Perforera skinnstället själv!?

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Hej! Är det någon med erfarenhet av att perforera ett skinnställ själv, som kan delge lite erfarenheter? Jag hade tänkt mig att använda en håltång!
Jag förstår att skyddsfaktorn vid krash sjunker något, men jag tror att jag krashar mer sällan om jag inte blir överhettad...

Vad säger ni? Är det bara att börja göra hål eller?

Tack på förhand!:)

Jag gjorde hål i mitt nu i onsdags hoppade av cyckeln där det var ett vägbygge med vassa sprängstenar ,,,Det vart något för stora hål bara och jag hammnade även på sjukhuset med hjärnskakning som följd så jag rekomenderar igenligen inte det:D

Så jag skulle rekomendera håltång det lät ju bra faktist:tummenupp

Last edited:
Hålsåg?

Förlåt för spam...

Jag hade inte gjort det iom risken att det pajar säkert blir större men funktionsmässigt lär det ju funka bra.

Jag har hört talas om folk som gjort det själv förut. Haken borde väl liksom vara att håltången har ett ganska begränsat djup, så du kan bara perforera närmast dragkejdan, kragen och ute vid "muddarna". Verkar vara mer jobb än det är värt. Sälj bonnastället och köp ett riktigt, perforerat ställ.

Förvånad att ingen tagit upp det än, jaja, någon får väl vara först helt enkelt.

Testat o borra ?

*/ ?>
Back