Cykelstyre
Gudomlig sporthojare
Jag skrev att FRA (troligtvis) redan bedriver precis den verksamhet som nu kommer legaliseras. Vad jag vet är Jan Guillou.... den enda som tagit illa vid sig än så länge. Om nu FRA (vilket dom troligen gör) redan använder sig av detta system ser inte jag det farliga i att dom fortsätter då ingen annan uppenbarligen tagit skada än så länge. När knacka SÄPO på din dörr senaste du skrev :usama här på SH?
Att jämföra med fri fart på MC visar ju bara hur naiv du är. Folk dör som flugor på sina knarrar, hur många har ens märkt av att FRA redan bedriver denna verksamhet, en hundradels promille?
USA, atombomb, självmordsbombare, Bush, Reinfeld, Irak.. :life_on_the_edge
Med tanke på att det var Guillou som avslöjade IB-affären så förstår jag att han reagerat som han gjort. Tycker du skall kika lite på vad det gällde.

Förresten, är han den enda som tagit illa vid sig?

Även SÄPOs åsiktregistrering tycker jag du borde kolla upp. I båda fallen har SÄPO och underättelsetjänsten gått långt utanför sina befogenheter. Finns ju fall där svenskar inte fått jobb t.ex pga att dom fanns i dessa åsiktsregister vilket kommit fram på senare år.
Jag hade nog inte vart lika mkt emot lagen om man kunde garanterat att det inte missbrukas men historien visar tydligt att allt sånt här för eller senare kommer att missbrukas, även om det kanske inte råkar drabba just mig (eller dig).
Fri fart var bara på skämt, därav "