Beg priser? ..vad har ni köpt/sålt för?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Jag har både köpt och sålt en hel del hojar de senaste åren, och oftast både fått och gett priser som känts rimliga för mig.

Jag sätter aldrig ut några hojar för underpris, men sköter mina cyklar som spädbarn och ser till att dokumentera ALLT, så med lite tålamod har det alltid gått att få ut vad jag har velat.

När jag köper hoj är bland det viktigaste för mig intrycket jag får av den som säljer. Verkar det vara en ärlig människa (inte säljartypen) som dessutom vet vad han pratar om, är avsaknaden av en servicebok ingen katastrof.

Jag sätter aldrig ut några hojar för underpris, men sköter mina cyklar som spädbarn och ser till att dokumentera ALLT, så med lite tålamod har det alltid gått att få ut vad jag har velat.

När jag köper hoj är bland det viktigaste för mig intrycket jag får av den som säljer. Verkar det vara en ärlig människa (inte säljartypen) som dessutom vet vad han pratar om, är avsaknaden av en servicebok ingen katastrof.

En MT01:a är en iskall modell som står och samlar damm i många butiker, många begär typiska överpriser för dessa.

Last edited:
Jag upplever oxå överpriser på beg hoj.

Jag tycker att allt annat är 07 är ej värt att köpa. Jag kollar på R1:a

Finns en R1:a 07:a ute för 91 tusen. Eller så finns det 04 - 05 för 82 - 87k. Finns/fanns en 06:a för 115k.

Jag sålde min R1:a 06:a med helt ny motor o koppling (garanti) för 83k.

Försäkringsmässigt har jag inte upplevt någon skillnad om det är en 04:a el 08..

Jag är nog inne på samma linje med er andra om att de önskar fantasipriser på hojarna. Letar efter en R1 99-01 mest för att försäkringen inte ligger allt för högt på dem men ska man se prisskillnaden så kan man lika gärna köpa en 02 för de är fan inte mkt dyrare än en 99.. Köpte en retta 01 för 3 år sedan billigare än vad de ska ha idag, visst var det ett höstpris jag fick men iallafall. Men försäkringen stegrar lite mer eller ska man kanske provköra en honda istället, har bara åkt R1 och Ninja innan men hondan börjar ju krypa ner till samma pris som rettan om inte lite billigare med å där har man märkesförsäkring som alla säger ska göra en så stor skillnad på premiern. Någon som vet något om detta?:confused:

Jag upplever oxå överpriser på beg hoj.

Jag tycker att allt annat är 07 är ej värt att köpa. Jag kollar på R1:a

Finns en R1:a 07:a ute för 91 tusen. Eller så finns det 04 - 05 för 82 - 87k. Finns/fanns en 06:a för 115k.

Jag sålde min R1:a 06:a med helt ny motor o koppling (garanti) för 83k.

Försäkringsmässigt har jag inte upplevt någon skillnad om det är en 04:a el 08..

Har också noterat samma grej 07or kostar runt 90k medans 04-05 80k men inte ens en 07a för 90k blir såld då börjar man undra, jag har själv börjat fega ur att köpa en nyare kåphoj för det känns som om att det lär bli tufft att bli av med den om man inte nästa ger bort skiten. Lättare lär det inte bli när det är lågkonjuntur tider med börs krach o alla överbelånade husägare

Jag är nog inne på samma linje med er andra om att de önskar fantasipriser på hojarna. Letar efter en R1 99-01 mest för att försäkringen inte ligger allt för högt på dem men ska man se prisskillnaden så kan man lika gärna köpa en 02 för de är fan inte mkt dyrare än en 99.. Köpte en retta 01 för 3 år sedan billigare än vad de ska ha idag, visst var det ett höstpris jag fick men iallafall. Men försäkringen stegrar lite mer eller ska man kanske provköra en honda istället, har bara åkt R1 och Ninja innan men hondan börjar ju krypa ner till samma pris som rettan om inte lite billigare med å där har man märkesförsäkring som alla säger ska göra en så stor skillnad på premiern. Någon som vet något om detta?:confused:

Köper du en honda och är inom 25-34års åldern får man betala 18800 för hel men glöm inte bort självrisken på 25000 :yoparty med den inräknad så blir det inte så billigt ändå. För man kan fixa enheldel med 25papp ifall det skulle behövas.

En MT01:a är en iskall modell som står och samlar damm i många butiker, många begär typiska överpriser för dessa.

Jo, jag vet...Men det var en hoj jag har drömt om sedan den kom -05, och med ett sänkt nypris med 30.000, samt ett grymt bra inbyte på min gamla hoj blev det äntligen köpläge :)
Skall förhoppningsvis behålla den ett tag också. :rolleyes:

Jo, jag vet...Men det var en hoj jag har drömt om sedan den kom -05, och med ett sänkt nypris med 30.000, samt ett grymt bra inbyte på min gamla hoj blev det äntligen köpläge :)
Skall förhoppningsvis behålla den ett tag också. :rolleyes:

Var också inne på att köpa den då men det vart en Aprilia RSV1000 men det var en annan story.

Letar efter en R1 99-01 mest för att försäkringen inte ligger allt för högt på dem men ska man se prisskillnaden så kan man lika gärna köpa en 02 för de är fan inte mkt dyrare än en 99.. Köpte en retta 01 för 3 år sedan billigare än vad de ska ha idag, visst var det ett höstpris jag fick men iallafall.

Tänk även på att 02 så kom R1 med insprut, så sett till den skillnaden och den lilla prisökningen mellan en -99 och en -02 så är det snudd på billigare med en 02!

Jag sålde en GSXR1100 -91 för en månad sen 5300 mil, anonspris 32", slutpris 32". Innan köparen så hade det varit en snubbe och tittat på hojen som ville ge 24", för den var skabbig! :tummenupp

Köpte en klotat R1 -02 i November 07 1800 mil, pris 20.000. Reparationskostnad 15 lök. :yoparty

Vet en kille som köpte en R1 02 eller 03 ca 1800 mil för ca 6-8 veckor sedan, 45 lax..... :gnissla

Jag sålde en GSXR1100 -91 för en månad sen 5300 mil, anonspris 32", slutpris 32". Innan köparen så hade det varit en snubbe och tittat på hojen som ville ge 24", för den var skabbig! :tummenupp

32k för en fräsch gsxr 1100 i originalskick är inte nödvändigtvis ett överpris. Begvärdet är stabilt och köpare finns alltid men som sagt, det vara i så nära originalskick som det går. Omlackade, hobbytrimmade hojar utan papper går det 13 på dussinet av.

Såldes mina två tüskimporterade för 30 resp 29 k (91 o 92) förra året. Min 86 fick jag 28k för och min blåvita -91 37k :tummenupp (finns i mitt garage)

Apropå gixxer och överpris....http://www.blocket.se/vi/16448247.htm?ca=15_s

Har inte sålt någon av mina hojar än. Har dock planer på att sälja CBRen till hösten och hade tänkt mig 33' för den. Är en 97a som är tyskimporterad och reggad som en 96a. Hojen är sänkt vilket är bra för oss som är lite kortare. Får se om det går att sälja den, färgsättningen är inte jättevanlig (röd, vit och svart). Vet inte om det är överpris men för mig känns det rimligt.

Har inte sålt någon av mina hojar än. Har dock planer på att sälja CBRen till hösten och hade tänkt mig 33' för den. Är en 97a som är tyskimporterad och reggad som en 96a. Hojen är sänkt vilket är bra för oss som är lite kortare. Får se om det går att sälja den, färgsättningen är inte jättevanlig (röd, vit och svart). Vet inte om det är överpris men för mig känns det rimligt.

Inte din 916 då? :tungan

Sickade iväg min lilla-ninja (ZX6r -01, 2000mil) för 54kkr. De tyckte jag var helt ok. Hojen var fullservad och slipon hängde med.

La stålarna på en R1 06, 900mil. 90kkr.
1000mil-servad och nya däck.

Bra affärer eller??

Sålde min gul/ svarta gixxer 750 -05:a för 66'000kr. Drygt 950 mil på mätaren.

Men så är jag snällare än jultomten när jag gör affärer....:) eller dummare än tåget....:rolleyes: :hihi

Väldigt schematiskt kan man säga:

*Lagd?
*Skick?
*Servicehistorik?
*Allt original finns?
*Pris?

Att något är original, välvårdat och olaggt är för mig viktigare än helsystem och pcIII:or.

Sålde min gul/ svarta gixxer 750 -05:a för 66'000kr. Drygt 950 mil på mätaren.

Men så är jag snällare än jultomten när jag gör affärer....:) eller dummare än tåget....:rolleyes: :hihi

Jag tycker det lät väldigt billigt.
Om jag trodde att jag skulle hitta en sådan till det priset så kan jag sänka priset på min direkt. Det är ju mellanskillnaden på hojarna som svider.

Är inte 90k mkt för en R1 06? Eller är det 07orna som är högt prissatta? Är det någon skillnad på 06/07?

http://www.blocket.se/vi/16765890.htm?ca=15_s

http://www.blocket.se/vi/16404382.htm?ca=15_s

De var som fan...att de har sjunkigt så mycket. jag köpte min i början på april. och då låg -07 på 110kkr definitivt inte under 100kkr. Men jag tror inte de är mycket som skiljer på 07 & 06, uppdaterade bromsar på 07:an om jag inte e ute och cyklar...

Köpte min hos en återförsäljare och då får man ofta punga ut med lite extra jämfört med privat....

De var som fan...att de har sjunkigt så mycket. jag köpte min i början på april. och då låg -07 på 110kkr definitivt inte under 100kkr. Men jag tror inte de är mycket som skiljer på 07 & 06, uppdaterade bromsar på 07:an om jag inte e ute och cyklar...

Köpte min hos en återförsäljare och då får man ofta punga ut med lite extra jämfört med privat....

...och ram, motor mm :D :gnissla

Alltså, jag är ingen auktoritet på R1 och huvudsaken att du är nöjd. Antar att du fick garanti också, det kan ju vara värt en del.

Letar själv efter ny hoj...det märks att det är stiltje just nu...många röda pilar på Blocket, helt klart köparens marknad om man shoppar sporthoj runt 80-90k. :)

Jag tycker det lät väldigt billigt.
Om jag trodde att jag skulle hitta en sådan till det priset så kan jag sänka priset på min direkt. Det är ju mellanskillnaden på hojarna som svider.

Finns en på blocket som inte är långt därifrån prismässigt...dock mera mil.

Lovar att PM:a dig nästa gång jag säljer...:tummenupp

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...