Bästa Skräckrullen?

Texsas chainsaw massacre (stavning) helt klart den skräckfilmen som gjorde mig skitnödigast.
så mysigt med för och eftertexterna där de står att filmen är byggd på verkliga händelser och de visar någon som föreställer autentisk polisfilmning från brottsplattsen.
tände var enda lampa på vägen till toan den natten:tuttar

it-pic1.jpg

"Do you want a balloooon?"

IT (Det)
Såg den som barn och blev fan rädd för avlopp i 10 år eller nått :D

Den håller dock inte än märkte jag.

Det är få filmer som förtjänar att verkligen kallas för skräckrullar = så att man får kalla kårar längs ryggen och drömmer mardrömmar flera år efteråt :D

Måste nog säga att de som kommer närmast i den obehagskänslan är (eller var - man blir ju lätt blasé med tiden och gäspar stort oavsett skrämseleffekter :) ) är: The Shining, The Ring, Darkness Falls, Boogyeman, White Noise, The Grudge 1 o 2 (japanska originalen) och så finns det väl några fler som jag inte kommer på just nu...

Men ingen film som riktigt klassar in som "otäck värre" (tm) ännu.

Du skulle gilla REC tror jag.

Oh shit, jag kom på 2 filmer nu som jag blev riktigt livrädd för när jag var liten!

Den första är Fright Night (tror huvudrollsinehavaren är med i Gremlins 1) och sedan Stephen Kings Sleepwalker.

Båda två är riktigt bra!

Inga filmer skrämmer mig som japanska rysare... Iofs har alla på senare tid börjat efterapa originalen (Ringu mfl), men stämningen är likväl riktigt jobbig. Skulle dock undvika de amerikanska remake'sen om jag var du.

Sen ska du inte se de japanska/asiatiska skräckisarna om du inte uppskattar ganska segdragen och icke-blodig skräck. Plus att det är en fördel om du har en kronisk rädsla för små flickor vars hår täcker ansiktet. :)

Några höjdare:
Ring 1, 2 och 0 (=3)
Dark Water
Ju-On (Grudge)
Tale of two sisters

Bifogat

• tv8.jpg
    tv8.jpg
    6.7 KB · Visningar: 34
Oh shit, jag kom på 2 filmer nu som jag blev riktigt livrädd för när jag var liten!

Den första är Fright Night (tror huvudrollsinehavaren är med i Gremlins 1) och sedan Stephen Kings Sleepwalker.

Båda två är riktigt bra!

samma här, "Fright night" var det läskigaste jag hade sett fram till 15 års ålder :D När de är nere i källaren eller när det dyker upp en vampyr utanför hans sovrumsfönster :brinnerup Men då var man bara 7-8 år eller nåt också...

Kan tillägga att "Diary of the dead" var en skitfilm trots att det var en Romero-produktion. De valde tydligen att inte betala för skådespelare utan tog några jävla tomtar som aldrig hade stått framför en kamera tidigare och detta förstörde hela filmen :( Synd, för manuset hade potential...

it-pic1.jpg

"Do you want a balloooon?"

IT (Det)
Såg den som barn och blev fan rädd för avlopp i 10 år eller nått :D

Den håller dock inte än märkte jag.

"They all float down here..."
Pennywise är en riktigt fin karaktär :)

Fan har ni missat candyman eller?

Skrämde mig när jag var yngre. Sa man candyman 5gånger så skulle han dyka upp.
[YOUTUBE-ID]3lFxWo_C2qs[/YOUTUBE-ID]

Ingen som nämnt Silent Hill än. Jag tyckte den var jävligt bra. Kanske beror mycket på att jag spelat spelen.

Den var inte bra som film i alla fall. :hihi
Men det där med dimman, det kom ju en annan rysare för 2-3 år sedan som hette The Fog, så kom en till med King nu? Vad fan är det med den där jävla kommunistdimman egentligen??????????????

Det är olika filmer. Den som King har skrivit heter The Mist. Den var rätt så bra faktiskt.

The Fog som kom får nåt år sen är en remake på en gammal 80-talsfilm med samma namn. Den nya var dålig nåt så förbannat, den gamla tyckte jag var bra när jag såg den för 20 år sen. Vad jag skulle tycka nu vet jag däremot inte eftersom jag aldrig sett den sen dess.

Nä tacka vet jag när de gjorde filmerna ordentligt. Ta 2 exempel från Stephen King's Jurtjyrkogården...

Du glömde den äckligaste scenen av alla. När Zelda, tjejens vidriga syster, kommer kravlandes och skrikandes på golvet. Fy fan va rädd man blev för henne när man var liten. Det sitter nog kvar än.

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...