt på en gång.

Last edited:

Naaaw, stackars dig..blev du procoverad av hur han utformade rubriken.
De va ju inget utmärkande för en invandrare, provocerad av en skitsak har väl aldrig en invandrare blivit förut :rolleyes:

Åh nej, mig lär du hata som fan nu, lär få passa mig så jag inte får en sax i ryggen nu.

Naaaw, stackars dig..blev du procoverad av hur han utformade rubriken.
De va ju inget utmärkande för en invandrare, provocerad av en skitsak har väl aldrig en invandrare blivit förut :rolleyes:

Åh nej, mig lär du hata som fan nu, lär få passa mig så jag inte får en sax i ryggen nu.
När du inte raggar kan du faktiskt vara ganska söt. :hihi

Men jag gissar att du inte riktigt får in samma summor i åskadarintäkter som dom som bygger arenorna? ;)

Såklart att jag begriper mig på och accepterar hur en marknadsekonomi fungerar. Jag önskar bara att jag sluppit vara med och betala alla dessa mossbelupna fotbollplaner som ligger överallt i riket.

Jag har spelat back ett år för Spånga IS när jag var i tonåren för att prova på hur det var. Tänkte att det vore ju bra om man kunde intressera sig för den sport där man bara behöver hålla med kläder och staten resten. Istället för fordonsintresset där man blir motarbetad hela tiden. Jag tyckte dock att fotboll sög. Ett lag fullt av trista humorlösa tävlingskillar.

Såklart att jag begriper mig på och fullständigt vet hur en marknadsekonomi fungerar. Jag önskar bara att jag sluppit vara med och betala alla dessa mossbelupna fotbollplaner som ligger överallt i riket.

Jag har spelat back ett år för Spånga IS när jag var i tonåren för att prova på hur det var. Tänkte att det vore ju bra om man kunde intressera sig för den sport där man bara behöver hålla med kläder och staten resten. Istället för fordonsintresset där man blir motarbetad hela tiden. Jag tyckte dock att fotboll sög. Ett lag fullt av trista humorlösa tävlingskillar.
Fotboll är inte för alla, givet.

Men dom jag har spelat med så har vi haft riktigt roligt. Inte alltid vunnit, men haft roligt iallafall.

Fotboll är inte för alla, givet.

Men dom jag har spelat med så har vi haft riktigt roligt. Inte alltid vunnit, men haft roligt iallafall.

Ja du du ser hur klok min humoranalys är, du är fotbollsintresserad och vi har inte samma humor. ;)

Visst Jörgen hade du inte gjort detta, men det är just för svenskar är såna. Åk till vilket land du vill så ska du få se hur de firar seger eller lyckliga stunder i livet. Men visar man lycka i svenskar ögon så är det sånt här skit man får höra . Inte konstigt att svenskar ställer sig i leden som alla andra, men sups det lite så blir man en grottmänniska igen.

Så detta har inget med fotboll att göra, utan hur han väljer att se på saken.

Gillar själv inte fotboll o en massa annat, men gillar nån annan nåt o visar lycka så knyter jag inte näven i fikan o sen sitter på SH eller ex. i fika rummet på jobbet o kommer med sånt här skit o väntar på ryggdunkar från alla andra. För jag ser inte nån anledning varför han skrev nåt sådant inlägg just här.

Gillar varken fotboll, är inte turk så jag känner inte mig träffad, men detta sätt att vara på accepterar jag inte bara.
Väljer personen att skriva nåt sånt här så får han räkna med att vissa dunkar han på ryggen o andra tvärtom.

Resten håller jag med dig

Dessutom verkar fotboll så torftigt kommersialiserad nuförtiden: supportrarna gaddar (som förr) in namnet på sitt lag och dyrkar det fullständigt livet ut medans spelarna däremot kan byta till motståndarlaget nästa dag om de där får ett bättre kontrakt med några miljoner mer.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back