En fråga angående Husaberg 650!

kellan2

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2007
Hoj
Husberg FS650e
Tjena har en Husaberg 650 06:a som funkar fin fint men ibland när man kör iväg från stillastående så tjuter det till låter som det kommer från motorn!!!
Någon som har nån aning om vad det kan vara???

Tacksam för svar !! MVH Jonas:yoparty

Helt klart kopplingen. Inget farligt. Försvinner om du byter stålskivor.

Som stoffy säger så är det kopplingen.
Jag hade också likande ljud på min 06, bytte till Putoline olja så försvan ljudet och slirandet av koppling.
Så pröva med en ny olja så kanske det försvinner.

Vinande ljud.

Jag har en helt ny -08:a och jämför jag med KTM:en som jag hade förut så "viner" denna också från motorn. Har testat en polares som låter exakt likadant så frågan om det är så på just Husaberg eftersom min är helt ny.

Jag har en helt ny -08:a och jämför jag med KTM:en som jag hade förut så "viner" denna också från motorn. Har testat en polares som låter exakt likadant så frågan om det är så på just Husaberg eftersom min är helt ny.
Det är olika ljud ni pratar om nu. vinandet du pratar om är typiskt Husaspecifikt. De SKA låta så, speciellt när de är helt nya eller nyrenoverade. Skönt ljud jue!
Skriket kommer från kopplingen, särskilt när de är kalla och är inget att bry sig om!
//m

Det är olika ljud ni pratar om nu. vinandet du pratar om är typiskt Husaspecifikt. De SKA låta så, speciellt när de är helt nya eller nyrenoverade. Skönt ljud jue!
Skriket kommer från kopplingen, särskilt när de är kalla och är inget att bry sig om!
//m

Tack för ditt svar. Misstänkte att det skulle vara så och visst låter det lite häftigt. :tummenupp

//m

Vad vet du om det?? Du har ju ingen Husa !!! :arsele

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back