Vilken MTB ska jag köpa?

Det är smidigt, skönt med motion, slipper parkeringsproblem eller kommunisttrafik som tar längre tid, och så får du sexiga lår...:tungan

...och man får en jävla kondis om man som jag alltid ska om allt och alla. När jag cyklade som mest, hade jag vilopuls på 42-43 ca. Klart roligare än att springa eller gå, även om farten inte riktigt är densamma som med mc :)

Sist jag cyklade, drygt tre år sedan, undrade jag varför jag inte väntade 10 år till.
Har aldrig förstått meningen med att cykla, efter att man gått ut mellanstadiet alltså.
Det är jobbigt, tråkigt och ineffektivt.

Varför? :confused:

Lappen flugit sin kos?

Det lutar åt att det blir en:

Trek 6000 Disc 21.5"

Frame Alpha Black Aluminum w/externally relieved head tube, hydroformed bi-axial down tube and top tube, monostay seat stays, forged disc ready dropouts
Front Suspension SR Suntour XCR w/preload, lockout, 100mm
Wheels Shimano M495 disc hubs; Bontrager Ranger rims
Tires Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"; 27 tpi
Shifters Shimano Deore, 9 speed
Front Derailleur Shimano Alivio
Rear Derailleur Shimano Deore
Crank Shimano Alivio 42/32/22
Cassette SRAM PG950 11-34, 9 speed
Pedals Alloy platform
Saddle Bontrager Race Basic
Seat Post Bontrager Sport
Handlebars Bontrager Crowbar Sport, 25mm rise
Stem Bontrager Sport, 10 degree
Headset Aheadset Slimstak w/semi-cartridge bearings, sealed
Brakeset Shimano M485, hydraulic disc; 180mm front, 160mm rear rotor

http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/2008/mountain_hardtail/6_series/6000e/

Dock med andra däck: Conti Twister Supersonic

Samt lite annat tjafs som skor, hjälm, handskar, etc. Håller just nu på att begära in offerter från olika företag inom några mils radie.

Vad skulle Biltema ha?

Det förtäljer icke historien, men jag fick ett gäng kuddar på köpet.

Har inte du någon försupen samt avdankad rockstjärna att väcka vid den här tiden på dygnet istället för att förpesta min högst eminenta MTB-tråd? :arsele

Man blir förbannad! :mad:

När jag ändå har dig på tråden, PM:a om du har några kul spelningar i år. Nya tjejen [tm] har ett genuint musikintresse, kan ju förena nytta med nöje genom att åka på en spelning, även om man tar risken att man får träffa Gurra på köpet... ;)

file=31478

Duger inte det så är:
file=19420

+
bullar.jpg

2 mycket goda skäl.

Det förtäljer icke historien, men jag fick ett gäng kuddar på köpet.

Har inte du någon försupen samt avdankad rockstjärna att väcka vid den här tiden på dygnet istället för att förpesta min högst eminenta MTB-tråd? :arsele

Man blir förbannad! :mad:

När jag ändå har dig på tråden, PM:a om du har några kul spelningar i år. Nya tjejen [tm] har ett genuint musikintresse, kan ju förena nytta med nöje genom att åka på en spelning, även om man tar risken att man får träffa Gurra på köpet... ;)
Inget mer turnerande för mig sedan man blev fast anställd i kommunal tjänst. Sug på den du! :)

Inget mer turnerande för mig sedan man blev fast anställd i kommunal tjänst. Sug på den du! :)

:skrämd

Oj!

Nu blev jag emellertid lite osäker huruvida jag ska gratulera eller beklaga.

Vad gör du nu då? Jobbar på socialen med missanpassade, trasiga människor vars livs mål är dagens fix? Jobbar på parkavdelningen med att städa undan krossat glas och torka upp spyor?

Låter som sysslorna i din tidigare yrkesroll som rockmanager är snarlika med de nya? :D

Eventuellt slår jag dig en signal om en stund (så, nu fick du några minuters marginal på dig att stänga av mobilen).

För att vara ett uns on-topic i inlägget:

Det kan noteras att en majoritet av aktörerna inom cykelbranschen är ena lata dj*vlar. Det har gått över 24h och jag har ännu inte fått någon offert på mina förfrågningar. Man blir förbannad! :mad:

Det kan noteras att en majoritet av aktörerna inom cykelbranschen är ena lata dj*vlar. Det har gått över 24h och jag har ännu inte fått någon offert på mina förfrågningar. Man blir förbannad! :mad:

Fy fan, har mc-branschens arrogansattityd spritt sig till cykelbranschen också? :rolleyes:

Fy fan, har mc-branschens arrogansattityd spritt sig till cykelbranschen också? :rolleyes:

Tjoho! Nu small det till efter lunch! Har fått in offerter från alla och det blir till att beställa här i sta'n.

Efter jobbet ska jag iväg och lägga beställning samt prova ut utrustning och så'na där fjollcykelkläder vilket tydligen är kutym att ha på sig. Jaja, får väl ta det sura med det goda. Skoj på hjul, förbättrad kondis väger tyngre än att ta på sig trikåer som gör att man ser ut som en salig mix av Village People och valfri fjollig trikåklädd superhjälte. Ska försöka hålla mig till svart, så man slipper se ut som en påse Gott & Blandat när man är ute och cyklar... :rolleyes:

Markus?!? Du har inte ångrat dig? :D

Beställde mig en Scott Sporster P4 på Depån idag, ska ner o hämta den på lördag. Vad ska man köpa sig för tillbehör måntro?

Tjoho! Nu small det till efter lunch! Har fått in offerter från alla och det blir till att beställa här i sta'n.

Efter jobbet ska jag iväg och lägga beställning samt prova ut utrustning och så'na där fjollcykelkläder vilket tydligen är kutym att ha på sig. Jaja, får väl ta det sura med det goda. Skoj på hjul, förbättrad kondis väger tyngre än att ta på sig trikåer som gör att man ser ut som en salig mix av Village People och valfri fjollig trikåklädd superhjälte. Ska försöka hålla mig till svart, så man slipper se ut som en påse Gott & Blandat när man är ute och cyklar... :rolleyes:

Markus?!? Du har inte ångrat dig? :D

Vad blev det för hoj? Bild? (ja, på hojen alltså, inte på dig i fantomendräkt)

Vad blev det för hoj? Bild? (ja, på hojen alltså, inte på dig i fantomendräkt)

Nu köpte jag iofs en fantomendräkt också, men jag ska bespara er den synen... :rolleyes:

Hur som helst, det blev en Trek 6000 Disc.

6000e_whiteblack.jpg

Inget märkvärdigt, men en helt ok instegsmodell antar jag. Plöjde ett gäng forum för att förkovra mig innan jag bestämde mig. Känner mig nöjd med köpet och jag fick mycket bra hjälp av Janne på Racerdepån här i sta'n. Köpte till ett fantomen-kit som går i svart samt pump, dator och lite annat. Just ja, bytte ut originaldäcken mot Continental Twister Supersonic.

Jag kör ändå som en kärring, så den får duga till att börja med. :tungan

Last edited:
*/ ?>
Back