Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Ja, det ska vi nog ordna. med tanke på allt småfix den har fått extra, bör den bli ganska rapp i gången!

Dock så tror jag vi ska prova med ett större huvudmunstycke.
(När RS2 röret sitter där)

Kull att du satsar på din motor!

Ja precis jag menar det!:tummenupp
Ah jag har också tänkt på det! ett större munstycke.
Självklart motor i första hand:D
 
Hmm nu var strypningen isatt i hojen. Lite tråkigt men den går faktiskt inte så mycket sämre. Det ska tydligen sänka den till 23kw eftersom drzan är såpass lätt, finns tydligen krav på effekt/hästkrafter per kilo också :näsblod :rolleyes: Jag vet dock inte, den går nästan som den gjorde innan bara aningen svårare att dra upp på bakhjulet och man saknar lite lite extra power men det e ingen stor skillnad, bättre att ha den såhär så slipper man strul med försäkringsbolaget om nåt händer.

Kul, här ser man folk som byter förgasare, öppnar luftburken och trimmar etc. så kommer jag och pillar med min så den får mindre bensin o power istället :D :gnissla

Ska i alla fall byta avgasrör, fan vad tråkigt den låter orginal :) , Blir nog ett sånt här:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/00-07-Suzuki-DRZ400-E-Two-Brothers-M7-CF-s-o-exhaust_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247QQcategoryZ35596QQihZ010QQitemZ200210226690QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

Sen ska jag nog byta till öppet luftfilter också så småningom och kanske sätta bakbroms på styret :yoparty :D
 
Last edited:
Drz400sm

Har Suzuki slutat ny producera hojen?!?!?

Hittar den inte på deras hemsida
 
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)
 
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)

GRATTIS!!!!!!!:)
 
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)
Grattis! Hur var det att krypköra med Zan?
 
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)


Härligt, ut o ha skoj med hojen nu :yoparty :D



Grattis! Hur var det att krypköra med Zan?

Tror det är ganska lätt, testade lite själv hemma och det var tusen gånger lättare än med ER6an på körskolan.
 
Tack för alla gratulationer! :D


Grattis! Hur var det att krypköra med Zan?
Jag tycker det går riktigt enkelt att krypköra med drz:an :)
Har dock inget å jämföra med, men kan tänka mig att motarder över lag är lite enklare att manövrera än andra hojar.
 
Vad skall man satsa på, ett JD kitt eller ett dyno steg2 kitt?
När man kollar på forumet på TT så verkar alla köra på JD kittet. Om man nu satsar på ett JD kitt är det något mer man behöver? Det finns ju tydligen någon förlängd bränsleskruv.
 
Idag körde jag upp för tredje gången med min drz och fixade äntligen kortet :D
Så nu ska det stylas och moddas lite, ska även skaffa helsystem så snart jag får råd. Så det kommer nog komma en del frågor framöver.
:)


Vilket kort körde du upp för?
Vad jag har fattat (inte mycket ioförsig) så får man inte köra upp för tung och man får inte köra drzan på mellankort.
 
Vilket kort körde du upp för?
Vad jag har fattat (inte mycket ioförsig) så får man inte köra upp för tung och man får inte köra drzan på mellankort.

Drz funkar inte som tung hoj då den måste vara över typ 750cc. Mellanhoj är den utmärkt till då den är över 375cc och max 25kW, Dock måste man nog som Zarell sa, strypa mer eftersom den väger såpass lite, och kravet är 0,16kW/kg
 
Vilket kort körde du upp för?
Vad jag har fattat (inte mycket ioförsig) så får man inte köra upp för tung och man får inte köra drzan på mellankort.

Körde upp för A begränsad. Köpte en stypning med intyg från MC-kompaniet(kostade 1500kr). På intyget står det 23kW. Sen är det bara att åka till besiktningen med hojen och visa intyget :)
 
Vad skall man satsa på, ett JD kitt eller ett dyno steg2 kitt?
När man kollar på forumet på TT så verkar alla köra på JD kittet. Om man nu satsar på ett JD kitt är det något mer man behöver? Det finns ju tydligen någon förlängd bränsleskruv.
Tjena! Förlängde skruven har man så man slipper ta bort förgasaren vid justering, de e ju great! Jobbigt att ta bort den. Är nog en smaksak vilket kitt man väljer. Ska försöka få tid att ta lite bilder på dämparen å lägga upp vilken da som helst. Körigt nu!
 
Var får man tag i dynojetkittet? (på min hoj skall det sitta en MIKUNI BSR36)
Ser fram emot bilderna.:tummenupp
Tjena! Så här gjorde jag. Jag tog en 41mm hålsåg i borrmaskinen och körde hål i gaveln medans den rostfria ändkonen satt kvar. Sen tog jag en dremmel rak slipmaskin med en kapskiva i och stack in i röret och kapa så långt in de va möjligt, gick smidigt är tunt material. Borra sedan hål på 3 ställen för senare popnitning av ändkon. Slipa bort dom 3 svetsarna på ändkonen med dremmeln. Sedan tog jag en rostfri rörbit 30mm lång med måttet 42,40x2.00 och svetsade fast i de nya hålet. Sen va de bara popnita tillbaka ändkonan. Till insatsen tog jag en elförzinkad 35mm Mapresspropp(vvsgrej) den är 38mm utv.mått. Rörbiten jag svetsa fast på burken är 38.4mm inv. mått passar perfekt i! Borra och slipa ur ett 29mm stort hål i proppen och svetsa fast ett 28mm elförzinkat MaPressrör(vvsrör för värme) i proppen. Det röret är 26mm inv. mått och går perfekt utanpå röret inuti dämparen. Tillsist borra jag ett 6mm hål underifrån i kanten på röret jar svetsat fast i dämparen medans insattsen satt i å punkta fast en m6 mutter i me skruv. Så är den besiktningsvänlig igen. På bild 3 ser man hur avgaserna går. Avgaserna kommer från den första baffeln(kammaren) i det understa röret och ska vända tillbaka i den sista baffeln in i det översta röret som går till den mellersta baffeln och sisst ut genom mitten röret från den mellersta baffeln. På bild 1 ser du rörshimsen i muffen som man får fixa för att få dit de grövre grenröret. Huga länge sen jag skrev så här mycket. Måste lägga mig nu!
 

Bifogat

  • Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    116.2 KB · Visningar: 90
  • Bild 2.jpg
    Bild 2.jpg
    173.3 KB · Visningar: 82
  • Bild 3.jpg
    Bild 3.jpg
    73.7 KB · Visningar: 144
  • Bild 4.jpg
    Bild 4.jpg
    132.4 KB · Visningar: 149
  • Bild 5.jpg
    Bild 5.jpg
    91.1 KB · Visningar: 94
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top