Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Testa så att alla slangar sitter som de ska och
absolut inte kommer i kläm, när du fäller ner tanken!!!
Speciellt det slangar som tryckutjämnar tanken!
Hade själv det problemet tidigare på min hoj,
kan ju vara det men jag är ingen expert!
tycker alla slangar ser ut att sitta som de ska. När jag snackade med Suzuki sa det att den troligen inte fick soppa. Hur gör jag ren den vacuum pumpen?
Kolla vaccumslangen så den inte är klämd eller skadad.
Dra loss soppaslangen och kolla om det kommer soppa,gör det inte det så losssar du vaccumslangen och suger i den,då ska det rinna.
Om det är en avstängning så är den felfri om den beter sig så.
Henrik
Ja det är en avstänging vad jag förstår av engelsk repbok. Kan jag bara ta loss slangarna från vacuumpumpen?
Jepp,ryck bort soppaslangen från avstängningen,det ska inte rinna om den är hel.
Lossa sen vaccumslangen från förgasaren eller insuget och behåll den sittande på avstängningsventilen och sug i den,då ska det rinna fram soppa.
Gör det inte det så får du lossa hela ventilen från tanken,om den är monterad i den,eller slangen som leder fram till ventilen och kolla så det kommer soppa där.
Sitter den i tanken så sitter det förmodligen ett filter på insidan som kan vara igensatt och är det slang fram som det inte kommer soppa ur så får du lossa den del i tanken som slangen sitter i och göra rent bottensilen.
Om det är slang fram till ventilen som det kommer soppa ur men inte på andra sidan ventilen när du suger i vaccumslangen så är det skit i ventilen alternativt så är vaccumventilen kass,bara skruva isär och felsöka.
När du suger i vaccumslangen så ska det vara tätt,inte så du kan suga luft igenom den.
Henrik
Perfekt tack när jag tänker efter verkar det troligt att det är något skit där i. Då hojen bettet sig konstigt när det är lite soppa kvar typ 4-5 liter svårkörd och svår startad. Tips på var jag köper en ny?
Suzuki borde ju fattat detta och gett dig rätt råd eller hur!?
Beror på hur den är monterad,är det slang fram från tanken så kan du skaffa vilken eftermarknads som helst annars om den sitter i tanken så är det troligare att suzuki har vad du behöver.
Tips dock är att ringa eller åka in och kolla om det inte finns nya membran till den hos lokala återförsäljaren då en komplett original kan kosta ett par tusen och innanmätet ett par hundra men kolla för allt i världen först så vaccumslangen är hel och sluter tätt vid infästningarna och bottensilen är ren då det inte kostar i princip något att fixa.
www.samsmotor.se om man får pusha för en lokal handlare av både nya och beggade delar till vettigt pris som även skickar.
Henrik
De sa att det antingen var vacuum soppa kranen eller bränslefiltret eller soppa pumpen men ville inte säga hur man gjorde hade inte tid. -Du får väl pilla lite. Kan inte mycket om hojar och bilderna i boken är kass. Så tack för all hjälp.
Surt den sitter i tanken med ett bränslefilter inuti. Är det lätt att sätta i nya membran?
hemläxa: kolla upp vad vakuum ärOm jag har förstått det hela rätt så blåser jag i vacuumslangen rinner det då soppa så funkar vacuumkranen.
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller