GravLaxhatar tråden!

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Är gravlax Eckligt?

• Antal röstningar
    0

Här :hej

Jag har varit ute och kört motorcykel tills nu, sommarens varmaste dag hittils!

Jag undviker gärna gravlax, men respekterar att andra vill äta det, så jag ber helt ödmjukt att gravaxen läggs på ett fat brevid smörgåstårtan, så att dom som tycker om det kan ta för sig riktigt mycket och dom som inte tycker om det kan låta bli!

I själva verket kan jag inte med ord beskriva... Men jag skulle ju bli en bättre människa!

Här :hej

Jag har varit ute och kört motorcykel tills nu, sommarens varmaste dag hittils!

Jag undviker gärna gravlax, men respekterar att andra vill äta det, så jag ber helt ödmjukt att gravaxen läggs på ett fat brevid smörgåstårtan, så att dom som tycker om det kan ta för sig riktigt mycket och dom som inte tycker om det kan låta bli!

I själva verket kan jag inte med ord beskriva... Men jag skulle ju bli en bättre människa!

:rolleyes: :hihi

Vi börjar med fakta:

1) Gravlax är mat för gudar.
2) Gravlax är inte något för alla.

Alla eventuella personangrepp får de drabbade därefter utföra på egen hand, baserat på dessa två enkla påståenden. Ni vet vilka ni är! ;)

Man skall dock ge fan i gravlaxen i Norge. Matförgiftning är inte kul.

Skall fan ha med mig frystorkat nästa gång jag skall bo på hotell i det landet, för övrigt. Lusekofta, trangiakök och frystorkat och så "gå på tur" upp på rummet varje gång det är matdags. Byta lite av lokalfärgen mot annan lokalfärg, så att säga...

Sill och annan skit, som gravad lax, kommer inte att klassas som livsmedel om 20 år.

Jag hör nog till de som är dumma i huvudet då :tungan

Lika glad är jag för det men gladast är nog räven tralalalalala :fyllisar

Allt som kommer från havet suger, räkor o bajs alltihopa, fiskpinnar suger med.

Den här tråden säger mer om er - småkidsen, som enbart käkar tjöttbullar och prinskorv på julbordet, än om oss (:jäs) rediga lyxkäkare som njuter av dyrbara matutensilier.

Lax ftw!1

Den här tråden säger mer om er - småkidsen, som enbart käkar tjöttbullar och prinskorv på julbordet, än om oss (:jäs) rediga lyxkäkare som njuter av dyrbara matutensilier.

Lax ftw!1
all lax, förutom den gravade är underbart god..

Men konsistensen och smaken på gravad är verkligen inte bra, på nått sätt..kanske till att skrämma bort grannkatten..

Kan inte beskriva med ord hur jEvla Eckligt det är!

Det enda ord som verkligen beskriver hur äcklighetsgraden är just ordet "gravlax". Svenska Akademien borde verkligen se över ordboken och ändra så att "gravlax" blir ett nedsättande ord.

"Men vafan, är du helt jävla gravlax i huv'et?"

Man blir smart av att käka gravlax!
Om man är så korkad att man inte gillar det beror det på att man ätit för lite av den.

:yoparty

ÄLSKAR GRAVLAX

På en buffe, så är det ett av de absoluta favon:tummenupp

Och såsen... Den är pricken över i:et

Finns visst en del i tråden som har belönats med underutvecklade smaklökar, kanske fått även andra vitala organ underutvecklande.:näsblod

Personpåhopp och pajkastning i bästa SH anda........:yoparty

Gravlaxhatarna Vs. gravlaxälskarna

Dock inte samma pajkastningstyngd som en kamphundstråd:)

Gravad lax är helt okej. Om man däremot snabb-gravar en laxsida (låter stå ett halv dygn i kylen) och sedan slänger den på grillen. Och serverar med pressad potatis och hemmagjord hollandaissås. Då har vi något som knullar sig i munnen på riktigt. Viktigt att tänka på är att laxen gärna ska vara lite rosa i mitten så den ej blir torr.

Ena handen: En saftig biff med fin yta rakt från grillen

Andra handen: en sketen lax (för det är ju tradition)

:näsblod

Oj, nu blev jag grymt sugen på gravlax, färskpotatis, citron och romsås.
Eller kall inkokt lax med tillbehör enligt ovan och lite härligt läskande pressgurka. En riktig sommarlunch!

Trådstartaren mfl som bara äter barnmat, ge mig all er lax!

Gravlax är gott och därmed basta.
Vill man göra det ännu bättre så bryner man den gravade laxen hastigt i en stekpanna. Potatis och någon sås till så är det mumma.
Men den funkar utmärkt bara som den är också.

Tyvärr så säljs det oerhört mycket dåligt gravad lax. Och dåligt gravad lax är inte gott. Det är då den är sådär slemmig. Då tycker inte ens jag att det är gott.

Och man blir faktiskt smart av att äta det. Jag har provat och se bara hur smart jag är. :gnissla

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D