Superduke-tråden

Hej igen.... ytterligare lite funderingar..
har hittat lite intresanta objekt men undrar vad man ska kolla lite extra på när man ska köpa en SD..
några "kända" fel som man bör kolla efter?

börjar på abstinens efter hojjstackaren nu....

Hej igen.... ytterligare lite funderingar..
har hittat lite intresanta objekt men undrar vad man ska kolla lite extra på när man ska köpa en SD..
några "kända" fel som man bör kolla efter?

börjar på abstinens efter hojjstackaren nu....

De flesta cyklar har ju garanti kvar (2 år eller 2000mil) så det är nog mest magkänslan du får gå på, Första service skall vara gjord om du letar 100-200 mil cykel, den är dyr men framför allt viktig för då justeras ventilspel in.

/A

Det va tänkt så , men nu har Ragge strulat till det igen så polarn har inga db-killers och han vågar inte chansa såklart..

OK! Lite synd Vore kul med lite fler SD på plats! Jag tänkte strax åka till Sviestad, men jag spanar in en massa mörka moln just nu så hoppas att man klarar sig från regn...:rolleyes:

Mappa direkt eller i efterhand?

Får ju snart på mina nya pipor. Kan man hänga på dom här i Hufvudstaden och sen köra upp till Lelles och låta datorn göra sitt? När jag hängde på orginal nu igen så fick man ju inte köra alls om Akramappen låg kvar. Nån som vet?

Sen tänkte jag se om nån har tips på en billig men trots det bra lackerare runt Sthlm? Samt, vart hittar jag färgkoden som R'en har på tanken? Eller måste man beställa färg av KTM :confused:

OK! Lite synd Vore kul med lite fler SD på plats! Jag tänkte strax åka till Sviestad, men jag spanar in en massa mörka moln just nu så hoppas att man klarar sig från regn...:rolleyes:

Ha så kul och hoppas på bra väder! :tummenupp

//H

Får ju snart på mina nya pipor. Kan man hänga på dom här i Hufvudstaden och sen köra upp till Lelles och låta datorn göra sitt? När jag hängde på orginal nu igen så fick man ju inte köra alls om Akramappen låg kvar. Nån som vet?//H

Det är värre att köra med akra o originalmapp, då går den tunt vilket är skadligt.

Det är värre att köra med akra o originalmapp, då går den tunt vilket är skadligt.

Jag körde min med Akra (+insatser) från Södertälje till Uppsala för mappning. Enligt Ragnar var det ingen fara alls, och den rullar ju fortfarande :) men du kanske Inte ska ligga på varvstoppet större delen av vägen för att vara på den säkra sidan, utan ta det lite lugnt.

Surt att det blev inställt, kan man inte åka ändå?! :)

Jag kan absolut tänka mig att åka med en grupp SD:s på lördag under förutsättning att vädret är ok (läs inte regn)! Då kan vi ju samlas lite mer human tid, typ 0900 istället för 0700?!
@Nickeluring, jodå jag har insatser, men vill njuta av ljudet.

Några andra som är sugna på att åka?

Jag kan tyvärr inte vara med på lördag. Har fått höra att det är födelsedag i släkten som jag måste vara med på. :cpparty

Får ju snart på mina nya pipor. Kan man hänga på dom här i Hufvudstaden och sen köra upp till Lelles och låta datorn göra sitt? När jag hängde på orginal nu igen så fick man ju inte köra alls om Akramappen låg kvar. Nån som vet?

Sen tänkte jag se om nån har tips på en billig men trots det bra lackerare runt Sthlm? Samt, vart hittar jag färgkoden som R'en har på tanken? Eller måste man beställa färg av KTM :confused:

Ha så kul och hoppas på bra väder! :tummenupp

//H

Jag har jagat färgkoder genom Ragnar på Lelles och han hittar inga så jag vettefasen hur man ska få ordning på koden.

/A

Verkar inte vara någon som är intresserad av att åka på lördag....skumt.. är det bara bana som gäller nu eller vad ?

Verkar inte vara någon som är intresserad av att åka på lördag....skumt.. är det bara bana som gäller nu eller vad ?

Klart jag vill åka lite, jag laddar och väntar på att tygbitarna ska komma så jag kan få på puckar på stället sen ska jag nöta Bulten.

/A

...för att vara på den säkra sidan, utan ta det lite lugnt.

Hur tar man det lungt på en SuperDuke? :D

Jag har jagat färgkoder genom Ragnar på Lelles och han hittar inga så jag vettefasen hur man ska få ordning på koden.

/A

Försökte nå han idag men det gick inge vidare. Man kanske får prova med KTM Skandinavien alt. maila ner till Alperna och hoppas på lite tur.

Min låter ju som en hottad EUmoppe nu utan Akra, men är det bra väder så är jag på om ni lovar att inte retas med era mullermaskiner :(

Klart jag vill åka lite, jag laddar och väntar på att tygbitarna ska komma så jag kan få på puckar på stället sen ska jag nöta Bulten.

/A

Jag är på, vädret styr lite givetvis men 09.00 vid Rosenhill var det som jag hörde. Blir det uselt väder tar jag min Landrover och kör off-road istället :yoparty

http://www.youtube.com/watch?v=siD2DaPSDMQ

Det gäller att ha intressen som spänner över alla årstider och väder :D

Last edited:
Nu när det inte blev Tuvängen så kommer jag att satsa mer på företagets sommarfest under fredagskvällen.

Om jag är OK på lördagen så kanske det blir lite åkning.

Försökte nå han idag men det gick inge vidare. Man kanske får prova med KTM Skandinavien alt. maila ner till Alperna och hoppas på lite tur.

Let me know om du hittar koden någonstans, jag vill fylla i en repa på tanken, 1,5 cm av hemsk smärta. :P

/A

Jag vill åka på lördag!! Bara vädret är ok!

@KTM-R, jag har en polare som är grym lackare om du är intresserad. Inte billigast skulle jag tro.

Tyvärr det enda jag hittar om färgkoder till Ktm.... http://color.dupontrefinish.info/scripts/colorweb.dll/scrmfcode?p=0&s=1&mfname=KTM+MOTORCYCLES Slutar jobbet nu o vill inte få övertid en fredagsmorgon..:) . Får fortsätta leta ikväll med en öl i handen...:tungan

TYvärr verkar LC8 bara vara Adventure, blå och orange, jag letar efter mattsvart met. för SD 07.

Någon som har koll på hur lurigt det är att "plocka" lacken från tanken och blanda "fritt"?

/A

Hur många är dey som är fria för lite superduke bus på lördag?, gemensam åkning och kanske en lunch och sen lite fotosession?

Bulten? Waxholm? Jordbro?

/A

Last edited:
Hur många är dey som är fria för lite superduke bus på lördag?, gemensam åkning och kanske en lunch och sen lite fotosession?

Bulten? Waxholm? Jordbro?

/A

Jag är på och har inga begränsningar vart vi är

Fredrik O

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show