ny hoj "trajja"

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
nu kommer säkert några att halshugga mig men jag gick fan å köpte mig en daytona 595T idag! 1590 mil, fullservad med slip on. har läst lite om olika svagheter och även min har en liten "defekt" som jag inbillar mig inte skall vålla alltför mkt besvär att åtgärda, efter att jag startar upp han så kan han gå på tomgång i några minuter för att sedan helst plötsligt (utan förvarning i form av en tomgångssänkning etc) bara dö rakt av:va inga problem dock att starta upp han direkt men detta fel skall kollas upp omgående (ngn som kanske har eller har haft liknande problem som kan tipsa om vad det kan va för fel), annars gillar jag motorkaraktären skarp har dock inte hunnit prova den en längre sträcka ännu så vi får se om den bjuder på några överraskningar längre fram. finns det några kända fel på denna modell förutom nämnda så mottages tips tacksamt, bilder kommer idag lite senare framåt eftermiddag:yoparty

Last edited:
Älska ljudet! Sen den lite råa motorgången är härlig.

Motorerna i de äldre är väl kanske inte de bästa men serva ordentligt så lär det gå aldeles utmärkt.

Älska ljudet! Sen den lite råa motorgången är härlig.

Motorerna i de äldre är väl kanske inte de bästa men serva ordentligt så lär det gå aldeles utmärkt.

ahh ljudet är i särklass:yoparty sen är den fullservad men med tanke på att man har läst vad andra 595 ägare råkat ut för så e det klart att det sitter lite i bakhuvudet men bara att hålla tummarna å be för att det inte ska hända ngt:D ska som sagt bara se till att fixa till det som jag skrev om ovan:tummenupp

Velkommen i familien...

Du har gjort rätt valg :tummenupp

Jeg har haft 6 Triumph'er för den jag har nu (som oxå är en Triumph) ...

(och, 19 mc'ere ialt :rolleyes: )

Last edited:
Jag har haft en 955i. Köpte den ny. Den tappade plötsligt tomgången några ggr. Avhjälptes genom att ladda ner programvaran igen, funkade klockrent därefter.
Till historen kan tilläggas följande:
Min Triumph återförsäljare som då hade butik i Lund ville dra mig på 1500:- för ovanstående. Jag hade ff garanti så några pengar fick han ICKE. Återförsäljaren hävdade att jag orsakat felet när jag kopplat loss batteriet. Hmm... konstigt eftersom jag aldrig skruvat på batteriet eller anslutningarna. Jag brukar passa på att berätta om det här när jag får tillfälle. Återförsäljaren har enl vad ryktet förtäljer gjort ett antal konkurser, så även ca 2 månader efter ovasnt händelse. Återförsäljaren är känd i regionen, han har bl a haft butik och verkstad i Gårdstånga.

Jag har haft en 955i. Köpte den ny. Den tappade plötsligt tomgången några ggr. Avhjälptes genom att ladda ner programvaran igen, funkade klockrent därefter.
Till historen kan tilläggas följande:
Min Triumph återförsäljare som då hade butik i Lund ville dra mig på 1500:- för ovanstående. Jag hade ff garanti så några pengar fick han ICKE. Återförsäljaren hävdade att jag orsakat felet när jag kopplat loss batteriet. Hmm... konstigt eftersom jag aldrig skruvat på batteriet eller anslutningarna. Jag brukar passa på att berätta om det här när jag får tillfälle. Återförsäljaren har enl vad ryktet förtäljer gjort ett antal konkurser, så även ca 2 månader efter ovasnt händelse. Återförsäljaren är känd i regionen, han har bl a haft butik och verkstad i Gårdstånga.

Jeg köpte min hoj i Lund... Jeg ville ALDRIG komme tilbake til den butik !

Då jag hade problem med min hoj åkte jag till Mitonga. Der var 4 fel som skulle fixas på garantien. Mitonga hade min mc i 9 (nio !) dage och fixad bare hälften av vad dom skulle ha' gjort...

Då blev det Triumph Köpenhamn !

sitter du på negativa erfarenheter så spit it out:gnissla

Databoxen tappade referensvärdet på spjällägessensorn så att tomgången blev jättehög och gången oren. Lätt att återställa med Tuneboy, men riktigt störigt i längden.

En kontakt med omslutande plast för att binda samma alla jordpunkter mot batteriet blev så varm att den smälte. Resultatet blev dålig/ingen jord på några anslutningar vilket leder till att hojen för och ECU lampan tänds. Triumph säljer ett kit för att åtgärda detta, men vad som skrämde mig var att det stod S3 -03 på det!! Hur kan man veta om samma fel i 5 år utan att åtgärda konstruktionen?

Har dock en Haynes reparationshandbok om du är intresserad :tummenupp

Last edited:
Vafan köpte du inte min monsterkittade SP1a till kompispriset av 50 000:- för? Jag vill ju ha en 1000 RR 08 nu!

det är en -98 scuba med clipon:s är det din hoj du länkar till? vart kan man köpa den undertailen? ser ju riktigt nice ut:tummenupp

Min var oxå en 98, men med 97 clip-on :tungan (och, ja det var min hoj)

Jeg köpte undertailen här: http://kjmotorcykler.dk/searchadv.asp?job=search&keyword=triumph

Jag vet inte om dom fortfarende har den ...

Check her: http://www.jacklilley.com/ om dom inte har det i deres webshop, skriv till dom och dom hitta det for dig... Best triumph dealer ever

Min var oxå en 98, men med 97 clip-on :tungan (och, ja det var min hoj)

Jeg köpte undertailen här: http://kjmotorcykler.dk/searchadv.asp?job=search&keyword=triumph

Jag vet inte om dom fortfarende har den ...

Check her: http://www.jacklilley.com/ om dom inte har det i deres webshop, skriv till dom och dom hitta det for dig... Best triumph dealer ever

kanon skitbra, tack för hjälpen scuba:) men jacklilley är rätt dyra va? jag söker en uppsättning snabblås, vet du om vart man kan köpa sådana, hittar inga hos jacklilley´s

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back