Motorsports Hero Kamera

Jag har en sån...
Beställde den från USA för typ ett år sen... Och då var den MYCKET billigare än 1700:- kan jag säga... Bra att ha och göra med, snabb och enkel leverans.

Kameran är väl OK.... Bildkvaliten är inte den bästa. Funkar bra om du tittar på "vanlig TV" och på skärmen på datorn om du inte har jättehög upplösning och kollar i fullskärm...

En bra "slit och släng" kamera eftersom den är simpel att använda, liten, och billig att ersätta när du drattar i backen...

lagrar i .avi format på vanligt SD-kort (max 2GB har jag för mig) vilket gör det lätta att använda. Bara trycka i den i USB porten på datorn och tanka över..

Skulle dock köpa till en vidvinkel-lins tror jag, om man ska filma ombord-film.

Har också en sådan och bild och ljud är helt ok, överraskande bra faktiskt!

Det jag verkligen undrar över är hur länge batterierna skall räcka...min kamera stänger av sig efter 10 minuters inspelning oavsett vilka batterier jag köper.

/D.

Okay, det låter ju helt okay förutom det där med avstängning efter 10 minuter. Är batterierna döda då? Eller går den att starta igen? I så fall kanske det är någon inställning?

Kan man byta ut linsen på den? Vidvinkel låter ju trevligt i så fall.
Jag vill helst sätta den på tanken.

Har ni provat den under vatten? Tänkte även dyka med den ifall jag köper en.

Har också en sådan och bild och ljud är helt ok, överraskande bra faktiskt!

Det jag verkligen undrar över är hur länge batterierna skall räcka...min kamera stänger av sig efter 10 minuters inspelning oavsett vilka batterier jag köper.

/D.

Måste bero på batterierna, min har gått 10 minuter på mountainbiken (testade lite) och sedan 2x20 minuter på Falken förra året utan problem....

Okay, det låter ju helt okay förutom det där med avstängning efter 10 minuter. Är batterierna döda då? Eller går den att starta igen? I så fall kanske det är någon inställning?

Kan man byta ut linsen på den? Vidvinkel låter ju trevligt i så fall.
Jag vill helst sätta den på tanken.

Har ni provat den under vatten? Tänkte även dyka med den ifall jag köper en.

Jag har inte provat den i vatten...

Vidvinkel-linsen står som "coming soon" på deras sida... ( www.goprocamera.com ) under "Helmet Hero".

Jag har mailat dom och frågat när den går att köpa, med dom visste inte exakt...

Vart hittade du den då du beställde från staterna?

www.goprocamera.com

Last edited:
180 Dollars + moms och frakt så borde den väl landa på ca 1500 Svedala slantar. Väl liten skillnad för att köpa från däröver...

Intressant kamera dock, det suger med band, minneskort är ju grejen.

Eftersom det är vår webshop det länkas till hoppas jag att det är okej att jag svarar här.

Gopro´s kräver antingen laddningsbara batterier eller lithium när man skall använda film funktionen!

Kvalitén på videon är faktiskt helt okej med tanke på vad den kostar, helt klart inte i klass med en "riktig" hjälmkamera presterar men ändå.

Hehehe, jag bara väntade på att du skulle dyka upp här. :tummenupp

Ja, laddningsbara batterier ligger ju på 1,2 V och vanliga på 1,5 V. Den kanske blir överhettad efter 10 minuter med 1,5 V batterier...

Duccen; jag skulle vilja titta på en kamera. Jag PM:ar dig igen.
Har du förresten någon info om vidvinkellinsen?

Hehehe, jag bara väntade på att du skulle dyka upp här. :tummenupp

Ja, laddningsbara batterier ligger ju på 1,2 V och vanliga på 1,5 V. Den kanske blir överhettad efter 10 minuter med 1,5 V batterier...

Duccen; jag skulle vilja titta på en kamera. Jag PM:ar dig igen.
Har du förresten någon info om vidvinkellinsen?

Jag skall höra med dem ang prognos på vidvinkel/fisheye.

Nickeluring, jag pm:ar dig.

Mitt jobb har tagit in en cam som jag ska prova på Onsdag på Åsen. Kommer med mera info snart.
Pris runt 1500kr, vattentät. massa olika fästen.

Hoppas det går bättre för dig när du testar din än det gick för mig när jag nyss testade min. Jag köpte en Motorsports Hero av Duccen idag o körde en väääldigt lugn repa på Bulten för att testa kameran. När jag stod vid stopplinjen utanför Rosenhillsfiket så blir det ett jävla liv - skrikande däck, en bil har svängt tvärs över vägen trots möte o det smäller o bilarna kommer i en röra rakt mot mig. Jag kastar mig åt sidan så gott det går o hojen välter över mig förstås. Tack o lov stannade bilarna strax innan mig så det var lugnt. Kameran klarade smällen i alla fall. :tummenupp
Lite skador på högra sidan på hojen, men det lär någons försäkringsbolag få betala.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back