Köra sporthoj med cross-stövlar.

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Som rubriken lyder, finns det någon vänlig själ här som har gjort detta med lyckat resultat?
Jag har lånat hem ett par A-stars tech3 från den lokala handlaren och det verkar inte gå alls:gnissla dom är för klumpiga helt enkelt, får inte foten under växelpinnen.

Får man fråga varför du ska köra med crosstövlar på en sporthoj?Men nya crosstövlar är allt annat än smidga,de "mjukar" till sig ju mer du använder dem,men smidiga som ett par "vanliga" stövlar blir de ju inte.Ang växelpinnen,justera upp den så du får under stöveln,inget svårt.

nej de går inte. :) annars e man ormmänniska med supervader

Försökte köra min r1a med a-stars vector och nää.. Sen är ju rr tofflor bra mycket skönare :tummenupp

Det finns sportstövlar som ger en känsla av att ge ett lika bra skydd som krosstövlar (om det är det man eftersträvar) Så varför välja krosstövlar på en sporthoj?

Jag köpte nyligen ett par Alpinestars SM-X Plus och är helnöjd. Visst, dom knarrar/gnisslar när man går och dom är lite för spaceade i utseendet för min smak, men känslan av kvalitet och skydd var avgörande för mig.
Köpte dom på nätet till bra pris (ca 1400kr billigare än butik i Stockholm) tillsammans med lite annan personlig utrustning.
Om någon är intresserad, kolla in:
http://www.gearchangeonline.com/
Pundet är inte så stark som förr, och bankerna har valutaomräknare på sina hemsidor så det är väldigt lätt att räkna på hur mycket man sparar.
Frakten var 35 pund. Lite dyrt men ändå snabbt intjänat.
(hur i h-vete kan ett Arai visir kosta 745kr i sverige men endast 410kr i england? Och en Arai hjälm är ca 2400kr billigare?)

Jag körde gsxr med cross-stövlar. Som någon tidigare skrev så är det bara ställa om växelpinnen lite grand så funkar det.

Jag rekommenderar dock riktiga skor gjorda för sporthoj. Betydligt mycket bättre :)

Det finns sportstövlar som ger en känsla av att ge ett lika bra skydd som krosstövlar (om det är det man eftersträvar) Så varför välja krosstövlar på en sporthoj?

Jag köpte nyligen ett par Alpinestars SM-X Plus och är helnöjd. Visst, dom knarrar/gnisslar när man går och dom är lite för spaceade i utseendet för min smak, men känslan av kvalitet och skydd var avgörande för mig.

Nja det där va väl endå sanning med modifikation :va Hade ett par a-stars vector innan och har nu ett par supertech R S-tech stöveln är en riktigt bra stövel och känns som att den ger bra skydd. Men den är inte i närheten av min vad min vector stövel va.. :fakta

Nja det där va väl endå sanning med modifikation :va Hade ett par a-stars vector innan och har nu ett par supertech R S-tech stöveln är en riktigt bra stövel och känns som att den ger bra skydd. Men den är inte i närheten av min vad min vector stövel va.. :fakta

Vem har sagt nått om sanning?

Passform är också avgörande

Vem har sagt nått om sanning?

Passform är också avgörande

Nä du sa att smx känndes lika säkra som cross stövlar och det måste du ha drömt.. Smx är en jätte bra rr-stövel men jämfört med cross stövlar är det tofflor.. visst skinnet är säkert bra men klämskydd och vridskydd är i en helt annan klass på ett pra cross stövlar.. Men så är dom dubbelt så stora också!

Nä du sa att smx känndes lika säkra som cross stövlar och det måste du ha drömt.. Smx är en jätte bra rr-stövel men jämfört med cross stövlar är det tofflor.. visst skinnet är säkert bra men klämskydd och vridskydd är i en helt annan klass på ett pra cross stövlar.. Men så är dom dubbelt så stora också!

Jag vet vad jag sa. Och jag sa aldrig dom Var lika säkra som krosskängor.
Hajja.
Av dom kängor jag testade Kändes dom bäst med min passform (du vet passform är individuell)
Jag vet, har lärt den hårda vägen - lyckades bryta fotleden för två år sedan när jag bar krosskängor :rolleyes:
Tror inte det finns några kängor som ger ett riktigt bra vridskyd (gäller även knäskydd I.M.H.O)
Så man försöker hitta kängor som har ett så bra skydd det går, och som har en passform som fungerar. Gäller väll all skydsutrustning.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back