Mått på bakdel till Honda RS125 eller RS250?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Eftersom ni 2-taktsnissar hänger här, och alla kanske inte kollar igenom alla trådar i forumet, så slänger jag upp en länk till en tråd jag skapade: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3647465 Tycker ni att det är fel att länka så plocka bort, men jag skulle väldigt gärna vilja ha svar på frågorna i tråden. Det gäller lite olika mått på bakdelen till en RS125 eller RS250.
Tacksam för svar! :)

Ingen alls som har en sådan hoj och en tumstock?

inte exakt bakdelen du ville ha men for att ge dig nagot... matten ar fran bakdelen pa bilden (jha) matten ar ungefar desamma forutom att den har ar kanske 75/100mm langre..

iaf

tank - spets 780mm
bredaste bredd 400mm
smalaste bredd 220mm
hojd 230mm

Bifogat

• 05rs_252[1].jpg
    05rs_252[1].jpg
    105.9 KB · Visningar: 93
Last edited:
inte exakt bakdelen du ville ha men for att ge dig nagot... matten ar fran bakdelen pa bilden (jha) matten ar ungefar desamma forutom att den har ar kanske 75/100mm langre..

iaf

tank - spets 780mm
bredaste bredd 400mm
smalaste bredd 220mm
hojd 230mm

Ahaaa, tackar så mycket! :tummenupp Har du förlängt din? Vilken årsmodell är det? Ska till garaget och måtta lite snart :)

arsmodell -05 (250cc...)

vad jag menade ar att den har bakdelen ar c:a 75-100 mm langre an den bakdelen pa din bild. det var kanske lite overdrivet, 50mm stammer nog battre

arsmodell -05 (250cc...)

vad jag menade ar att den har bakdelen ar c:a 75-100 mm langre an den bakdelen pa din bild. det var kanske lite overdrivet, 50mm stammer nog battre

Ahaaa, på så sätt! Hann inte till garaget igår, men idag ska jag dit och mäta lite för att se om baken passar in eller inte. Tackar för hjälpen! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back