Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Storleken på kraften som skyddet släpper igenom.vad är skillnaden mellan level 1 och 2?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3631811#post3631811
Edit: Länken pekade på fel inlägg.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Storleken på kraften som skyddet släpper igenom.vad är skillnaden mellan level 1 och 2?
För att bli godkänd enligt ”Level 2” (det högre kravet) ska energin från slagen motsvara 50 J. Medelvärdet av kraften från alla slagen, som uppmäts på insidan av skyddet, får inte överstiga 9 kN. Och inget enskilt slag får överstiga 12 kN. För ”Level 1” gäller att medelvärdet av kraften från slagen inte får överstiga 18 kN. Och inget slag får överstiga 24 kN
Säljs Lidls B-Square Backprotector överhuvudtaget fortfarande?
Kommer att finnas i Lidlbutikerna på måndag (9/6) dessutom ännu billigare (299.
Skynda, skynda
Bara för att Wave kom på 8:e plats i testet så innebär det inte att det med automatik är ett dåligt ryggskydd. Förmodligen är det åtskilligt bättre än den äldre modellen BAP (som jag f.ö. använder sedan 12 år tillbaka med förvissningen om att det är ett bra skydd för ryggen, men kör man av vägen i full fart så finns det så många andra saker som kan ge dödlig utgång att inget ryggskydd i världen skulle ha räddat en i alla fall... ) Så det bästa skyddet är det man har innanför pannbenet.Ok, så Dainese Wave suger alltså getballe jämfört med allt........![]()
![]()
...Och jag har ju en hel Dainese skyddsväst med ett Wave ryggskydd......
...byta ut det mot ett annat ryggskydd? Daineses andra modeller (Bap och Space) ?
Bara för att Wave kom på 8:e plats i testet så innebär det inte att det med automatik är ett dåligt ryggskydd. Förmodligen är det åtskilligt bättre än den äldre modellen BAP (som jag f.ö. använder sedan 12 år tillbaka med förvissningen om att det är ett bra skydd för ryggen, men kör man av vägen i full fart så finns det så många andra saker som kan ge dödlig utgång att inget ryggskydd i världen skulle ha räddat en i alla fall... ) Så det bästa skyddet är det man har innanför pannbenet.
Har Halvarssons, inget att klaga på.![]()

Jag har använt ett dainese i snart två år och det känns väl bra men kardborren i midjan är nästan slut. Oacceptabelt efter så kort tid tycker jag, får se vad mc-varuhuset säger om det.
Jag saknade lite utförligare information om hur varma de är på, en viktig faktor för mig när jag köper skyddsutrustning. Jag mår riktigt dåligt när jag är genomsvett på hojen och blir en sämre förare pga det.
Jag har använt ett dainese i snart två år och det känns väl bra men kardborren i midjan är nästan slut. Oacceptabelt efter så kort tid tycker jag, får se vad mc-varuhuset säger om det.
Ok, var slutar det? Det ser kort ut!
Har du gjort något funktionstest eller är det bara bekvämt?![]()
Har haft dainese innan och det bara åkte upp när man satte sig på hojen. Nu åker jag med Halvarsson track och det är helt jävla underbart!
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |