Highland vinner i USA

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Martin har varit och kört tävling i USA.
Jenny skriver följande på hemsida...

Hej
Ja Martin befinner sig fortfarande i USA och kommer att vara där 1 vecka till. Igår söndag körde han en Supermoto tävling i Oklahoma som gick mycket bra. Han vann finalerna med stor marginal och körde riktigt, riktigt bra!
Amerikanarna verkar vara mäkta imponerade av hojarna och intresset har varit mycket stort för denna uppstickare.
Nästa helg blir det ev. en enduro tävling också men då måste ena hojen byggas om.

Vi hörs nästa vecka!

Ångande Motorhälsningar Jenny


Han är i USA för att visa cyklarna, jag antar att det är för ATK som vad jag förstår visat intresse av att sälja dem som ATK i USA. När han ändå var där passade han på att köra en tävling och det gikc uppenbarligen skitbra :tummenupp

Grattis Martin, grattis Highland :)



Jag ska forska lite och se om vi kan få fram mer info om vad det var för rejs osv...
 
han var 20 sek före tvåan i mål. så det var väl inte burk,reed och co som körde men tydligen var det några av boysen längre ner i fältet som var med.

riktigt imponerande kört av mannen myten legenden:tummenupp :klappar
 
han var 20 sek före tvåan i mål. så det var väl inte burk,reed och co som körde men tydligen var det några av boysen längre ner i fältet som var med.

riktigt imponerande kört av mannen myten legenden:tummenupp :klappar

Näe såklart var det inte ett AMA-rejs. Men oavsett serie så lär det inte vara nån gärsgårdsserie...

Stora ATK-dekaler på bajken iaf redan, hehe.

P1010433.JPG

P1010452.JPG

P1010547.JPG

P1010555.JPG

P1010610.JPG

P1010609.JPG


Nån jänkare körde tydligen den andra bajken
P1010616.JPG


Som tydligen inte var helt oäven
P1010632.JPG


Martin i klassisk stil
P1010627.JPG


Seger !! :tummenupp
P1010966.JPG
 
Last edited:
Näe såklart var det inte ett AMA-rejs. Men oavsett serie så lär det inte vara nån gärsgårdsserie...

Stora ATK-dekaler på bajken iaf redan, hehe.

P1010433.JPG

P1010452.JPG

P1010547.JPG

P1010555.JPG

P1010610.JPG

P1010609.JPG


Nån jänkare körde tydligen den andra bajken
P1010616.JPG


Som tydligen inte var helt oäven
P1010632.JPG


Martin i klassisk stil
P1010627.JPG


Seger !! :tummenupp
P1010966.JPG
FAAN VA KUL OCH MED MINA SLANGLÖSA I USA ,,BLIR MAN GLAD ELLER :D :D PERKELE :yoparty
 
Träffa Martin igår och han var väldigt tillfreds med utfallet, verkar bli bra knuff i maskinerna nu. Ska bli kul att se på lördag. Heja Highland :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top