Yamaha R1 bromsok/bromsbelägg

• Thread starter Thread starter pallo217
  • Start date Start date

pallo217

Guest
Yamaha R1 bromsok/bromsbelägg.. Ny följdfråga

Jag har nyligen köpt ett R1 bromsok fram, vet inte vilken årsmodell den kommer ifrån dock. Undrar om bromsbeläggen är "universal" till R1:orna under åren?

Samt uppskattat pris på ett par belägg ifall någon råkar innesitta den informationen.

Tack på förhand!

Bild på oket, ifall någon känner igen årsmodellen det kommer ifrån:

2056000e519ce2b694babb3adae4138f4988ebb.jpg

Följdfråga: Någon som vet vad bromsoket heter samt vilken tillverkare som gjort det? T.ex Magura 4 kolvsok eller kallas bromsoket helt enkelt Yamaha R1?

Last edited:
De såg väl ut sådär 04-06?! (två höger- och ett vänsterok)Tror att det är samma belägg från 99-06. Rätta mig någon om jag har fel.

De såg väl ut sådär 04-06?! (två höger- och ett vänsterok)Tror att det är samma belägg från 99-06. Rätta mig någon om jag har fel.

Instämmer med ovanstående. Sitter väl likadana på R6 -06-07.
Biltemabelägg(Goldfren) funkar skitbra. 129 kr per ok.

Last edited:
som tidigare nämnts, R1 04-06

pirat hos nilssonsmc strax över 500:- för båda fram

orginal hos Yamahacenter strax över 1300:- för båda

men att biltema hade för 126:- visste jag inte, det ska jag minsan kolla upp :tummenupp

Har kört ERF med Galfer belägg från greven under två säsonger och dom brukar ha ca: 50% kvar efter sex timmar. Och nej, det är inte för att vi bromsar mesigt !
Rekomenderas :yoparty

Har kört ERF med Galfer belägg från greven under två säsonger och dom brukar ha ca: 50% kvar efter sex timmar. Och nej, det är inte för att vi bromsar mesigt !
Rekomenderas :yoparty

Har precis inhandlat Galfer belägg (1375) från Greven. Var det dessa du körde ERF med?

Fast det är väl inte samma belägg från 98-06, utan 98-03 är lika och sean 04-06.
Tror jag bestämmt iaf.

Följdfråga: Någon som vet vad bromsoket heter samt vilken tillverkare som gjort det? T.ex Magura 4 kolvsok eller kallas bromsoket helt enkelt Yamaha R1?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...