Eget snus?

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Gixxer 1000 K7
Nu när det kostar en smärre förmögenhet att snusa tänkte jag tipsa er som vill dra ner på kostnaderna för ert snusande,,,
Jag har testat ett såkallat snus kitt, där man gör sitt eget snus..
Och det är klockrent:yoparty

i kittet fick man med allt man behövde för att göra sitt eget snus..

någon mer som testat detta?

Det verkar så jobbigt att sy alla små påsar bara, för oss portionssnusmissbrukare :rolleyes:

har du ngn länk till snuset, här ska snusas:tungan

En tanke som dök upp; är det tillåtet att odla egen tobak?

har du ngn länk till snuset, här ska snusas:tungan

jag har testat lite olika fabrikat! mmen jag har dock fastnat för cut`n roll! tycker dom är absolut bäst,, också det enda fabrikatet som har både fint och grova satser!

gå in på www.tilbudet.nu dom har cut`n roll

Tror det blir ungefär 7kr/dosa:yoparty

En tanke som dök upp; är det tillåtet att odla egen tobak?

Jag vet inte riktigt men det skall det nog vara!
Men om du skall få fram tillräckligt med tobak så du skall kunna bruka den så måste du typ odla ett helt fält och verkligen hoppas till vädergudarna:D
Men de är nog lagligt

Det verkar så jobbigt att sy alla små påsar bara, för oss portionssnusmissbrukare :rolleyes:

Hehe jag vet... men jag har hört att en smidig lösning är på G.. jag väntar med spänning på denna lösning,, då jag också gillar påsar:tungan

Last edited:
Har hittills inte testat något egentillverkat snus som INTE har smakat skit :(
OCh som sagt, det vore fint med påsar...

Ingen aning, polare som har tillverkat själva. Problemet är att de smakar för salt och oftast rinner som satan efter 5 minuter.

Ingen aning, polare som har tillverkat själva. Problemet är att de smakar för salt och oftast rinner som satan efter 5 minuter.

Okej,, Är ju bara att dra ner på saltet,, och för att få det fastare så kan man tillsätta lite (och då menar jag lite) potatismjöl i dosan,, man får testa sig fram lite har jag märkt

Hur kommer det sig då att man får tillverka egen tobak, men inte bränna egen sprit? Båda är ju någorlunda kontrollerade substanser som staten bestämt sig för att tjäna extra pengar på...

Hur kommer det sig då att man får tillverka egen tobak, men inte bränna egen sprit? Båda är ju någorlunda kontrollerade substanser som staten bestämt sig för att tjäna extra pengar på...

Vänta här nu...

Nu förutsätter du att det finns tanke och logik bakom en massa beslut som regeringen tar.

Men nikotin och alkohol är ju samma sak (jo iof, både gillas av folket men storebror ska tjäna storkovan på det).

Ähh båda funkar bra. Även om spriten fungerar bäst och enklast. Tobak odlade jag förra sommaren. Växer på ganska friskt dom dära. Men något snus gjorde jag tyvär aldrig, orkade aldrig "fermentera" (heter det så?) tobaken så det fick vara.

Tobak är kommen från Amerika: en narcotisk och giftig ört, genom wanan blifwit bruklig, och nyttjas nu kring hela wärlden: wilde folkslag förgifta sina pilar med Tobaksolja: katter dödas af samma olja i munnen struken. Tobaksrökning kom först från Florida i bruk uti Europa genom J. Nicot. 1560. Skadar dem som äro magre och ha swagt minne; gagnar de feta, och dem som ha flussar, tandwärk och förstoppning.

Har nu ca 25 kg snus färdigt för leverans.
Smaker som finns:
Anis
Bergamotte
Enbär
Eukalypsus
Rökarom

Smakerna finns då med eller utan Wiskey som bas.
och i Naturell med vare sig smaker eller Wiskey.

15 kg är av min egen blandning sedan 20 år.

Pris:
625 kr/kg i Lösvikt.
1500 kr för en hel sats på 2,5 kg.

Frakt & eventuell Postförskotts avgift tillkommer.

/Arne

Svar på en gammal fråga men ändå:
Man får inte bränna egen sprit eftersom det skulle bli för stora problem med langning. Öl och vin får man göra själv.

Svar på en gammal fråga men ändå:
Man får inte bränna egen sprit eftersom det skulle bli för stora problem med langning. Öl och vin får man göra själv.
Gud vad skönt med ett svar. Det där har jag legat sömnlös över i 3 år nu... :)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...