Startproblem Gsxr 750 96:a

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Halloj gott folk.

Behöver hjälp med ett problem jag har,

Då ja skulle dra igång min gamla fighter för nån vecka sedan efter vinterförvaring
så var batteriet helt slut (får skylla mig själv där, då jag inte gjort någon vidare batteriförvaring)

Hursom, jag laddar batteriet och hojen hoppar igång utan problem.
sen var jag ute en sväng på 5-600m och stannar, när jag sen ska dra igång hojen igen går den 2-3 varv på startmotorn sen var krämen slut(hoj död).
Jag laddade batteriet igen och samma grej händer.

Tänkte att en cell eller något bränt och införskaffar ett nytt batteri.
Men EXAKT samma fel uppstår..

Hojen gick igång så fint med nya batteriet. efter 5-6-700 meter och hojen varit avstängd 1-2 varv på startmotorn och hojen är stendöd.

Så nu kommer det "Roliga" va fanken kan vara felet?
först tänkte ja att generatorn kanske va paj. men batteriet ska väll inte dras ut så snabbt på en sån liten runda.

börjat fundera på något som kortsluter batteriet? enda jag kan komma på som kan dra ut ett batteri så fort.

Så om någon har ett tipps på detta vore jag YTTERST tacksam

Ps det går bra att springa igång hojen när strömmen är borta, dock blöddrar den väldigt och har faktiskt dött nån gång (då batteriet verkar slut) precis som den inte får soppa.
aja kanske kan vara till nån hjälp. hoppas ja inte svamlat på och gjort posten obegriplig Ds

köp ett nytt batteri ...kolla så det e kräm i det nya.. tändstiften mm ,mm ..:yoparty

:tummenupp Följ kablarna ifrån batteriet & framåt så dom inte är skadade och sätt i ett nytt batteri så funkar de nog kanon igen!:yoparty

:tummenupp Följ kablarna ifrån batteriet & framåt så dom inte är skadade och sätt i ett nytt batteri så funkar de nog kanon igen!:yoparty

blir 3:e batteriet då :va

Aja garantin får väll gälla på de nyköppta batteriet, men ja tycker de känns som nått annat fel. ett nytt batteri kan väll omöjligen dras helt ut på 400 meter körning, (och de va nyladdat)

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret