Weekend i Haparanda!

Vart super byborna ned sig nu o jagar honor då?

Det går att ha kul där men man måste ha med sig en polare eller flera.

Jag var där sommaren 97 me en polare och hade 4 veckors alkis semester - fulla varje dag.
Fast det var en varm sommar så det var rena rama turistorten..

Folk där uppe joinade i detta men gav upp efter 4 veckor o kalla oss för alkisar..:D

Edit

En tidig morgon vid 3 hade ponderosa stängt.
Men dom hade glömt ett fönster öppet in till pizzadelen..
Vi hoppa in där på fyllan och börja göra pizzor me extra allt.:D
Ugnarna stängs ju sällan av...sen var vi snälla och låste pizzabutiken och försvann utan att lämna ett spår.

Last edited:
I Haparanda finns väl inget att varken se eller göra.. "Stan" har du sett på under fem minuter. I Tornio finns det väl ett par uteställen. Det nere vid vattnet är trevligt. Mest ryska luder där dock. Själva "stan" är i övrigt som Haparanda, gjord på under fem. I juli brukar dom ha bra mycket bättre väder än vi. Annars så är det nog rätt dött.

I Haparanda finns väl inget att varken se eller göra.. "Stan" har du sett på under fem minuter. I Tornio finns det väl ett par uteställen. Det nere vid vattnet är trevligt. Mest ryska luder där dock. Själva "stan" är i övrigt som Haparanda, gjord på under fem. I juli brukar dom ha bra mycket bättre väder än vi. Annars så är det nog rätt dött.

Jo, jag har kollat på stans hemsida och det verkar ju vara en rätt bedrövlig håla. Men jag kanske kan få en natt i Umeå istället. Inte för att det är bättre men det kanske inte är så fullt med ryska fnask där.

Jo, jag har kollat på stans hemsida och det verkar ju vara en rätt bedrövlig håla. Men jag kanske kan få en natt i Umeå istället. Inte för att det är bättre men det kanske inte är så fullt med ryska fnask där.

ALLT är bättre än Happaranda, även Umeå.

Haparanda är inte i norrland, Norrland innefattar: Älvsbyn, Boden, Luleå, Piteå, Skellefteå och Umeå. Resten är antingen Transportsträcka mellan ställena, Finland, Södra Sverige eller skabbigt inland som ingen borde tvingas besöka. Alla kartor visar fel.

Kul att du nämner Älvsbyn då som ligger i inlandet och vars affärscentrum består av en korvkiosk och en rondell, medan Europas sista vildmark längre norrut gått dig förbi. Om man kommer från en storstad så är småstäder med hybris som Umeå inte så spännande.

Seskarö och Kukkolaforsen är vackra ställen i Haparanda kommun som bör besökas.

Kul att du nämner Älvsbyn då som ligger i inlandet och vars affärscentrum består av en korvkiosk och en rondell, medan Europas sista vildmark längre norrut gått dig förbi. Om man kommer från en storstad så är småstäder med hybris som Umeå inte så spännande.

Seskarö och Kukkolaforsen är vackra ställen i Haparanda kommun som bör besökas.

Jag förstår inte riktigt vad det är du försöker säga men det märks jävligt väl att du är från luleå i alla fall:7peta

Jag förstår inte riktigt vad det är du försöker säga men det märks jävligt väl att du är från luleå i alla fall:7peta

Jag har spenderat merparten av min uppväxt i Umeå och har bott i Luleå några få år så det märks nog jättetydligt :7peta Jag har också varit i Älvsbyn och min beskrivning stämmer nog bra med hur en stockholmsturist skulle uppleva byn.

Grattis. :tummenupp Norrland är vackrast i världen på sommaren. Du kan göra ett studiebesök på Mectec i Kalix å få se lite manliga motorer. Eller mcexpress i Pite men det är lite längre...

Nyheter
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

Back